امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287814
۲۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

ادامه جنگ شدید در غزه پس از آتش بس / بمباران شدید غزه و حملات موشکی مقاومت به تل آویو

ادامه جنگ شدید در غزه پس از آتش بس / بمباران شدید غزه و حملات موشکی مقاومت به تل آویو

اسرائیل در پنجاه و هشتمین روز از جنگ غزه به تجاوزات خود ادامه داد و طی ساعات گذشته هواپیماهای این رژیم به حملات و بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه پرداختند و قتل عام جدیدی در اردوگاه جبالیه (شمال) انجام شد که منجر به شهادت بیش از 100 فلسطینی گردید.

از سوی دیگر، مقاومت فلسطین اعلام کرد که در چند محور درگیر جنگ است و حملات موشکی به مناطق اسرائیلی از جمله: تل آویو، اشدود و نوار غزه انجام داده است. وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از آغاز به 15207 شهید و تعداد مجروحان با جراحات مختلف به 40652 نفر رسیده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه ای در محله الدراج در شهر غزه را هدف قرار داد، تعدادی شهید و مجروح کشته شدند.

این خبرنگار همچنین گزارش داد که همزمان با گلوله باران تانک های ارتش اشغالگر، حملات اسرائیل به شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه انجام شد.

بر اساس گزارش ها رژیم صهیونیستی همچنان حملات شدید به خان یونس را ادامه می دهد که در جریان آنها تعداد از فلسطینیان شهید و مجروح شده اند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: گزارش‌ها از بمباران مداوم و خشونت‌آمیز غزه وحشتناک هستند و باید اکنون آتش‌بس برقرار شود.

وی در توییتی که صبح امروز یکشنبه در پلتفرم X منتشر کرد، گفت: تیم ما از بیمارستان پزشکی ناصر در جنوب بازدید کردند. مملو از 1000 بیمار بود - سه برابر ظرفیتش، در حالی که افراد بی شماری به دنبال سرپناه بودند (..) بیماران روی زمین مراقبت می شدند و از درد فریاد می زدند. این شرایط کاملاً نامناسب و غیرقابل تصور برای ارائه خدمات درمانی است.

وی ادامه داد: نمی توانم کلماتی قوی پیدا کنم که بتوانم نگرانی خود را نسبت به آنچه شاهد هستیم بیان کنم.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید