امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280020
۳۷۵۳
۸
۰
نسخه چاپی

9 دلیل برای اینکه برخی افراد آنقدر بلند صحبت می کنند (+ نحوه برخورد با آن)

9 دلیل برای اینکه برخی افراد آنقدر بلند صحبت می کنند (+ نحوه برخورد با آن)

دلایلی که چرا مردم با صدای بلند صحبت می کنند

آیا تا به حال متوجه شده اید که صدای برخی از افراد بسیار بیشتر از دیگران است؟

ممکن است فکر کنید آنها هیجان‌انگیز یا برون‌گرا هستند، اما اغلب معنای عمیق‌تری در پشت سطح صدا وجود دارد.

ما به برخی از دلایلی که چرا مردم با صدای بلند صحبت می کنند، و همچنین یک لحظه تامل در مورد صدای خود پرداخته ایم.

1. آنها در حال جبران خجالتی بیش از حد هستند.

برخی از افرادی که بسیار خجالتی هستند سعی می‌کنند با همه‌جانبه بودن و تبدیل شدن به بزرگترین شخصیت در اتاق با این موضوع مبارزه کنند.

این روش آنها برای «کنترل» خجالتی بودنشان است. اگر آنها صدای بلند و ظاهری بیرونگرا داشته باشند، مردم هرگز متوجه نمی شوند که واقعا چقدر بی صدا هستند.

2. آنها می خواهند احساس اهمیت بیشتری داشته باشند.

بلندترین صدای اتاق صدایی است که همه می خواهند به آن گوش دهند، درست است؟

اشتباه!

بسیاری از افرادی که با صدای بلند صحبت می کنند در واقع فقط سعی می کنند اهمیت خود را نشان دهند و همه را وادار کنند که به آنها توجه زیادی داشته باشند.

اگر آنها با همه صحبت می کنند، فکر می کنند که مردم بیشتر به آنچه آنها می گویند اهمیت می دهند تا آنچه دیگران می گویند.

این یک تکنیک کنترل کلاسیک است و روش گوینده برای جلب توجه و احساس اینکه مردم واقعاً به نظراتش اهمیت می دهند است.

3. آنها در تلاش برای اثبات چیزی هستند.

مانند جبران بیش از حد، برخی از افرادی که با صدای بلند صحبت می کنند، این کار را انجام می دهند، زیرا احساس می کنند باید منظور خود را به گوش دیگران برسانند.

این  از برخی جهات یک قدم دورتر از بحث و جدل است، زیرا شخص به شدت در تلاش است تا مردم را به شنیدن اش وادار کند تا بتواند نظر خود را ثابت کند.

4. آنها قبلاً هیچ صدایی نداشته اند.

برخی از افراد در موقعیتی بزرگ می شوند که واقعاً نمی توانند نظری داشته باشند یا نظری ابراز کنند.

دوران کودکی افراد واقعاً نحوه رفتار آنها را در بزرگسالی شکل می دهد، و صدای بلندتر از حد معمول می تواند نتیجه یک زندگی سرکوبگر در خانه باشد.

به عنوان یک بزرگسال، فرد پر سر و صدا در اتاق در نهایت ممکن است احساس کند که می تواند بالاخره افکار و احساسات خود را بیان کند و هنوز در حال یادگیری نحوه انجام این کار مناسب است.

اگر فرد در کودکی همیشه نادیده گرفته می شده و هرگز به آنچه می گفته پاسخی داده نمی شده، بدیهی است که در گذشته احساس مورد غفلت قرار گرفتن داشته است. برای مبارزه با آن، آنها تبدیل به بزرگسالانی پر سر و صدا می شوند. آنها ناامید از جلب توجه هستند، در نهایت راهی برای شنیده شدن پیدا می کنند، اما مطمئن نیستند چگونه از صدای خود استفاده کنند.

5. این به بیولوژی آنها بستگی دارد.

بسیاری از رفتارهای ما به تیپ شخصیتی و دوران کودکی ما برمی گردد، اما برخی از آنها با زیست شناسی مرتبط است. بسته به نحوه شکل گیری ماهیچه های گلو، برخی از ما ممکن است بلندتر از دوستانمان صحبت کنیم.

همچنین ممکن است ناشی از یک اختلال شنوایی باشد که تشخیص داده نشده است و به این معنی است که گوینده نمی داند با چه صدای بلندی صحبت می کند.

6. این گونه بزرگ شده اند.

برخی از افراد به دلیل نحوه تربیت آنها بسیار پر سر و صدا هستند.

دوست صمیمی من در خانه ای بزرگ شد که همه با صدای بلند صحبت می کردند و او این را از آنها یاد گرفته است و من در خانه‌ای بزرگ شدم که در آن صدای آرام ارزش زیادی داشت و به بزرگسالی نسبتاً آرام تبدیل شدم.

همه ما هنجارهای متفاوتی را از خانواده و دوستان خود می آموزیم و همه ما تجربیات متفاوتی از رفتارهای عادی و مورد انتظار داریم.

7. آنها خودخواه و خودمحور هستند.

این بهترین دلیل نیست، اما معتبر است: برخی افراد به دلیل نفرت انگیز بودن، صدای بلندی دارند. افرادی که خودشیفته هستند اغلب بلندگو خواهند بود زیرا واقعاً برایشان مهم نیست که در حین انجام این کار بی ادب باشند. در واقع، آنها گاهی این کار را برای آزار دیگران از روی عمد انجام می دهند.

این یک ویژگی کلاسیک خودشیفتگی است - بی توجهی به احساسات دیگران و ناامید کردن یا ناراحت کردن آنها برای اینکه احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

8. آنها می توانند مضطرب باشند.

در نقطه مقابل این طیف، برخی افراد به سختی می توانند با صدای بلند صحبت کنند زیرا با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

این می‌تواند صدای آن‌ها را بلندتر از دیگران کند، زیرا سعی می‌کنند احساس اضطراب خود را بپوشانند، یا از نحوه صحبت‌شان بی‌خبر می‌شوند، زیرا احساسات زیادی در ذهن‌شان می‌گذرد.

هنگامی که احساس اضطراب می کنیم، بدن ما به حالت وحشتناک، جنگ یا گریز می رود. این باعث می شود سطوح عظیمی از آدرنالین در بدن ما پمپ شود و اغلب سرعت گفتار ما را افزایش می دهد و سطح صدا را افزایش می دهد.

9. مسائل کنترلی دارند.

این یکی از مواردی است که بیشتر ما می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم - در برخی مواقع، همه ما سعی کرده ایم صدای خود را برای اثبات خود بلند کنیم.

با این حال، برخی افراد همیشه این کار را انجام می دهند، و این اغلب به دلیل یک مشکل کنترلی ریشه ای است.

ممکن است گوینده با صدای بلند نیاز داشته باشد مردم بدانند که آنها با بلندترین صدا در اتاق مسئول هستند یا ممکن است اگر صدایشان افکارشان را خفه کند، احساس کنترل بیشتری می کنند.

نحوه برخورد با افراد صدا بلند

این می تواند ناراحت کننده باشد که مجبور شوید به کسی بگویید رفتارش را تغییر دهد، خواه او را می شناسید و دوستش دارید، یا فقط می توانید صدای او را بشنوید.

اینها نکاتی در مورد نحوه برخورد ظریف با وضعیت و چگونگی دستیابی به بهترین نتیجه ممکن برای همه افراد درگیر است…

1. با ملاحظه باشید.

سعی کنید دلایل پشت آن را درک کنید. در این مورد صبور باشید - هر کسی چیزی را پشت سر گذاشته است یا در حال گذراندن آن است که شما درباره آن نمی دانید.

کاهش سرعت و ناامید نشدن سریع می تواند سخت باشد، اما این یک مهارت عالی برای تمرین و یادگیری است.

به رفتارهای دیگر آنها فکر کنید - آیا آنها پر سر و صدا و همچنین بی قرار (ممکن است اضطراب باشد) یا بی ادب (ممکن است خودپسند باشد).

2. به زمینه رفتار آنها توجه کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، تصمیم گیری سریع در مورد رفتار افراد آسان است - به خصوص زمانی که چیزی ساینده مانند صدای زیاد بلند است. سعی کنید به این فکر کنید که چرا ممکن است کسی اینگونه رفتار کند. نه فقط معانی عمیق تر مانند بالا، بلکه به صورت زمینه ای.

آیا آنها در جلسه دوشنبه شما به دلیل خودخواه بودن یا اینکه اخیراً افراد زیادی اخراج شده اند و احساس ناامنی می کنند، سر و صدای زیادی دارند؟

شاید دوست شما پر سر و صداتر از حد معمول باشد به این دلیل که سعی می کند مکالمه را کنترل کند یا به این دلیل که والدینش به تازگی طلاق گرفته اند و او احساس عدم تعادل و غرق شدن می کنند؟

به خودتان هم فکر کنید – چند بار رفتار عادی شما تغییر کرده است که زیرا به خاطر چیزی بسیار تحت فشار یا عصبانی یا ناراحت هستید؟

3. با آنها ارتباط برقرار کنید.

اگر کسی در زندگی شما همچنان با صدای بلند صحبت می کند و شروع به تبدیل شدن به یک مشکل برای شما است، ممکن است ارزش این را داشته باشد که به او بگویید. اکنون، نحوه انجام این کار واقعاً به ماهیت رابطه شما با آنها بستگی دارد.

اگر دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده است، وقتی به آنها می گویید مهربان باشید و سعی کنید آنها را به خاطر این موضوع سرزنش نکنید.

می توانید یک بار با دقت به آن اشاره کنید، "اوه، امروز خیلی سر و صدا دارید، خوب هستید؟" به جای این که "وای، تو همیشه خیلی پر سر و صدا هستی!"

اگر آنها احساس کنند که شما برای مدت طولانی به این موضوع فکر می کردید، به احتمال زیاد آن را شخصی می گیرند و احساس می کنند که شما کمی به آن خیانت کرده اید.

با همکاران کاری، دوستان و خانواده، می‌توانید بدون اینکه تحریک‌کننده باشید، صادق باشید.

با موقعیت، خوب برخورد کنید، در صورت نیاز تقریباً با آن شوخی کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا آنها احساس راحتی کنند. مثلا «دوستت دارم، اما تو کمی فریاد می‌زنی! بیایید موسیقی را کم کنیم تا نیازی به صحبت با صدای بلند نداشته باشیم.»

این باعث می شود آنها احساس امنیت کنند و مورد حمله قرار نگیرند، و با ذکر کردن خود در جمله به جای آنها و رفتارشان، آنها را منزوی یا سرزنش نمی کنید، بلکه فقط توجه را به آن جلب می کنید.

4. مودب باشید.

ممکن است شخصی در خانه شما با صدای بلند با تلفن صحبت کند یا میز کنار شما در هنگام شام به معنای واقعی کلمه افکار شما را از بین ببرد.

برخورد با غریبه ای که با صدای بلند صحبت می کند بسیار دشوار است و موقعیتی است که اکثر مردم سعی می کنند از آن اجتناب کنند.

اگر احساس می کنید لازم است چیزی را ذکر کنید، آن را با نهایت ادب انجام دهید!

با آرامش به موقعیت نزدیک شوید و مطمئن شوید که صدای خودتان نرم و آرام است.

مطمئن شوید که «لطفا» و «ممنونم» بگویید.

در صورت نیاز می توانید کمی خود را سرزنش کنید. چیزی مثل: "من خیلی متاسفم، اگر ممکن است کمی ساکت تر باشید، لطفا؟ من روز بدی را پشت سر گذاشتم و احساس می کنم کاملاً خسته هستم."

این نشان می‌دهد که شما تصدیق می‌کنید که این شما هستید که از آن‌ها درخواست می‌کنید رفتارشان را به دلایل شخصی تغییر دهند، نه اینکه فقط به آن‌ها بگویید ساکت شوند چون خیلی آزاردهنده هستند!

اگر در یک فضای عمومی هستید، همیشه می توانید از کارکنان بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند - منتظر بمانید که کارکنان به میز مورد نظر بروند و به آنها پیشنهاد کنند که صدای خود را کمی پایین بیاورند تا مزاحم سایر مشتریان نشوند.

به یاد داشته باشید، اگر از کسی خواسته اید که صدا را پایین نگه دارد، باید به آن درخواست احترام بگذارید - این به این معنی است که تلفن خود را در حالت بی صدا قرار دهید، در غیر این صورت خیلی خجالت می کشید که ناگهان صدای بلندی پیدا کنید.

چگونه با صدای بلند خود مقابله کنیم

اگر در حال خواندن این مطلب هستید و متوجه می‌شوید که ممکن است شما کسی باشید که صدای بلندی دارد، ارزش آن را دارد که چند لحظه در مورد علت آن فکر کنید.

ممکن است یکی از دلایلی باشد که در بالا ذکر کردیم، یا ممکن است چیزی کاملاً متفاوت باشد.

در هر صورت، این احتمال وجود دارد که کسی صداری شما را کمی بلندتر بیابد بنابراین خوب است که کمی خودآگاهی داشته باشید و کمی صدای خود را پایین بیاورید.

ما نمی گوییم که هنگام صحبت کردن باید زمزمه کنید یا هرگز مشتاق یا هیجان زده نشوید، اما همیشه ایده خوبی است که به رفتارهای خود فکر کنید.

1. بیشتر گوش کنید.

یکی چیزها وقتی با صدای بلند صحبت می کنیم این است که دیگر به حرف های دیگران گوش نمی دهیم. ما آنقدر در نظرات خودمان غرق می شویم و آنها را به گوش می رسانیم، یا خنده دارترین جوک را با صدای بلند بیان می کنیم، که از آنچه در اطرافمان می گذرد غافل می شویم.

با آموزش بیشتر گوش دادن، با صدای خود هماهنگ تر می شویم و راه هایی برای تنظیم آن پیدا می کنیم.

2. قبل از صحبت کردن بر آنچه انجام می دهید فکر کنید.

یکی از دلایلی که می‌توانیم ناگهان صدای بلندی داشته باشیم، تغییر محیط است.

تماس تلفنی با شخصی در ماشین به این معنی است که ما باید بلندتر از حد معمول صحبت کنیم که پس آن طبیعی است که به طور ناگهانی وقتی با کسی رودرو صحبت می کنیم صدایمان بلند باشد.

به همین ترتیب، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند قبل از جلسه، سطح صدای شما را پایین می آورد و احتمالاً هنگام صحبت کردن، صدایتان بلندتر از حد معمول است.

به این فکر کنید که بعداً در چه محیطی صحبت خواهید کرد (جلسه، بار شلوغ، کافه ساکت) و تمام تلاش خود را بکنید که بین محیط‌ها وقفه بگذارید تا بتوانید صدای خود را تنظیم کنید.

3. تمرینات تنفسی را تمرین کنید.

این یک راه عالی برای وارد کردن ذهن آگاهی به روزتان است. پیشنهاد می‌کنیم این کار را هر روز انجام دهید – این به شما کمک می‌کند تا خود را با آگاه بودن وفق دهید و قبل از هر صحبتی ذهن خود را در موقعیت خوبی قرار دهید.

این بدان معناست که شما کمی خود را آرام خواهید کرد و زمان خواهید داشت تا خود را برای هر روزی که دارید آماده کنید.

شما با احساس تعادل و آماده بودن وارد روزتان خواهید شد، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که شلوغ و پر سر و صدا شوید!

این فقط یک راه دوست داشتنی برای شروع روز و اختصاص زمان به خودتان است.

4. بیشتر با خودتان صحبت کنید.

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما راهی عالی برای هماهنگی با خود و سطح صدا است.

اگر ارائه‌ای دارید، می‌توانید خودتان آن را تمرین کنید تا لحن (و حجم) صدای مناسب را برای استفاده پیدا کنید.

صحبت کردن با خودتان نیز شما را به صدای خود عادت می دهد.

می‌دانم احمقانه به نظر می‌رسد، اما برخی از افراد صدا بلند لزوماً به داشتن صدا یا استفاده از آن عادت ندارند، به همین دلیل است که همه چیز می‌تواند آنقدر بلند ظاهر شود.

صرف مقداری زمان برای یادگیری نحوه صحبت کردن به شما کمک می کند تا واقعاً با آنچه مناسب است هماهنگ شوید.

چند چیز را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

اگر کسی به شما می گوید که با صدای بلند صحبت می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا آن را خیلی شخصی نگیرید. این می تواند به دلایلی خارج از کنترل شما باشد یا می تواند لحظه ای عالی برای تأمل در خود باشد.

کمی برای پردازش آن وقت بگذارید - مبادا شروع به حدس زدن تعاملات خود کنید یا نگران باشید که همه در محل کار از شما متنفرند زیرا کمی پر سر و صدا هستید! مردم به شما می گویند زیرا به شما اهمیت می دهند و می خواهند به شما گوش دهند، فقط با صدای کمی کمتر.

شما هنوز هم صدایی دارید و همچنان مهم است که احساسات یا آنچه را که فکر می کنید بیان کنید، بنابراین اجازه ندهید نظر کسی در مورد صدای بلندتان شما را ناامید کند.

در عوض، برای تمرین آرام‌تر صحبت کردن وقت بگذارید و روی این واقعیت تمرکز کنید که کسی آنقدر اهمیت می دهد که با شما صادق و مهربان باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید