امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286785
۱۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

آیا کنگره آمریکا حضور موجودات بیگانه در زمین را تایید کرد؟

آیا کنگره آمریکا حضور موجودات بیگانه در زمین را تایید کرد؟

یوفوها که اکنون بیشتر تحت عنوان پدیده‌های هوایی (یا غیر معمول) ناشناخته یا UAP از آن‌ها یاد می‌شود، در سال‌های اخیر به دلیل شهادت‌های بسیار از سوی شاهدان معتبر، تحت نظارت بیشتر دولت ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

“کمیته فرعی امنیت ملی در مرز” و “امور خارجه مجلس نمایندگان” به منظور روشن کردن آن چه که برخی تصور می‌کنند تهدید مبرم امنیت ملی است، جلسه ای در روز چهارشنبه ۴ مرداد در واشنگتن دی سی با عنوان “UAP: پیامدها بر امنیت ملی، امنیت عمومی و شفافیت دولت” برگزار کرد.

سه شاهد مهم در این جلسه شهادت دادند: رایان گریوز و دیوید فریور، دو هوانورد سابق نیروی دریایی ایالات متحده که از مواجهه متعدد با اشیاء ناشناخته در حریم هوایی آموزش نظامی گزارش دادند و دیوید گروش، کهنه سرباز جنگی ارتش ایالات متحده و افسر اطلاعات پنتاگون.

جلسه با سخنان دو تن از نمایندگان درباره الزام به شفافیت دولت و حق اطلاع مردم در مورد فناوری‌هایی با منشأ ناشناخته آغاز شد. در ادامه گروش ادعا کرد که به او درباره وجود “برنامه بازیابی تصادف و مهندسی معکوس UAP” گفته شده و او از دسترسی به آن محروم شده است، این مسئله او را وادار به افشاگری کرده.

وقتی از او پرسیده شد که آیا از تصاویر مکان‌های سقوط آگاه است، گفت که نمی‌تواند در یک محیط علنی و طبقه‌بندی نشده درباره این موضوع بحث کند.

گروش در ادامه ادعا کرد که دولت فضاپیمای دست نخورده و اجساد یا گونه‌های بیگانه را در اختیار دارد. اما در پاسخ به این سوال که آیا خودش فضاپیما یا هیچ یک از اجساد را دیده‌است پاسخ می‌دهد که “این چیزی نیست که من خودم شاهد آن بوده باشم.”

اظهارات گروش و سه شاهد دیگر به سرعت در تیتر خبرگزاری‌ها قرار گرفت و شایعه‌های بسیاری را مبنی بر افشای حضور بیگانگان در زمین و یا تایید وجود فرازمینی‌ها به راه انداخت.

اما حقیقت ماجرا از این قرار است که در این جلسه هیچ مدرکی ارائه نشد و صرفا ادعاهایی بر اساس مشاهدات پیشین بیان شده‌است که هیچ کدام قابل پذیرش نبوده‌اند.

پرونده UAP ها سالهاست که مطرح است و تیم‌های تحقیقاتی مختلفی در حال بررسی آن و جمع‌آوری داده‌های بیشتر هستند. فرازمینی بودن این پدیده‌ها پاسخ ساده‌انگارانه‌ای است که همیشه مطرح بوده اما در مجامع علمی پاسخ‌هایی همچون فناوری‌های پیشرفته نظامی، گزینه‌های معقول‌تری هستند.

جلسه استماع عمومی کنگره_آمریکا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فارسی بازتاب زیادی داشت و برخی از رسانه‌ها  آن را به عنوان «کنگره آمریکا، وجود موجودات فضایی را تایید کرده»، منتشر کردند.

اما همان طور که گفته شد، آنچه در این جلسه رخ داد، شنیدن اظهارات یک مقام پیشین اطلاعاتی آمریکا و دو خلبان پیشین نیروی دریایی آمریکا بود. آنها معتقد بودند ایالات متحده باید سیاست‌های خود را درباره این اشیای ناشناس تغییر دهد و یکی از آنها (دیوید گروش) هم گفت که از دیگران شنیده است که بقایایی از موجودات فرازمینی در اختیار مقامات آمریکایی است.

بخش دیگر این ادعاها که مربوط به فرود موجودات زنده فرازمینی است، ادعای بزرگی است که نیاز به شواهد قابل توجهی دارد.

تا کنون اسناد و مدارکی منتشر نشده که وجود این موجودات را تایید کند. ضمن اینکه فرود این موجودات به زمین نمی‌تواند از چشم نهادهای فضایی، رصدگران و پژوهشگران در سراسر جهان دور بماند و بعید به نظر می‌رسد نیرویی وجود داشته باشد که بتواند همه این مراکز را در مقابل انتشار خبر چنین اتفاقی ساکت نگه دارد.

اختر زیست‌شناسان در مراکز مختلف علمی، دهه‌هاست بخشی از تلاش‌های خود را به مطالعه در این زمینه اختصاص می‌دهند.

از این جهت، این ادعا که «کنگره آمریکا، وجود موجودات فضایی و فرازمینی را تایید کرده» نادرست» است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید