امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286674
۱۴۰
۱
۰
نسخه چاپی

آمریکا: بخشی از پول‌های ایران در بانک‌های عراق به عمان انتقال داده خواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که بخشی از پول‌های ایران در بانک‌های عراقی به حسابی در عمان انتقال داده خواهد شد. وی افزود: این اموال در حسابی در عمان نگهداری خواهند شد اما محدودیت‌های اعمالی علیه آن همانند محدودیت‌هایی است که برای استفاده از این اموال در بانک‌های عراق وضع شده بود.

آمریکا: بخشی از پول‌های ایران در بانک‌های عراق به عمان انتقال داده خواهد شد / از این اموال می‌توان تنها برای اقدامات غیرتحریم شده از جمله کمک‌های بشردوستانه استفاده کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که بخشی از پول‌های ایران در بانک‌های عراقی به حسابی در عمان انتقال داده خواهد شد اما محدودیت‌ها در رابطه با استفاده از این اموال همانند گذشته خواهد بود.

به گزارش «انتخاب»؛ متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در رابطه با اموال ایران در بانک‌های عراق گفت: می‌توانم تایید کنم که عمان تمایل خود برای دریافت بخشی از این اموال را از خود نشان داده است. ما انتظار داریم که این اتفاق رخ دهد.

وی در ادامه گفت: به گمان ما این گامی حائز اهمیت است چراکه خارج کردن این پول‌ها از عراق مهم است.

میلر بیان کرد: این اموال در حسابی در عمان نگهداری خواهند شد اما محدودیت‌های اعمالی علیه آن همانند محدودیت‌هایی است که برای استفاده از این اموال در بانک‌های عراق وضع شده بود. این بدان معناست که از این اموال می‌توان تنها برای اقدامات غیرتحریم شده از جمله کمک‌های بشردوستانه استفاده کرد و تمامی تراکنش‌ها باید از پیش به تایید وزارت خزانه‌داری آمریکا برسد.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید