امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278344
۷۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی با موسسه حقوقی تهران مدافع

آن چه که در دادگاه‌ها باعث می‌شود فرد به حق قانونی خود نرسد نبود اطلاعات کافی در مورد مشکل پیش آمده و چگونگی رفع آن است. بیشتر اوقات فرد به زعم این که خود از اطلاعات کافی برخوردار است وارد عرصه می‌شود و چه بسا نتواند به حق خود برسد. در این جا وجود مشاور الزامی به نظر می‌رسد.

در واقع مشاوره حقوقی زمانی است که یک متخصص در زمینه حقوق مانند وکیل نظر خود را در مورد وضعیت حقوقی خاصی که ممکن است در آن قرار داشته باشید، ارائه می‌دهد. پر واضح است که فقط یک وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در مقام ارائه توضیحات به عنوان یک مشاوره‌ی تخصصی حقوقی برآید. حال این مشاوره می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند خانواده، کیفری، اداره‌ی کار یا ثبتی باشد.

مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی با موسسه حقوقی تهران مدافع

در این میان انتخاب یک وکیل مناسب در پیشبرد اهداف بسیار حائز اهمیت خواهد بود و ما در این مقاله می‌خواهیم در خصوص تیم تخصصی تهران مدافع صحبت کنیم که حداقل سابقه‌ی 25 ساله در ارائه مشاوره حقوقی در موضوعات مختلف دارد.

ویژگی‌های مشاوره تخصصی حقوقی

همان‌طور که عرض کردیم، ارائه مشاوره‌ی حقوقی فقط باید توسط افراد آگاه به دانش حقوقی انجام شود. پر واضح است که این کار به مهارت و البته تحصیلات دانشگاهی نیاز دارد. در ارائه‌ی مشاوره، قوانین خاصی نهفته است که با توجه به شرایط ذکر شده توسط متقاضی مورد بررسی وکیل قرار خواهد گرفت.

ضمناً ناگفته نماند که یک مشاوره حقوقی ممکن است تحت یک قرارداد انجام شود که مسلماً حقوق و مسئولیت‌هایی را به میان می‌آورد. این در حالی است که بسیاری از افراد برخی از نمونه‌های حاشیه‌ای را بعنوان مشاوره‌های حقوقی قلمداد می‌کنند که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات کسب شده توسط تلویزیون یا رادیو.
  • اطلاعات منتشر شده در روزنامه‌ها، نشریات یا بیلبوردها.
  • اطلاعات بدست آمده از طریق دوستان یا آشنایان.
  • اطلاعات کسب شده توسط وب‌سایت‌ها.

گفتنی است که تیم موسسه حقوقی تهران مدافع از جمله کارآمدترین منابع کسب اطلاعات در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و کیفری هستند که می‌توانید با خیال راحت به آنها اتکا کنید.

مشاور حقوقی کیست و چه وظایفی دارد؟

به کلیه‌ی افرادی که از یک مدرک تحصیلی در رشته‌های مرتبط با حقوق، الهیات و معارف (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) برخوردار و در دفتر یا سازمان‌های مختلف مشغول ارائه مشاوره حقوقی به متقاضیان هستند، مشاور حقوقی گفته می‌شود. این مشاوران به طور کلی وظایفی اعم از کمک به افراد در مواردی همچون ثبت کسب و کار، تنظیم و مدیریت قراردادها، ازدواج و طلاق و دعاوی بر عهده دارند. با این حال وظایف کلی یک مشاور حقوقی به شرح زیر است:

  • تنظیم کلیه‌ی قراردادها یا توافق‌نامه‌ها.
  • تسلط به قوانین و انطباق‌ آنها با قراردادهای ثبت شده.
  • تسلط به ابعاد حقوقی چک و سفته و آگاهی بخشیدن به افراد.
  • تسلط به روند قانونی مزایده یا مناقصه.
  • ارائه مشاوره در زمینه مالکیت معنوی.
  • ارائه مشاوره در روند قانونی امور ثبتی.

ناگفته نماند که تمامی موارد عنوان شده توسط تیم موسسه حقوقی تهران مدافع به طور کامل به افراد متقاضی ارائه خواهد شد و این امر به یکی از نقاط مثبت این تیم تخصصی تبدیل شده است.

مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی با موسسه حقوقی تهران مدافع

انواع مشاوره حقوقی

مشاوره‌های تخصصی حقوقی در موارد مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که مهمترین آنها عبارتند از:

مشاوره‌های مرتبط با خانواده

در این نوع از مشاوره‌ی حقوقی، حقوق‌دانان به افراد کمک می‌کنند تا اگر حقی از آنها در خصوص مسائلی همچون طلاق، دسترسی یا هر گونه ارتباط با فرزندان، موارد مربوط به آدم‌ربایی یا حتی آزار خانگی ضایع شده است، بتوانند حقوق از دست رفته‌شان را پس بگیرند. گاهاً در این‌گونه موارد افراد از یک وکیل خانواده استفاده می‌کنند.

مشاوره‌های کیفری

پرونده‌های کیفری از جمله مواردی هستند که حتماً نیاز به مشاوره حقوقی دارند چرا که رفع و رجوع کردن آنها بدون استفاده از یک وکیل پایه یک دادگستری تقریباً غیرممکن است. جرایمی مانند خیانت در امانت، طرح شکواییه جعل سند، وکیل دعاوی بانکی و مواردی از این دست جزو زیرمجموعه‌های مشاوره‌ی کیفری هستند که باید توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار بگیرند.

مشاوره‌ اداره کار

پر واضح است که کارگران بخش مهمی از یک جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر نسبت به دریافت حق و حقوق این افراد تلاش نشود، بدون شک چرخه‌ی پیشرفت در آن جامعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. از جمله مشاوره‌هایی که در این زمینه می‌توان در اختیار افراد مدعی قرار داد مربوط به بیمه بیکاری، دستمزد و همچنین موارد مرتبط با تعلیق کارگر خواهد بود.

مشاوره‌های ثبتی

در بخش مهم‌تری از مشاوره‌ی حقوقی می‌توان به موارد مربوط به انحصار وراثت، تنظیم قرارداد، ثبت شرکت، وکیل ملکی و انواع موضوعات دعاوی ثبتی اشاره کرد. پر واضح است که برای به نتیجه رساندن چنین موضوعاتی حتماً باید از یک وکیل باتجربه بکار برد. ضمن اینکه مشاوره حقوقی قبل از انجام هر یک از موارد عنوان شده می‌تواند شِمای کلی کار را برایتان ترسیم کند.

نکته: به سرانجام رساندن هر یک از موارد عنوان شده در بالا، نیاز به وکلای باتجربه و با دانش دارد. از این رو بکارگیری از وکلای موسسه حقوقی تهران مدافع می‌تواند تا حد قابل قبولی شما را در پرونده‌هایتان به پیروزی نزدیک کند.

افراد متقاضی استفاده از مشاور حقوقی

واقعیت این است که تمامی افراد در زندگی‌شان ممکن است به مشاوره‌ی حقوقی نیاز پیدا کنند. اما در حال حاضر بیشترین افرادی که از چنین خدماتی بهره می‌برند، شامل موارد زیر هستند:

- افرادی که به صورت مستمر معاملات‌ مختلفی از جمله معاملات ملکی و مواردی از این دست انجام می‌دهند نیاز مبرم به استفاده از مشاوره‌ تخصصی حقوقی دارند.

- افراد یا خانواده‌هایی که به فکر طلاق توافقی هستند. استفاده از چنین خدماتی می‌تواند به جدایی راحت‌تر منجر شود.

- افرادی که ناگریز به انجام معامله با اشخاص سابقه‌دار هستند. در این‌گونه مواقع حضور یک وکیل کارکشته که زیر و بم قوانین و مقررات را می‌داند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

- افرادی که مظان اتهام هستید. حال این اتهام ممکن در موارد مختلف ایجاد شده باشد.

مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی با موسسه حقوقی تهران مدافع

مشاوره حقوقی تلفنی و اینترتی

بسیاری از شرکت‌ها یا افراد حقیقی که دارای مدرک وکالت هستند، برای راحتی متقاضیان در خصوص دریافت راهنمایی مشاوره‌ی حقوقی، اقدام به ایجاد بستری با عنوان ارتباط تلفنی یا اینترنتی کرده‌اند تا در این صورت متقاضیان بتوانند نسبت به کسب اطلاعات اولیه در خصوص موضوعات دلخواه اقدام کنند. البته تعداد شرکت‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند، انگشت‌شمار است. با این حال چنین خدماتی را می‌توانید از موسسه حقوقی تهران مدافع درخواست کنید.

مشاوره حقوقی با مؤسسه حقوقی تهران مدافع

در این مقاله سعی کردیم به اهمیت مشاوره‌ی حقوقی در رابطه با مسائل مختلف بپردازیم. اما آن چیزی که اهمیت دارد استفاده از خدمات موسسات حرفه‌ای در حوزه‌ی حقوق و قضاوت است.

ما در این مطلب به خوبی در خصوص اقدامات و خدمات موسسه حقوقی تهران مدافع با شما عزیزان صحبت کردیم تا چنانچه به هر دلیلی نیاز به وکلای درجه یک حقوقی و کیفری داشتید، بتوانید با کمترین دغدغه نسبت به رفع و رجوع مسائل و مشکلات‌ پیش آمده‌تان اقدام کنید.

در واقع تیم تخصصی تهران مدافع با سابقه‌ای چندین ساله در حوزه وکالت بیش از هزاران پرونده را به سرانجام رسانده است و وجود حداقل 100 وکیل تراز اول در این تیم به دلگرمی خوبی برای متقاضیان تبدیل شده است.

حال توصیه می‌کنیم چنانچه نیاز به وکیل ملکی، وکیل طلاق توافقی یا حتی وکیل خانواده دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های در نظر گرفته شده با پشتیبانی موسسه حقوقی تهران مدافع در تماس باشید. گفتنی است که از ویژگی‌های مهم این تیم؛ مشاوره حقوقی رایگان است که بسیاری از افراد قبل از هر گونه اقدامی به دنبال آن هستند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید