امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285586
۱۵۴
۱
۰
نسخه چاپی
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد؛

هادی طحان نظیف: اجرای قانون «شفافیت منابع مالی کاندیدا‌ها» برای اولین بار

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: در این جلسه تاکید شد که وزارت کشور سازو‌کار‌های اجرایی سازی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند.

اجرای قانون «شفافیت منابع مالی کاندیدا‌ها» برای اولین بار

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است.

به گزارش «انتخاب»، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اعلام تشکیل اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات اظهار داشت: در این جلسه که مسوولان دستگاه‌های مرتبط با انتخابات یعنی وزارت کشور، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و شورای نگهبان حضور داشتند، ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی، بر برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه تاکید شد. همچنین مقرر شد برای هماهنگی بیشتر و تسهیل امور مربوط به انتخابات، این جلسات استمرار داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله راهبرد‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، ضرورت اصلاح قانون اتتخابات و هماهنگی‌های اجرایی در صورت تغییر قانون، استعفا‌های اشخاص برای شرکت در انتخابات و همچنین پاسخ‌های استعلامات از سوی دستگاه‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: تاکید همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است. برای برگزاری چنین انتخاباتی، حرکت در چارچوب قانون، فصل مشترک همه دستگاه‌هاست.

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در این جلسه تاکید شد که وزارت کشور سازو‌کار‌های اجرایی سازی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند. این قانون، بهمن‌ماه سال ۹۸ به تصویب رسیده بود و به علت نزدیکی زمان تصویب آن به انتخابات، عملا فرصت اجرا پیدا نکرده بود که در انتخابات پیش رو انتظار این است با فراهم کردن تمهیدات اجرایی، از این دوره شاهد اجرا‌ی آن باشیم.

بر اساس این قانون، داوطلبان انتخابات موظفند برخی چارچوب‌های قانونی در خصوص منابع و هزینه‌های انتخاباتی را رعایت کرده و این موارد را شفاف کنند.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید