امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281268
۲۷۰
۱
۰
نسخه چاپی

اخذ مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان کانون وکلای لرستان/ رئیس کانون: پرداخت این مبلغ، اجباری نبوده است

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان ضمن تایید دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت این کانون، مبالغ دریافتی را «کمک افراد به کانون» توصیف کرد.

اخذ مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان کانون وکلای لرستان/ رئیس کانون: پرداخت این مبلغ، اجباری نبوده است

در روزهای اخیر بعضی از پذیرفته‌شدگان جدید کانون وکلای دادگستری لرستان در پیام‌هایی به این پایگاه خبری ضمن گلایه از دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان در زمان ثبت‌نام و تشکیل پرونده، اظهار داشتند که تا زمان مراجعه به کانون برای تحویل مدارک اطلاعی از لزوم پرداخت چنین مبلغی نداشته‌اند.

آنها همچنین با اشاره به اینکه استان لرستان، استانی کوچک و محروم است، الزام به پرداخت چنین مبلغی را تکلیف مالایطاق دانستند.

در این راستا خبرنگار اختبار از کیانوش هادی‌پور، رییس کانون وکلای دادگستری لرستان جزییات این موضوع را جویا شد.

هادی‌پور با اشاره به ماده ۱۵۷ آیین‌نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰، (یعنی آیین‌نامه‌ای که کانون‌های وکلای دادگستری آن را در حال حاضر غیرقابل اجرا می‌دانند) گفت: طبق این ماده، یکی از منابع درآمد کانون‌ها، کمک‌های افراد جهت آموزش و… است. این مبلغ نیز در همین راستا از پذیرفته‌شدگان اخذ می‌شود.

این وکیل دادگستری درباره محل هزینه‌کرد مبالغ دریافتی نیز گفت: کانون‌های کوچک برای تامین درآمد با مشکل مواجه هستند. ما در دوره جدید ۱۴۰ پذیرفته شده داریم و بحث آموزش این افراد مطرح است. علاوه بر این، واریز هزینه دادگستری، فراهم کردن تجهیزات برای کارآموزان در دادگستری و… از همین منابع درآمدی تهیه می‌شود.

او همچنین درباره علت عدم اطلاع‌رسانی قبلی به پذیرفته‌شدگان درباره پرداخت این مبلغ گفت: هیچ‌کس اجبار به پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل در فرم شرایط و نحوه ثبت‌نام به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

گفتنی‌ست در آگهی اولیه آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰) ظرفیت کانون وکلای دادگستری لرستان ۶۵ نفر تعیین شده بود اما با توجه به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌‌وکار، نهایتاً ۱۴۰ نفر در این کانون پذیرفته‌شدند.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید