امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288271
۸۴
۱
۰
نسخه چاپی
آسوشیتدپرس:

آمریکا، چین را تحت فشار قرار داده تا از نفوذ خود بر ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین را در جریان مذاکرات در تایلند تحت فشار قرار داد تا از نفوذ چین بر ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند.

آمریکا، چین را تحت فشار قرار داده تا از نفوذ خود بر ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند

آسوشیتدپرس نوشت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین را در جریان مذاکرات در تایلند تحت فشار قرار داد تا از نفوذ چین بر ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این مقامات همچنین موافقت کردند که برای تدارک تماس بین رئیس جمهور جو بایدن و رهبر چین شی جین پینگ همکاری کنند.

دیدار‌های جمعه و شنبه در بانکوک، که به دنبال گفتگو‌های روسای جمهور در ماه نوامبر در کالیفرنیا بود، پس از پیروزی یک نامزد حزب حاکم مخالف پکن در انتخابات ریاست جمهوری اخیر تایوان و از سرگیری گفتگو‌های مقامات نظامی امریکا و چین برگزار شد.

 یک مقام ارشد ایالات متحده گفت سالیوان با اشاره به اهرم اقتصادی گسترده چین بر ایران، بر تاثیر بی ثبات کننده حملات حوثی‌ها بر تجارت بین المللی تاکید کرد.

 این مقام خاطرنشان کرد که چین علناً خواستار کاهش تنش‌ها شده است، اما گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا پکن از قدرت دیپلماتیک خود برای تحت فشار قرار دادن تهران در این مورد استفاده می‌کند یا خیر.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید