امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278270
۱۶۹۲۵
۱۶
۰
نسخه چاپی

تماشای پشت پرده: آشنایی با زندگی و حرفه ی بازیگران برجسته ی ترکیه

بازیگران ترک این روزها با رونق گرفتن فیلم ها و سریال های تلوزیونی ترکی در لیست مشهورترین و شناخته شده ترین سلبریتی های دنیا قرار گرفته اند. که البته یکسری از آنها زمانی نیز مدل بوده اند و علاوه بر سینما، تلویزیون در زمینه موسیقی نیز کار می کردند. از این رو قصد داریم به معرفی تعدادی از بازیگران شناخته شده ترکیه بپردازیم.

كنان ایمیرزلی اوغلو 

بیوگرافی بازیگران ترکیه

كنان ایمیرزلی اوغلو 

خود كنان ایمیرزالی اوغلو هم فكر نمی ‌كرد روزی پایش را از روستای محل تولدش بیرون بگذارد، چه برسد به آنكه برای تبلیغ پپسی قراردادهای هنگفتی ببندد و در كنار ستاره ‌های روز تركیه قرار بگیرد.

او نمونه‌ای از افراد موفقی است كه به‌خاطر تحصیلات، فرصت‌های بهتری را به‌دست آورد. كنان با همین استعداد سر از دانشگاه صنعتی استانبول درآورد و در رشته ریاضی فارغ ‌التحصیل شد.

ایمیرزالی اوغلو یکی از بازیگران ترک است که به ‌خاطر چهره و اندام مطلوبش وارد دنیای مد شد و خیلی زود چشم كارگردان‌ ها و تهیه‌كننده‌ها را خیره كرد.

سال ۱۹۹۷ در بین ۴ هزار نفر شركت‌ كننده مسابقه بهترین مدل تركیه به مرحله انتخاب ۲۰ نفر برتر صعود كرد سپس به‌ عنوان نفر اول این مسابقه انتخاب شد.

بعد از آن به ‌عنوان نماینده كشور تركیه در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شركت کرد و با كسب مقام نخست، عنوان بهترین مدل مرد جهان را به خود و برای نخستین‌ بار به كشور تركیه اختصاص داد.

این هنرمند 43 ساله و به‌ عبارتی گران ترین بازیگر ترکیه هرچند با سریال «Ezel» شهرت بسیاری را به‌ دست آورد اما به ‌نوعی بعد از پخش سریال «كارادایی» در آسیا و جهان مطرح شد.

وی سال۲۰۱۲ برای بازی در سریال «كارادایی» مبلغ ۴میلیون دلار دریافت كرد كه این بیشترین دستمزد تاریخ تلویزیون تركیه محسوب می‌شود. او از شهرت خود در امور خیریه نیز استفاده می ‌كند و برای كمك به كودكان مبتلا به لوسمی در یك تبلیغ تلویزیونی ایفای نقش كرد.

هانده ارچل

هانده ارچل 

یکی از مشهورترین بازیگران جوان ترکیه ای هانده ارچل می باشد که حتی اگر اهل فیلم های ترکیه ای نیز نباشید، قطعا اسم و عکس های او را در اینستاگرام و یا دیگر صفحات مجازی دیده اید.

هانده ارچل در روز 23  ماه نوامبر سال 1993 در شهر بالکسیر ترکیه به دنیا آمد.

هانده مادری آلمانی و پدری با اصالت ترکیه ای دارد. از ویژگی های ظاهری هائده می توان به رنگ چشم های عسلی، پوست روشن و قد 175 اشاره نمود.

رشته تحصیلی وی هنر می باشد و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه دولتی به نام هنر های زیبایی معمارستان می باشد.

چهره زیبای هانده ارچل باعث شد تا او با شرکت در مسابقات زیبایی که در سال 2012 در کشور آذربایجان برگزار شد به مقام دومی دست پیدا کند.

هانده ارچل در زمینه های مدلینگ، بازیگری و مجری گری فعالیت دارد.

هانده اولین بار در سن 21 سالگی وارد دنیای بازیگری شد. او در ابتدا در سریال درخت زندگی نقش آفرینی نمود اما با بازی در مدرسه دیوانه در میان مردم بسیار محبوب و شناخته شد.

اما شهرت او زمانی اوج گرفت که در فیلم دختران آفتاب، به عنوان کارکتر سلین به نقش آفرینی پرداخت.

در کنار فعالیت های هنری، هانده ارچل به عنوان سفیر تجاری برخی برند های معروف ترکیه از جمله لورآل می باشد. 

آراس بولوت اینملی

آراس بولوت اینملی

آراس بولوت اینملی متولد ۲۵ اوت ۱۹۹۰ در شهر استانبول است.

آراس فرزند سوم و آخر خانواده می‌باشد. او دارای یک برادر بزرگتر، بازیگر و نویسنده اورچون اینملی و یک خواهر بزرگتر، مجری تلویزیونی و خواننده یشیم اینملی است.

آراس بولوت اینملی، فارغ‌التحصیل دبیرستان بشیکتاش آناتولی است و به عنوان یکی از ۱۰۰ دانشجوی برتر، توانست با موفقیت در آزمون اس‌ای‌تی در ترکیه، برای تحصیل در موسسات آموزش عالی ترکیه قبول شده و تحصیلاتش را در دانشگاه فنی استانبول ادامه دهد. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوانوردی است.

بازیگر سریال تلویزیونی و فیلم و مدل اهل ترکیه . وی از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده‌.

اینملی از ابتدای کارش تاکنون افتخارات متعددی را برای بازیگری خود کسب کرده‌است. او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی روزی روزگاری، حریم سلطان، مارال: بهترین داستان من، نفوذی و گودال شناخته شده‌است.

آراس بولوت اینملی سال ۲۰۱۲ وقتی ۲۲ سال داشت با اولین لوینر ارتباط عاشقانه‌ای شروع کرد اما این زندگی کمتر از یک سال به جدایی ختم شد.

آراس سپس با جیلان چاپا یک رابطه کوتاه مدت داشت بعد از آن آراس در سال ۲۰۱۵ با بیگه اونال وارد رابطه عاشقانه شد و در سال ۲۰۲۱ رابطه خود را به پایان رساندند.

کمتر بازیگری در ترکیه می‌بینیم که تمام وقت خود را با خانواده‌اش می‌گذراند اما آراس یکی از این بازیگران خانواده‌دوست می‌باشد.

می‌گوید: من عاشق خانوادم هستم و هیچ تفریحی به اندازه وقت گذراندن با آن‌ها من را سرحال نمی‌کند، عشق به خواهرزاده‌هام با تمام عشق‌ها فرق می‌کند. آن‌ها برایم خیلی مهم و با ارزش هستند.

الچین سانگو

الچین سانگو

الچین سانگو بازیگر و مدل مشهور ترک است که با بازی در سریال ها و فیلم های تبلیغاتی زیاد به محبوبیت خوبی دست یافته است.

وی که یکی از بهترین بازیگران زن ترکیه به شمار می رود در بین محبوب ترین و نیز پردرآمد ترین هنرمندان مشهور ترکیه قرار گرفته است.

او با بازی در سریال «روزی روزگاری»  وارد عرصه بازیگری شد و سریال «عشق اجاره ای»  نیز از عوامل اصلی محبوبیت او به شمار می رود. او به دلیل بازیگری حرفه ای و عالی اش برنده سه جایزه پروانه طلایی  شده است.

الچین سانگو متولد ازمیر در تاریخ ۱۳ آگوست ۱۹۸۵ است.

الچین فارغ التحصیل دانشگاه مرسین (Mersin Üniversitesi) در رشته اپرا است. وی در «Sahne Tozu Tiyatrosu» بازیگری را فرا گرفته است و از سال ۲۰۱۱ بازیگری را به صورت حرفه ای شروع کرده است.

کیوانچ تاتلیتوغ 

کیوانچ تاتلیتوغ 

در شهر آدانا در جنوب ترکیه متولد شد. او ۴ خواهر و برادر دارد. مادربزرگ او (از طرف پدری) مهاجر آلبانی به ترکیه است. مادر او متولد ادرنه و پدرش متولد آدانا است. او می‌گوید

در آدانا به دنیا آمده، بزرگ شده و خانواده او برای مدت بیشتر از صد سال در کار نانوایی بوده‌اند.

او تحصیلات خود را در دبیرستان Yenice Çağ Private High School در حالی که در دوران دبیرستان در بازی بسکتبال عالی بود تمام کرد.

هنگامی که پدر او مریض شد آن‌ها به استانبول نقل مکان کردند تا پدرشان درمان مناسب را دریافت کند. در استانبول او به عنوان بازیکن بسکتبال آماتور به عضویت باشگاه ورزشی بشیکتاش درآمد. کیوانچ تاتلیتوغ در سال ۲۰۰۲ به عنوان نماینده کشور ترکیه توانست عنوان بهترین مدل مرد جهان را به دست آورد و بعدها هم جوایز بسیاری در عرصه بازیگری کسب کرد.

معروفیت کیوانچ تاتلیتوغ بیشتر به خاطر بازی در سریال‌های عشق ممنوع و کوزی گونی است.

کیوانچ تاتلیتوغ همزمان با بازی در سریال کوزی گونی به ایفای نقش در یک فیلم سینمایی با نام رویای پروانه پرداخت که در آنجا نقش یکی از دو شاعر داستان را بازی می‌کرد و به خاطر همین نقش مجبور به کم کردن وزن خود شد.

دومین همکاری او با برن سات در سال ۲۰۱۰ و دوبله انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۳ بود که کیوانچ دوبلور نقش کِن و برن سات دوبلور باربی بود.

پخش سریال‌های او در شبکه‌های ماهواره‌ای عربی باعث محبوبیت او در کشورهای عربی شد و حتی او به این کشورها دعوت شد.

او که در کشورهای عربی با لقب برد پیت خاورمیانه شناخته می‌شود در یکی از موزیک ویدئوهای خواننده زن لبنانی به نام رولا سعد حضور یافت.

همچنین پخش چند سریال او در شبکه فارسی زبان جم تی‌وی باعث محبوبیت او در ایران شد.

آخرین کار او سریالی با نام سعید و شورا (سعید گرگ و شورا) است. این سریال در سه کشور روسیه، اوکراین و ترکیه فیلمبرداری شد. در این سریال او نقش یک سرباز ترک را که به کشور روسیه خدمت می‌کند بازی کرده و برخلاف خواسته و وصیت پدرش که خواستار ازدواج وی با دختری ترک از سرزمین خودشان است عاشق دختری روسی به نام شورا می‌شود و مشکلاتی را بین او، پدر و خانواده اش ایجاد می‌کند.

پس از به اتمام رسیدن فصل اول سریال (سعید گرگ و شورا) شایعه‌ای صورت گرفت که او با بازیگر نقش شورا فرح زینب عبدالله مشاجره داشته و بازیگر نقش شورا در فصل دوم عوض می‌شود این شایعات باعث ناراحتی کیوانچ شد و اعلام کرد: «پس از این دیگر به شایعات اهمیت نمیدم و برای اینکه از شایعات دور باشم تا مدت یک سال هیچ کاری انجام نمیدم».

با این حال برای اینکه او شایعات را تکذیب کند فرح زینب عبدالله را به چالش سطل آب یخ دعوت کرد و او نیز چالش را پذیرفت.

طوبا بویوک‌اوستون

طوبا بویوک‌اوستون

در ۵ ژوئیه ۱۹۸۲ در استانبول به دنیا آمد.

او از طرف مادرش مهاجر کریمه و از طرف پدرش یک مهاجر کریتی است.

وی از مدارس خصوصی دوعوش استانبول و دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان، دکورهای صحنه و طراحی لباس فارغ‌التحصیل شد.

وی هنگام تحصیل در دانشگاه در تبلیغات تجاری ظاهر شده‌است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، او به لطف کارگردان تومریس گیریتلی‌اوغلو بازیگری را آغاز کرد.

وی در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۱ با اونور سایلاک، بازیگری مانند او، در پاریس، فرانسه ازدواج کرد.

او در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۲ دختر دوقلو به دنیا آورد. او دخترانش را توپراک و مایا نامید.این ازدواج در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ پایان یافت.

جان یامان 

جان یامان 

جان یامان در تاریخ ۸ نوامبر سال ۱۹۸۹ در استانبول به دنیا آمد.

جان که تنها فرزند خانواده بود از طرف پدر ریشه آلبانیایی دارد.

یامان دوران دبیرستان را در دبیرستان غیردولتی ایتالیایی استانبول گذراند و در سال ۲۰۱۲ از دانشگاه یدیتپه استانبول  در رشته حقوق فارغ التحصیل شد.

 یامان فعالیت حرفه ای خود را از سال ۲۰۱۴ شروع کرده است و در این ۶ سال در ۶ سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

جان برای اولین بار در سریال «دلدادگی»  در نقش مکمل بازی کرده است. این سریال در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ پخش شد. سریال «ماه کامل» (Dolunay) و «پرنده سحرخیز» (Erkenci Kuş) دیگر سریال هایی هستند که یامان در آن ها ایفای نقش کرده است.  

آخرین پروژه یامان نیز سریال «آقای اشتباه» است.

ادا اجه

ادا اجه

ادا اجه در روز ۲۰ ژوئن سال ۱۹۹۰ (۳۰ خرداد ۱۳۶۹) در کلانشهر استانبول ترکیه به دنیا آمد.

ییلدیز سریال سیب ممنوعه بازیگر موفق و مدل جذاب و خوش چهره اهل کشور ترکیه است که این روزها در سریال ترکی سیب ممنوعه در نقش ییلدیز غوغا کرده است؛ سریالی که داستان زیبا و احساسی دارد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون می‌کشاند.

ادا اجه (Eda Ece) در یک از پست‌های  اینستاگرامی خود از تمامی بینندگان سریال سیب ممنوعه تشکر کرده که نمره ۸.۹۱ از ۱۰ را به این سریال داده اند.

این رتبه بالا میزان محبوبیت این سریال در تلویزیون ترکیه را نشان می‌دهد.

ادا اجه چشمانی سبز رنگ دارد و موهایش بلوند است.

او با ۱۶۷ سـانتی متر قد و ۵۳ کیلوگرم وزن در زمره بازیگران و مدل‌های خوش هیکل و جذاب ترکیه به شمار می‌رود.

البته ناگفته نماند که به گفته دوستانش وزن ادا باید بیشتر از اینها باشد چون خیلی پر به نظر می رسد.

ادا اجه در دبیرستان سیسلی تراکی  درس خواند و از رشته روانشناسی در دانشگاه بیلگی ترکیه فارغ التحصیل شد.

بعد از اتمام این رشته، تصمیم می‌گیرد تاریخ هنر بخواند. او پس از یادگیری تاریخ هنر، در یک گالری هنری در استانبول فعالیت حرفه‌ای خود را شروع می‌کند. این گالری هم با استقبال کم نظیر مردم مواجه می‌شود.

وی در یکی از مصاحبه های خود با روزنامه جمهوریت ترکیه گفته است: «فکر می کنم تحصیلات من در روانشناسی در بازیگری به من کمک خوبی کرده است. برای خوب بازی کردن شخصیت ، لازم است بر انگیزه های آن تسلط داشته باشید و آن را به خوبی تحلیل کنید. فکر می کنم روانشناسی یکی از شاخه هایی است که می تواند بیشترین کمک را به من بکند. زیرا وقتی شخصیت نقشی که می خواهید آن را بازی کنید به خوبی بفهمید می‌توانید بازی بهتری ارائه دهید.»

ورود ادا اجه به دنیای بازیگری فیلم و تئاتر خیلی تصادفی بود. ادا از همان کودکی علاقه زیادی به تئاتر داشت و تئاتر  را در مدرسه به صورت مبتدی شروع کرد.

وقتی ادا ۱۳ ساله بود، یعنی در سال ۲۰۰۲ و زمانی که در حال اجرای تئاتر در مدرسه بود، توجه تومار اوزوکور را به خود جلب می‌کند (تومار اوزکور یکی از بزرگترین استعدادیاب‌های کشور ترکیه است). در این زمان، تومار به او پیشنهاد ایفای نقش کوچک و کم رنگی در فیلم Mirhriban را می‌دهد که با غنیمت شمردن فرصت و موافقت خانواده‌اش در نهایت پیشنهاد تومار مورد قبول واقع می‌شود و اولین کار حرفه‌ای ادا در دنیای بازیگری رقم می‌خورد.

بوراک اوزچویت

بوراک اوزچویت

بوراک اوزچیویت متولد 24 دسامبر 1984، مدل و بازیگر مشهور ترکیه، دوره دبیرستان را در مدرسه kazim İşmen در سال 2001 به پایان رساند و در رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مارمارا فارغ التحصیل شد.

بوراک اوزچِویت مسلط به زبان انگلیسی است، و از رانندگی، ورزش کردن و فوتبال لذت می برد.

وراک اوزچویت کار خود را از مدلینگی در ترکیه آغاز کرد و به عنوان جذاب ترین مرد در دنیا انتخاب شد کارگردان های زیادی به او پیشنهاد بازیگری در فیلم و سریال های ترکیه دادند او در اولین سریال بسیار پر مخاطب ترکیه به نام حریم سلطان به نقش آفرینی پرداخت که در این سریال به اوج شهرت دست یافت .

وراک اوزچویت در 31سالگی  وارد عرصه تبلیغات شد و توانست 2 سال جایگاه اول تبلیغات پپسی را از آن خود کند که قبلا این جایگاه از آن کنان ایمیرزاوغلو بود. او همچنین یک سال به عنوان نماینده تبلیغاتی شامپوی کلیر فعالیت کرد. بوراک اوزچویت این روزها وارد عرصه نویسندگی و تهیه کنندگی نیز شده است

بیوگرافی آسلیهان گونر

بیوگرافی آسلیهان گونر

آسلیهان گونر متولد 17 دسامبر 1987 در ترکیه ، بازیگر و مدل است

دانشجوی انصرافی رشته روابط عمومی و تبلیغات می باشد که از 15 سالگی جلوی دوربین رفت و حالا یک همسر بازیگر دارد و در عرصه مدلینگ نیز فعالیت می کند

آسلیهان گونر روز 26 آذر 1366 در محله باهچه لیولر استانبول بعنوان فرزند اول بدنیا آمد ، دو خواهر و یک برادر کوچکتر دارد

پدرش تاجر و اهل مالاتیا و مادرش خانه دار و اهل شهر سیواس است

 او میگوید عشق به بازی از کودکی در وجودم بود سپس در نمایش های مدرسه بروی صحنه رفتم تا اینکه بصورت حرفه ای بازیگری را در مرکز فرهنگ Baris Manco یاد گرفتم.

البته بخاطر چهره خوبی که داشتم از 3 – 4 سالگی به من پیشنهاد بازی در تبلیغات می شد اما پدرم قبول نمی کرد

اسلیهان اولین بار سال 2002 وقتی 15 ساله بود با سریال دنیای رازها وارد قاب تلویزیون شد سپس سال 2005 با فیلم سینمایی The İmam بازی در سینما را تجربه کرد

شهرت او بیشتر از سال 2010 با سریال تپه مهربانی شروع شد سپس در سریال ستاره شمالی سال 2019 در نقش اول درخشید

آسلیهان گونر در سال 2013 وقتی 26 ساله بود با مرت کلیچ بازیگر 35 ساله ازدواج کرد ، این دو سال 2010 در سریال تپه مهربانی با هم آشنا شدند

بزرگترین شانس من با مرت اینست که می توانیم در مورد بسیاری از مسائل با هم تصمیم بگیریم ، ساختارهای ذهنی ما بسیار شبیه به هم هستند

از 8 سالگی هر تعطیلات تابستانی در یک شرکت پوشاک کودک کار می کردم ، این به من کمک می کرد تا زندگی را زودتر بشناسم و بفهمم چقدر کسب درآمد سخت است

اما با این حال زمانی که پاداش زحمت خود را میگیرد بسیار لذت بخش است.

قطعا در مسیر بازیگری به حمایت خانواده نیاز است و بدون داشتن حامی ورود به بازیگری کاملا اشتباه است ، من هرگز به چیزی که خانواده را ناراحت کند بله نگفتم

ابراهیم چلیککول 

ابراهیم چلیککول 

ابراهیم چلیککول متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۲ است.

وی متولد ازمیت مرکز استان قوجاایلی  ترکیه است.مادرش آیپر  از مهاجرین یونانی و پدرش سهیل  اصالتا عرب است. ابراهیم یک خواهر بزرگتر به نام اصلی (Aslı Çelikkol) دارد.

ابراهیم قبل از بازیگری، مدل و نیز بسکتبالیست بوده است. او در تیم ملی جوانان نیز بسکتبال بازی کرده است. اولین پروژه ابراهیم در زمینه بازیگری سریال پارس: نارکوترور  است که توسط متین گونای کارگردانی شده است. ابراهیم در سال ۲۰۰۷ با میهره موتلو  ازدواج کرد و در ۶ دسامبر ۲۰۱۹ اولین فرزندشان علی  متولد شد.

ابراهیم چلیک کول یکی دیگر از بهترین بازیگران ترکیه است که قبلا بسکتبالیست بود. 

ابراهیم چلیککول از بازیگرانی است که با بازی در فیلم های عشق سیاه و سفید  و خانه تو سرنوشت توست به شهرت فراوانی در بین طرفداران سینما و تلویزیون ترکیه دست یافته است.  

بورجو بیریجیک

بورجو بیریجیک

بورجو بیریجیک درچهارم  ماه می سال 1989 در شهر آنتالیای ترکیه متولد شده است. نام کامل او بورجو بیریجیک یکتین می باشد.

پدر و مادر بورجو در دوران کودکی اش تصمیم به جدایی از یکدیگر می گیرند و طلاق میگیرند او دوران کودکی خود را بیشتر از هرکس دیگری با مادر بزرگ خود گذرانده است چون مادری شاغل داشته که می بایست برای تامین مخارج به سر کار می رفته و همچنین وی یک برادر هم دارد.

او پش از جدایی والدینش از یکدیگر پدرش را ندیده است و برای تامین مخارج زندگی خود دست به کار شده و هزینه های زندگی خود را تامین کرده است.

بورجو بیریجیک در دانشگاه از رشته ی بستان شناسی از دانشگاه اجه Ege University فارق التحصیل گردیده است . در دوران تحصیلش در مقطع دبیرستان با بازی در تئاتر نمایشی از یک بزرگداشت و جشن تئاتر جایزه ایی دریافت می کند و این موضوع انگیزه ی او را برای وارد شدن به دنیای بازیگری چندین برابر می کند .بازیگری را در تئاتر شهر بورنووا Bornova Municipality City Theater با کار آموزی به صورت حرفه ایی آموخته است.

بیریجیک هم زمان با تحصیل در دانشگاه در تئاتر شهر بورنووا آغاز به کار و یادگیری می کند. در این دوران در نقش هایی هم به ایفای نقش می پردازد حتی در آگهی های تبلیغاتی هم حضور پیدا میکند و از این طریق تجربیات خود را در عرصه ی بازیگری افزایش می دهد.

در سال 2011 در یک مسابقه ی بازیگری به نام Artiz Mektebi که از شبکه ی D ترکیه در حال پخش بود شرکت کرد به همراه علی جان آیتکین توانست مقام اول را برای خود کند. بعد از آن مجدد در سال 2011 در سریال حریم سلطان Muhteşem Yüzyıl و در 2012 داخل سریال Ustura Kemal  در نقش های کوتاه حضور داشت و فیلم Düşman Kardeşler که ار شو تی وی پخش شد و نقش دریا را به گردن داشت.

کرم بورسین

کرم بورسین

کرم بورسین متولد 4 ژوئن 1987 در ترکیه ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل رشته ارتباطات و بازاریابی از کالج امرسون آمریکا می باشد که از تئاتر شروع کرد سپس بعنوان راننده کار می کرد و حالا از چهره های مشهور بازیگریست.

بخاطر شغل پدر در 10 سالگی از ترکیه راهی اسکاتلند و سپس اندونزی شدند تا اینکه از 12 سالگی به آمریکا نقل مکان کردند.

بصورت جدی بازیگری را از دبیرستان شروع کرد تا اینکه در زمان دانشجویی علاوه بر رشته ارتباطات در کلاس های بازیگری نیز حاضر می شد.

در نهایت برای گذران زندگی بعنوان راننده مدتی در یک شرکت خدماتی مشغول بکار شد.

سال 2006 در 19 سالگی چند نقش کوتاه در فیلم Thursday و سپس فیلم Strawberry Melancholy بدست آورد که اصلا مورد توجه قرار نگرفتند.

در نهایت سال 2010 در 23 سالگی با فیلم تلویزیونی Sharktopus اولین تجربه حرفه ای خود را در جلوی دوربین بدست آورد.

هلال آلتینبیلک

هلال آلتینبیلک

هلال آلتینبیلک (Hilal Altınbilek) متولد 21 ژانویه 1991 در ازمیر ، تحصیلکرده دانشکده ارتباطات می باشد که از دوران دانشجویی با  مدلینگ فعالیت خود را شروع کرد

او سال 2011 بعد از گذراندن دوره بازیگری با سریال آب های عمیق جلوی دوربین رفت و در سریال روزگاری در چوکوروا نقش اصلی بازیگران را برعهده دارد

مورات اونالمیش 

مورات اونالمیش 

مورات اونالمیش (Murat Ünalmış) متولد 23 آپریل 1981 در قیصریه ، تحصیلکرده رشته مدیریت بازرگانی می باشد

او فعالیت هنری خود را از آکادمی آموزش بازیگری Hayat Bağları در استانبول شروع کرد ، ابتدا در تئاتر و سپس از سال 2003 در قاب تلویزیون ظاهر شد

 جانسو دره

جانسو دره

جانسو دره به تاریخ ۱۴ اکتبر سال ۱۹۸۰ و در آنکارا ترکیه به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی را در آنکارا و دوره متوسطه را در ازمیر گذراند و بعد وارد دانشگاه استانبول شد و در رشته باستان شناسی مدرک فارغ التحصیلی را گرفت.

از سال ۱۹۹۸ جانسو دره نیم نگاهی به شهرت و کار مدلینگ داشت و در سال ۲۰۰۰ در مسابقات دختر شایسته ترکیه سوم شد و از آن به بعد کار مدلینگ را به صورت جدی تر ادامه داد و با طراح های معروف ترکیه کار کرد و توانست شهرتی برای خود دست و پا کند.

اما آغاز شهرت واقعی برای جانسو دره از سال ۲۰۰۴ بود ، یعنی زمانی که او تصمیم گرفت بازیگری را امتحان کند و توانست با بازیگران معروف ترکیه نظیر "کنان ایمیرزالی اوغلو"هم بازی شود و خوش بدرخشد.

در حال حاضر جانسو دره یکی از بازیگران زیبا و مشهور ترکیه به شمار میرود که در ایران هم به خاطر بازی در نقش آیسان در سریال "ایزل" و همچنین ایفای نقش فیروزه سلطان در سریال "حریم سلطان" شناخته میشود و توانسته است طرفدارانی را برای خود محیا کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید