امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280543
۵۸۸
۱
۰
نسخه چاپی

چرا باید حقوق کارمندان به موقع واریز شود

چرا باید حقوق کارمندان به موقع واریز شود

به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، تاخیر در پرداخت به کارمندان یا عدم پرداخت حقوق به کارکنان فسخ شده ممکن است اولین قدمی باشد که هنگام تلاش برای پس انداز پول بردارید.

با این حال، اگر به طور منظم به کارمندان خود حقوق نپردازید، نه تنها بر شما تأثیر منفی می گذارد، بلکه بر نحوه درک کارمندان از تجارت شما نیز تأثیر می گذارد.

پول به حفظ زندگی کارکنان شما کمک می کند و نیروی محرکه ای است که بر بسیاری از انتخاب های آنها در خارج از محل کار تأثیر می گذارد. همچنین زمانی که آنها مکانی را برای کار انتخاب می کنند، یک عامل تعیین کننده است.

کارکنان شما بخش مهمی از رشد و حفظ کسب و کار شما هستند، بنابراین اگر درآمد آنها به هر طریقی بر امنیت آنها تأثیر بگذارد، بر بهره وری آنها تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که روز پرداخت آنها به طور مستقیم با موفقیت کلی کسب و کار شما مرتبط است.

با این اوصاف، در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید حقوق کارکنان خود را به موقع پرداخت کنید:

کارکنان مولدتر

بسیاری از کارمندان به یک چک حقوق ثابت متکی هستند. اگر به طور مداوم به آنها پرداخت نکنید، ممکن است ناگهان بهترین کارمندان خود را که نیروی محرکه موفقیت شما هستند از دست بدهید.

با پرداخت به موقع کارمندان به طور مداوم، اساساً می گویید که از سهم آنها در محل کار قدردانی می کنید و می خواهید آنها در کسب و کار شما کارمند باقی بمانند. این به نوبه خود باعث می شود که کارکنان بخواهند درازمدت در شغل خود بمانند.

زمانی که حقوق کارمندان ثابت باشد، می توانند زمان بیشتری را صرف تمرکز بر روی شغل خود کنند و کمتر نگران امنیت مالی خود در طول روز کاری باشند. از آنجایی که آنها نگران وضعیت مالی خود نیستند، می توانند بیشتر در محل کار حضور داشته باشند که منجر به بهره وری و کیفیت کار بالاتر می شود.

در هزینه های استخدام صرفه جویی کنید

زمانی که کارمندان شما به موقع حقوق دریافت نمی کنند، احتمال اینکه کارفرمای دیگری پیدا کنند بیشتر است. هزینه خروج آن کارمند به دلیل عدم دستمزد در نهایت بسیار بیشتر از پرداخت صرف به کارمند در وهله اول است.

در زیر فقط برخی از هزینه هایی است که باید در نظر بگیرید اگر کارمندی را از دست می دهید و مجبور هستید دیگری برای جایگزینی پیدا کنید:

بهره وری از دست رفته - ممکن است چندین ماه تا سال طول بکشد تا یک کارمند جدید به اندازه کارمند قبلی خود بهره وری داشته باشد.

هزینه های آموزش - این شامل آموزش رویه ها یا نرم افزارهای جدید است.

تأثیر فرهنگ محل کار - تطبیق پذیری نیروی کار جدید با فرهنگ محل کار می تواند عاملی زمان بر باشد.

هزینه های استخدام - این شامل آگهی های شغلی و زمان صرف شده برای مصاحبه و غربالگری متقاضیان بالقوه است.

هزینه های وکالت – اگر عدم پرداخت دستمزدها به اندازه ای افزایش یافت که اقدامات قانونی انجام شود، شما به دنبال هزینه های قانونی گران هستید تا مشخص کنید که چقدر برای مطالبات دستمزد کارمند سابق خود مدیون هستید.

اگر توانایی پرداخت به موقع حقوق کارمندان را ندارید، چه؟

کسب‌وکار بالا و پایین‌های خود را دارد - و ممکن است با پایین‌ترین سطح فوق‌العاده‌ای مواجه شوید که باعث می‌شود نتوانید نرخ منظم حقوق خود را برای مدت طولانی برآورده کنید. اگر اینطور است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به طور جدی کوچک کردن نیروی کاری را که می توانید برای ادامه فعالیت مدیریت کنید، در نظر بگیرید.

همچنین این امکان وجود دارد که تغییری در نحوه استخدام کارمندان شما انجام شود. اگر این کار به مدل کسب و کار فعلی شما کمک می کند، می توانید به دنبال استخدام پیمانکاران مستقل یا فریلنسرهایی باشید که نرخ ساعتی دارند.

شما این کارگران را برای تعداد ساعات کمتری نسبت به یک کارمند تمام وقت خواهید داشت، اما لازم نیست نگران ساعات اضافه کاری یا پرداخت بر اساس برنامه شش ماهه باشید و اگر کارگران شایسته را استخدام کنید، ممکن است نتایج چشمگیرتری در این کار به دست آورید.

یک نقطه ضعف این است که شما تنها مشتری نخواهید بود که این کارمندان به آنها خدمت می کنند، و ممکن است در بین قراردادها در معرض افزایش ناگهانی قیمت قرار بگیرید، زیرا برای آنها هیچ چیز مانع از افزایش نرخ های خود به دلخواه نمی شوند.

واضح است که پرداخت نکردن به موقع به کارمندان شما چقدر می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد. شما باید همیشه یک طرح کسب و کار داشته باشید تا مطمئن شوید که حقوق کارکنانتان به موقع و هر بار پرداخت می شود. مزایای انجام تا کنون بیشتر از عواقب احتمالی آن است. پس به خود و کارمندانتان لطف کنید و یک پایه مالی سالم برای تضمین موفقیت کسب و کارتان داشته باشید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید