امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288750
۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

مجتبی یوسفی: اجازه واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی را نمی‌دهیم

یک نماینده مجلس گفت:همان طور که در مجلس با صراحت ایستادیم و اجازه ندادیم صندوق‌ های بازنشستگی ادغام شوند حتما با واگذاری پرسپولیس و استقلال هم مخالف هستیم.

اجازه واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی را نمی‌دهیم

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نگرانی جامعه درخصوص واگذاری تیم پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی گفت: این مساله یکی از دغدغه‌های به حق مردم، بازنشستگان و کارگرانی است که باید به معیشت آنان بیش از پیش توجه شود آن هم وقتی ما افزایش حقوق برای کارگر و کارمند و بازنشسته را بر اساس قوانین بالادستی به اندازه تورم در نظر نمی‌گیریم؛  قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و این‌ها لزوما نباید با نقدینگی جبران شود می‌شود با کالاها و یا روش غیر نقدی مانند پوشش درمانی رایگان و بیمه‌های تکمیلی و کاهش هزینه‌ها برای بازنشستگان، کارمندان و کارگران جبران شود و این‌ها جزو دغدغه های مجلس بوده که انشاالله باید با همراهی دولت با تامین منابع  آنها را پیش ببریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما وقتی می‌آییم خبر واگذاری ۲ باشگاه را مطرح می‌کنیم، حال برخی می‌گویند شایعه است و کذب است، ما از دولت محترم می‌خواهیم بیاید این را تکذیب کند و این نگرانی که برای بازنشستگان و کارگران که مالکین و صاحبان اصلی این صندوق ها هستند ایجاد شده است، حال فرقی هم ندارد چه صندوق نفت، چه صندوق تامین اجتماعی، چه بیمه روستایی و عشایری و کشوری و لشکری باشد از میان بردارند چرا که اموال آن‌ها است.

وی با اشاره به این که همان طور که در مجلس با صراحت ایستادیم و اجازه ندادیم این صندوق‌ ها ادغام شوند حتما با این واگذاری مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها اموال بین نسلی کارگران، کارمند و بازنشستگان است و کسی حق ندارد دست‌درازی کند. ما اجازه ادغام این صندوق‌ها چه نفت، چه فولاد و چه تامین اجتماعی را نداده‌ایم و نمی‌دهیم. الان هم اگر پولی باشد که باشگاه ورزشی بخریم، بهتر است به معیشت کارگران و بازنشستگان توجه کنیم که همان صندوق‌ها است؛ این‌ها گله‌مندی به حق بازنشستگان را به وجود می‌آورد.

نماینده اهواز و باوی با بیان این‌که وضعیت بازنشستگان کشوری و لشکری و بسیاری از نیروهای نظامی که امنیت کشور را بر عهده دارند هم همینطور است، گفت: نیروی محترم انتظامی که امنیت کشور را بر عهده دارد در یکسال گذشته نزدیک به ۶۰ شهید تقدیم کشور کرده است اما یک حقوق ناچیز دارند، وقتی هم بازنشسته می‌شوند اتفاقا مشکلات‌شان بیشتر می‌شود قطعا این‌ها و مردم حق دارند گله‌مند باشند.

وی تاکید کرد: اگر این واگذاری خلاف واقع است به صراحت اعلام کنند، اگر نیست تجدیدنظر کنند و از رئیس جمهور درخواست داریم ورود کند، در غیر این صورت ما مخالفت خودمان را اعلام و پیگیری می‌کنیم تا اجحافی در حق مالکین اصلی صندوق‌ها که کارگران، کارمندان و  بازنشستگان هستند، صورت نگیرد.

یوسفی در پاسخ به این‌که آیا مجلس از منظر قانونی می‌تواند به این واگذاری ورود کند، عنوان کرد: بله، از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده می‌کنیم. اگر می‌خواهیم استقلال و پرسپولیس را که یک سرمایه بین نسلی هستند حفظ کنیم باید آنها را به هوادران خودشان بدهیم و بگوییم هوداران بیایند که آن را هم قطعا از دولت اداره می‌کنند مخصوصا با ضعفی که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید در حوزه ورزش و جوانان نقش‌مان را چه در حوزه تربیت ورزشکاران و چه در حوزه ورزش همگانی و حرفه‌ای پررنگ‌تر کنیم و توجه به نقش بی‌بدیل جوانان داشته باشیم چرا که غالب جمعیت کشور ما جوانان هستند، این هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. بدانیم کسانی وزارت ورزش و جوانان را به نوعی تشکیل دادند، بنای‌شان بر این بود حوزه ورزش و جوانان متولی پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ما یک ورزش همگانی داریم و یک ورزش حرفه‌ای که هر دو مکمل همدیگر هستند و در نهایت در ابعاد مختلف مخصوصا در قشر جوان و پیشکسوتان ورزشی این‌ها به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و بسیار مهم هستند. توجه داشته باشید هنگامی که مدیریت فدراسیون‌های ورزشی ما قوی باشد، دیپلماسی ورزشی و فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی را به رخ دنیا می‌کشیم و حرف‌هایی برای دنیا می‌توانیم داشته باشیم. ما شاهد هستیم سومدیریت در وزارت ورزش با ناکارآمدی بیش از پیش شده است.

وی افزود: نیمی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند و نقش پیشکسوتان نادیده گرفته شده است. همین را در مدیریت برخی باشگاه‌ها بیاورید. باید بپذیریم استقلال و پرسپولیس ۲ تیم پرطرفدار هستند و با برد آنان بخشی از جامعه خوشحال می‌شود با باخت آن‌ها هم بخشی از جامعه نگران می‌شود، حال سومدیریت‌ها و تزلزل‌ها در این زمینه را به جز این در ورزش‌های دیگر هم مشاهده می‌کنید.

یوسفی خاطرنشان کرد: اشتغال ورزشکاران که سرمایه و الگو بخشی از جامعه ما هستند بسیار مهم است. باید به ورزش بانوان و دختران که آینده سازان این کشور هستند، توجه شود. باید به بیمه ورزشکاران و  نقش بی‌بدیل بیش از ۵۰ هزار باشگاه خصوصی که با اموال خودشان جور و بار بخشی از ورزش کشور را به دوش می‌کشند، توجه داشته باشیم. حال چه کسی باید مشکل بیمه‌شان را پیگیری می‌کرد؟ چه کسی باید در زمان کرونا و بعد که دچار مشکلات اقتصادی می‌شدند به آنها توجه می‌کرد؟ مجلس تلاشش بر این بود با قوانینی که می‌گذارد به این مسائل توجه کند.

وی بیان کرد: در حوزه جوانان وام مجلس چند برابر شد و رئیس جمهور هم تاکید کرده است و این وظیفه وزیر ورزش و جوانان بوده است که بیاید پیگیری کند تا بیش از این در حق جوانان اجحاف نشود و مجبور نباشند در صف و نوبت بایستند، مجلس و رئیس‌جمهور کار خودشان را کرده‌اند و وزیر باید تلاش کند، متولی او است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه موضوعات مرتبط با مدیریت برخی از باشگاه‌ها شما نگاه کنید، به طور مثال توجه به پیشکسوت‌ها در استان‌ها در حوزه مدیریت باشگاه‌ها چگونه است؟ چه کسی باید به نقش پیشکسوت‌ها توجه می‌کرد؟ مثلا در خوزستان تیم‌های توانمندی با مدیریت پیشکسوتان همان استان توانستند در بهترین رنکینگ‌های کشوری و جهانی باشند و به موفقیت برسند، اما درحال حاضر با استفاده از مدیران ناکارآمد سیاسی و غیربومی آن نقش از بین رفت و دیگر حرفی برای گفتن ندارند، این‌ها سومدیریت است.

وی تاکید کرد: ما در مجلس به جهت حمایت از منابع مالی حوزه ورزش ۰.۲۷ درصد در سال گذشته از ارزش افزوده اختصاص دادیم، یعنی در سال اول حدود ۲ هزار میلیارد تومان، در سال دوم که سال ۱۴۰۱ بود حدود ۳ هزار میلیارد تومان و امسال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که این غیر از تملک دارایی‌ها بود و ما به حوزه ورزش و زیرساخت‌هایش اختصاص دادیم ولی سومدیریت در وزارت ورزش باعث شد بسیاری از این پروژه‌ها ناتمام بماند این‌ها غیر از مسئولیت‌های اجتماعی بود که از نفت و مجموعه‌های دیگر گرفته شد. به نظرم می‌آید باید تجدید نظری صورت گیرد در غیر این صورت از رئیس جمهور می‌خواهیم مجددا تذکراتی بدهند در غیر این صورت مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید