امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278821
۱۷۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

10 نشانه که نشان دهنده نارضایتی شغلی در محل کار است

10 نشانه که نشان دهنده نارضایتی شغلی در محل کار است

از آنجایی که کار در زندگی بسیار مهم است، کارکنان همیشه انتظارات خاصی از آن دارند. هنگامی که این انتظارات دست نخورده باقی بماند، باعث نارضایتی شغلی می شود که منجر به فرسودگی کارکنان می شود.

متأسفانه، این یک مشکل رایج در بازار امروز است. برای افزودن شواهد به این ادعا، مطالعه ای که توسط Economic Times منتشر شده است نشان می دهد که از هر 10 کارمند 8 نفر از شغل خود ناراضی هستند. علاوه بر این، یک نظرسنجی توسط گالوپ توضیح می دهد که تنها 15 درصد از کارمندان در سراسر جهان درگیر کاری هستند که انجام می دهند.

بدیهی است که امروزه نارضایتی شغلی مشکلی است که بسیاری از شرکت ها با آن مواجه هستند و کارمندان شما می توانند مانند سایرین آسیب پذیر باشند.

نارضایتی شغلی اثرات نامطلوب زیادی در محل کار دارد. به همین دلیل است که باید قبل از انتشار آن را متوقف کنید. برای انجام این کار، باید رفتار خاص کارکنان را بررسی کنید. برای بهتر نشان دادن آن، در اینجا ده نشانه نشان دهنده نارضایتی شغلی در محل کار آورده شده است.

10 نشانه نارضایتی شغلی در محل کار

1. عدم علاقه

عدم علاقه به کار، اولین نشانه نارضایتی در محل کار است. وقتی کارمندان در محل کار مشغول فعالیت های دیگری مانند ارسال پیامک با دوستان می شوند، نشان دهنده بی علاقگی به کار است. این وضعیت تنها با گذشت زمان بدتر می شود و نشانه اولیه نارضایتی در یک اداره است.

2. به تعویق انداختن کار

به تعویق انداختن مداوم کار توسط کارمندان موضوع دیگری است که به معکوس کردن رضایت شغلی کمک می کند. به تعویق انداختن به معنای بیزاری نسبت به کار است و با به تعویق انداختن کار فقط کم کم زیاد می شود. این کار بعداً غیرقابل مدیریت می شود که روحیه کارکنان را برای کار بیشتر بر روی آن کاهش می دهد.

3. کارمندانی که به راحتی حواسشان پرت می شود

این که به راحتی در محل کار منحرف شوید هرگز علامت خوبی نیست. این نه تنها بهره وری را کاهش می دهد، بلکه نشان دهنده کسالت در کار است.

اگر اتفاقات معمول روزمره به راحتی حواس کارمند شما را پرت می کند، نشان دهنده عدم مشارکت در کار است.

یک مطالعه منتشر شده در Lifehack نشان می دهد که همکاران پرحرف (که توسط 80٪ پاسخ دهندگان ذکر شده است) و سر و صدای دفتر (که توسط 70٪ از پاسخ دهندگان ذکر شده است) دو تا از بزرگترین عوامل حواس پرتی در محل کار هستند.

4. ورود و خروج نامنظم از دفتر

دیر آمدن به دفتر و زود خروج از کار نشانه فرار از کار است. این به این دلیل است که طبیعت انسان این است که از چیزهایی که دوست نداریم اجتناب کند. اگر این یک رفتار ثابت در محل کار شما باشد، نشان دهنده بی توجهی فرد نسبت به کار است. با گذشت زمان، این بی توجهی به کار تنها به بدترین حالت تبدیل می شود و به رشد شغلی فرد آسیب می رساند.

5. کاهش بهره وری

کاهش مداوم بهره وری اولین نشانه ای است که متوجه می شوید چیزی خاموش است. اگرچه ممکن است همیشه شدید نباشد، گاهی اوقات ممکن است به دلیل نارضایتی شغلی باشد.

کاهش کامل و مداوم بهره وری نشان دهنده فقدان ابتکار کارمند برای اصلاح یک وضعیت است. این بی تفاوتی به این معنی است که کارمندی که عملکرد ضعیفی دارد، علاقه ای به کار ندارد

6. مرخصی در ساعات اداری برای کارهای شخصی

مرخصی مداوم از ساعات اداری برای کارهای شخصی یکی دیگر از نشانه های آزار کارمندان از محل کار است. در حالی که گاهی اوقات برای کارمندان اجتناب ناپذیر است، اما ظاهر مکرر آن نگران کننده است.

یک مطالعه منتشر شده در CNBC نشان داد که کارکنان در یک نظرسنجی اعتراف کردند هر روز 2.9 ساعت را صرف جنبه های غیر مرتبط با کار کرده اند.

7. به راحتی تحریک پذیر

گاهی اوقات اتفاق می افتد که یکی از کارمندان شما ممکن است روز بدی را پشت سر بگذارد که باعث می شود سریع عصبانی شود. اما، اگر این یک اتفاق عادی است، نشان دهنده محتوای کم کار است.

اغلب اوقات، عدم قدردانی عمیق در کار باعث می شود کارکنان در محل کار احساس عصبانیت کنند. گزارش هشداردهنده ای که در All Work منتشر شده است نشان می دهد که 44 درصد از کارمندان مورد مطالعه در محل کار بیشتر از جاهای دیگر اذیت می شوند.

اگر کارمندانی دارید که به راحتی تحریک پذیر هستند، این احتمال وجود دارد که در محل کار نارضایتی شغلی داشته باشید. تحریک مداوم نشانه بیماری از چیزی است که هرگز خوب نیست.

8. مرخصی های مکرر

مرخصی مکرر از زندگی کاری نشانه دیگری از ناراضی بودن کارمندان در محل کار است. مرخصی های متعدد نشانه کارمندی است که از کار جدا شده است. این نشان دهنده عدم تعهد فرد به کار است که نتیجه عدم علاقه به کار است.

یک مطالعه توسط وزارت کار ایالات متحده که در SHRM منتشر شده است تخمین زده است که تقریباً 3٪ از نیروی کار یک شرکت هر روز غیبت می کنند. کارفرمایان باید هر گامی را برای کنترل غیبت کارکنان بردارند.

9. نشانه های مکرر استرس، منفی گرایی و ناراحتی

در بیشتر قسمت‌های روز، کارمندان شما بیش از هر کس دیگری زمان بیشتری را با یکدیگر می‌گذرانند. این به طور کلی حس تعلق و دوستی را به ارمغان می آورد که معمولاً کارمندان را خوشحال می کند. اما، ممکن است همیشه اینطور نباشد.

علائمی که در کارکنان مانند منفی گرایی منظم، استرس و ناراحتی در محل کار، نشان دهنده نارضایتی از محیط کار است.

10. فقدان بهترین تلاش در کار

آخرین اما نه کم‌اهمیت، کارمندانی که در دسته «این کار انجام خواهد شد» قرار می‌گیرند. کار باید منبع تحقق باشد. وقتی کارمندانی را می‌بینید که نمی‌خواهند بهترین قدم خود را بگذارند، به این معنی است که چیزی اشتباه است. این "چیزی" غیرت ایجاد تفاوت، بهترین عملکرد در حد توانایی و عشق به کار است.

فراموش کردن این انگیزه به معنای کاهش عشق به کار است که در نهایت منجر به نارضایتی کارکنان می شود.

اینها برخی از علائمی است که کارمندان از نارضایتی شغلی منتشر می کنند. در چنین مواقعی، شما به عنوان کارفرما باید اقدامات اصلاحی را برای بهبود وضعیت انجام دهید. نادیده گرفتن این نشانه ها تنها به کاهش ماندگاری کارکنان می افزاید و مهارت های مدیریتی ضعیفی را نشان می دهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید