امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281984
۵۵۹
۵
۰
نسخه چاپی

بهترین وکیل طلاق در تهران را چگونه پیدا کنیم؟

برای دستیابی به موفقیت در پرونده های حقوقی، افراد را ملزم به داشتن یک وکیل خوب و مجرب می کند تا یاری گر آنها در طی تمام این مراحل  دشوار و حساس قانونی باشد. با توجه به اینکه افراد عادی اطلاعاتی راجع به مباحث قضایی ندارند و نمی توانند اقدامات لازم را در ارتباط با پرونده انجام دهند یا به آن نتیجه مطلوب دست یابند از همین رو وجود یک فرد متخصص الزامی می باشد. ما با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت برترین وکیل قصد داریم در یک سلسله مطالب، به ویژگی های بهترین وکیل طلاق در تهران بپردازیم.

وکیل کیست؟

وکیل کیست؟

وکیل به شخصی گفته می شود که از طریق فردی دیگر چه حقیقی و چه حقوقی به موجب عقد و قرار داد وکالت جهت پیگیری کاری در اداره ایی و یا دادگاه و یا دادسراها مامور می شود که شخصی مامور به انجام کار را وکیل و شخص دیگر را موکل می نامند. وکیل شخصی می باشد که در رشته های حقوق و یا الهیات در دانشگاه ها و حوزه ها مدارک تحصیلی خود را دریافت نموده اند و در آزمون های کانون وکلا شرکت کرده و دوره هایی را گذرانده اند. در محاکم و ادارات به جای موکل خود حاضر می شوند و به دفاع از حق و حقوق موکل خود می پردازند. معمولا بیشتر افراد از حق و حقوق خود و قوانین بی اطلاع می باشند که با داشتن یک وکیل مجرب می توان به حق واقعی خود رسید.

وکلا در ابتدا باید پرونده افراد به دقت مطالعه کنند و با وی گفتگو نموده تا از جوانب و جزئیات کامل پرونده اطلاع یابند. دفاع شایسته از موکل وظیفه اساسی هر وکیلی می باشد. وکیل مربوطه باید هر تلاشی را در جهت احیای حقوق موکل خویش به جا آورد. هرگونه سهل نگ+اری از سوی وکیل که منجر به بروز خسارتی به موکل گردد موجب بروز صدمات سنگینی می شود که عهده دار آن وکیل خواهد بود. در واقع انتخاب یک وکیل خود برای پرونده خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

به چه شخصی وکیل طلاق گفته می شود؟

وکیل طلاق آن دسته از وکلا می باشند که دارای پروانه وکالت بوده و می توانند به صورت تخصصی، در دعاوی خانوادگی از جمله طلاق ، قبول وکالت کرده و به نیابت از موکل خود، در دادگاه ها حضور یابند. وظایف وکیل طلاق کاملا بسته به حدود وکالت و مواردی دارد که موکل، جهت انجام آنها، به او اعطای وکالت نموده است. یک وکیل طلاق خوب تجربه زیادی در این زمینه داشته و بارها در این پرونده‌ها به موفقیت رسیده است. چنین وکیلی قادر است پرونده طلاق را با بالاترین سرعت پیگیری کنند و با تکیه بر مهارت‌ها و توانایی‌های خود این پرونده را مورد حل و فصل قرار دهند.

وظایف وکیل طلاق چیست؟

وظایف یک وکیل طلاق چیست؟

یکی از دعاوی که امروزه بسیار شیوع پیدا کرده و ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد، طلاق است. اغلب افراد به قوانین و مقررات طلاق اشراف ندارند و این امر ممکن است سبب سردرگمی و طولانی شدن این کار گردد. همچنین در بسیاری از موارد مواجهه با همسر برای فردی که متقاضی طلاق هستند امری آزاردهنده می‌شود. بنابراین بسیاری ترجیح می‌دهند پیگیری دعوای طلاق را به وکیلی کارکشته بسپارند.

وظایف وکیل طلاق، محدود و اختیاراتی است که موکل ، طی قرار داد وکالت، به او اعطا می گردد. این وظاایف، می تواند شامل ثبت دادخواست طلاق، حضور در جلسات دادگاه، انجام تجدید نظر خواهی، فرجام خواهی، واخواهی و اعاده دادرسی نسبت به آرای صادره در امر طلاق و هر امر دیگری که مورد نظر موکل است باشد. مسلما هر کسی که با وکیل طلاق می کند انتظاراتی دارد. البته کسانی که از وظایف این وکیل اطلاع ندارند ممکن است نتوانند به خوبی از پتانسیل های او بهره مند شوند. ناگفته نماند که استفاده از حداکثر خدمات حقوقی وکیل باعث می شود تا کار شما راحت تر و سریع تر پیگیری شود.

وکیل خوب باید نسبت به عمل مورد وکالت وجدان حرفه ای و تعهد اخلاقی داشته باشد. یعنی وکیل باید در تمامی مراحل رسیدگی و تعقیب پرونده اول از هر چیزی، جانب انصاف را رعایت کند. یک وکیل طلاق خوب حاضر نیست به هر قیمتی و به ازای لگد مال کردن وجدان اخلاقی و حقوق انسانی یک فرد دیگر که طرف دیگر دعواست خواسته موکل خودش را محقق کند. وکالت فقط یک شغل برای کسب درآمد نیست. بنابراین اقتضای ساحت وکالت این است که وکیل هیچ وقت برای موفقیت در پرونده موکلش باعث تضییع حقوق دیگران نشود.

به طور خلاصه می توان مزایای استفاده از وکیل در پرونده طلاق را عبارت کرد از:

  • پیگیری پرونده به نحوی تخصصی و حرفه ای به شکلی که خیال فرد از انجام به موقع امور آسوده است.
  • تسریع در روند انجام پرونده و جلوگیری از اتلاف بیهوده وقت.
  • انتخاب بهترین راه برای حصول نتیجه مورد نظر.
  • تضمین بهتر حق و حقوق مالی و غیرمالی فرد به دلیل آگاهی وکیل نسبت به این حقوق.
  • جلوگیری از ضرر وزیان ملی.
  • عدم مواجهه زوجین با یکدیگر یا مواجهه کمتر در روند رسیدگی به پرونده.

به چه شخصی وکیل طلاق گفته می شود؟

انتخاب یک وکیل طلاق خوب چه مزایایی دارد؟

تمام مراحل طلاق باید تحت نظر وکیل طلاق انجام شود تا افراد بتوانند در کمترین زمان  ممکن بتوانند آنها را طی کنند. حتی می توانند با حضور وکیل خود نیلز به حضور خود را رفع کنید و در دادگاه حضور پیدا نکنند. سایر مزایای حضور یک وکیل طلاق در دادگاه را می توان به مواردی نظیر:

  • تنظیم دادخواست مربوط به طلاق که بسیار مهم است و می‌تواند کل فرایند دادرسی را تحت تاثیر قرار دهد؛ در واقع در صورتی که این دادخواست ناقص یا به صورت اشتباه تنظیم شود، زمان رسیدگی را طولانی می‌کند و حتی ممکن است نتایج را طوری صورت دهد که به حق خود نرسید. این دادخواست می‌تواند در توافقات بعدی که با دادگاه یا طرف مقابل خواهید داشت تاثیر بگذارد. یک وکیل طلاق توافقی متخصص می‌تواند با اشرافی که به قانون و آثار آن دارد، بهترین دادخواست را ارائه کند.
  • حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی و خسته‌کننده شدن روند دادرسی جلوگیری می‌کند.
  • باعث می‌شود بیشترین منفعتی که ممکن است را از دادخواهی ببرید.
  • اگرچه حضور وکیل طلاق توافقی مستلزم پرداخت حق الوکاله است، اما با مزایایی که برای شما خواهد داشت و جلوگیری از هزینه‌های اضافه در آینده، بسیار بهتر است.
  • نیازی به حضور زوجین در دادگاه رفع می‌شود.

همانطور که گفته شد شما با داشتن بهترین وکیل طلاق در تهران می توانید به راحتی به آن نتیجه دلخواه در پروندتان برسید.

کلام آخر

ممنونم که تا انتهای مقاله بهترین وکیل طلاق در تهران همراه ما بودید. در این مقاله سعی کردیم یکسری اطلاعات راجع به وکیل خوب طلاق و همینطور ویژگی های یک وکیل خوب طلاق به شما عزیزان بدهیم. در ادامه درباره تاثیرات انتخاب یک وکیل در پرونده های دادگاهی صحبت شد که انتخاب یک وکیل خوب می تواند چه مقدار در موفقیت پرونده شما در دادگاه ها تاثیر گذار باشد.

منبع: برترین وکیل

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید