امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286015
۱۹۳
۱
۰
نسخه چاپی

اخبار سیاسی ۱۱ تیر؛ توقف اعزام سفیر به سوئد/نظر مجمع درباره واردات خودروی کارکرده

«اهانت به قرآن در سوئد»،‌ «گروهک منافقین»، «واردات خودروی کارکرده»، «پرونده مهدی هاشمی» و ... از موضوعات مهم خبری امروز (یازدهم تیر ماه ۱۴۰۲) حوزه سیاست بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آن‌ها را بخوانید.

اخبار سیاسی ۱۱ تیر؛ توقف اعزام سفیر به سوئد/نظر مجمع درباره واردات خودروی کارکرده

«اهانت به قرآن در سوئد»،‌ «گروهک منافقین»، «واردات خودروی کارکرده»، «پرونده مهدی هاشمی» و ... از موضوعات مهم خبری امروز (یازدهم تیر ماه ۱۴۰۲) حوزه سیاست بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آن‌ها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ در پی اهانت به قرآن در سوئد، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد که علیرغم انجام مراحل اداری اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، بدلیل اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت خارجه فعلا برنامه ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.

لازم به یادآوریست که روز چهارشنبه و هم‌زمان با عید قربان "سلوان مومیکا" ۳۷ ساله یک مهاجر عراقی – سوئدی در میدان "مدبورجارپلاتسن" در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، اقدام به آتش زدن قرآن کرد.

در همین ارتباط حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با انتشار توییتی، توقف روند اعزام سفیر ایران به سوئد را تایید کرد و نوشت: روز گذشته با همکارم آقای حجت‌الله فغانی، سفیر جدید کشورمان در سوئد، به تفصیل صحبت کردیم و ایشان نیز گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود ارائه کردند. علی‌رغم پایان مراحل اداری، فعلا روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌کریم متوقف شد.

همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، بیانیه‌ای صادر و در آن خاطرنشان کرد که این اقدام نه تنها هیچ خللی در انگیزه و باور به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه زمینه اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان را به‌خصوص در ایام مبارک حج فراهم می‏‌کند.

ا****

پس از آنکه یک دادگاه اداری در پاریس با ممنوعیت تشکیل تجمع گروهک تروریستی منافقین مخالفت کرد و رای به برگزاری آن داد، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین انگلیس روز شنبه در تجمع گروهک منافقین که در اطراف پاریس برگزار شد شرکت و در آن از این گروه تروریستی اعلام حمایت کردند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز با فرستادن پیامی ویدئویی از منافقین پشتیبانی کرد و درباره حصول هر توافق احتمالی با ایران هشدار داد.

این درحالیست که پس از ورود نیروهای پلیس ضدتروریسم آلبانی به مقر مرکزی گروهک منافقین در تیرانا، وزارت اطلاعات کشورمان با صدور بیانیه ای از دولت آلبانی جهت برخورد با تروریست‌ها تقدیر و اعلام کرد: تا ریشه‌کن نمودن کامل و همه‌جانبه‌ی تروریسم و تروریست‌هایی که به نیابت از رژیم موقت صهیونیستی و با حمایت سایر دشمنان ملّت سرافراز ایران، دست به اقدامات خرابکارانه زده‌اند، به مبارزه‌ی بی‌امان خود علیه آن‌ها ادامه خواهد داد.

****

کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و محمدباقر قالیباف طی اظهاراتی در این کنگره با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند، افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم است، سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است و با قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد.

همچنین در همایش بزرگ دهه امامت و ولایت،‌ سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حقیقتاً وجود ظرفیت‌های عظیم ساختاری و سازمانی در ارتش و نظام آموزشی قوی و حضور فرماندهان متعهد، این امکان را فراهم کرد تا در بزنگاه تاریخی در آغاز جنگ و تجاوز دشمن، زمینه‌های شکست ارتش متجاوز رژیم بعث فراهم شود و اگر دشمن از ظرفیت‌های عظیم ارتش و به ویژه نیروی زمینی برای دفاع و ایجاد گسست در پیشروی ارتش متجاوز رژیم بعث، همراه با مقاومت مردمی اطلاع داشت، هرگز ریسک حمله به ایران را نمی‌پذیرفت.

****

هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، در اولین دستور جلسه فوق العاده امروز خود، لایحه دوفوریتی و مصوبه مجلس در خصوص «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» از نظر عدم مغایرت با سیاست های کلی نظام را بررسی کرد.

در این جلسه برخی از اعضای هیئت عالی نظارت بر مغایرت مصوبه مجلس برای «واردات خودروی کارکرده» با برخی از سیاست های کلی تاکید نموده و به تبعات ارزی و مشکلات فنی و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی کارکرده اشاره کردند. اما در نهایت پس از بحث و تبادل نظر اعضای هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ، واردات خودروهای کارکرده را مغایر سیاست های کلی ندانستند.

****

امروز همچنین سخنگوی قوه قضاییه نکاتی را درباره پرونده مهدی هاشمی یادآوری کرد و گفت: مهدی هاشمی پس از گذراندن ۷ سال حبس از زندان آزاد شده است.

مسعود ستایشی افزود: پرونده مهدی هاشمی که سال گذشته خبر آزادی او منتشر شده است،  ۱۰ سال حبس داشت که ۷ سال آن را گذراند و مضافا محکومیت شلاق و  محکومیت جزای نقدی هم داشت که همه اجرا شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید