امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287519
۹۷
۱
۰
نسخه چاپی

ارتش اسرائیل: روزهای سختی در انتظار ماست / حماس اشغالگران را به نبرد طولانی تهدید کرد

ارتش اسرائیل: روزهای سختی در انتظار ماست / حماس اشغالگران را به نبرد طولانی تهدید کرد

به گزارش الجزیره ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که جنگ با گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه برای هفته های طولانی ادامه خواهد داشت. این یک روز پس از آن صورت گرفت که ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، اشغالگران را به «نبرد طولانی» تهدید کرد.

دانیال هاگاری سخنگوی ارتش اشغالگر در کنفرانس مطبوعاتی که توسط سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل برگزار شد، گفت: جنگ با گروه‌های فلسطینی در غزه برای هفته‌های متمادی ادامه خواهد داشت و چالش‌ها و روزهای سختی در انتظار ما است.

وی تاکید کرد که حملات به نوار غزه ادامه خواهد داشت و تهدید کرد که آنها را به طور مداوم هدف قرار خواهد داد و خاطرنشان کرد که در حال حاضر صدها هزار نفر از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل فعال هستند.

هاگاری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جنگ زمینی در غزه گفت: ما همچنان برای گام های بعدی آماده می شویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر به هر طریقی برای تعیین محل اسیران در غزه تلاش می کنند، هرکسی را که دستی در عملیات «طوفان الاقصی» داشته است، تهدید به کشتن کرد.

گردان‌های القسام و گروه‌های مقاومت در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و اماکن مقدس فلسطینیان، طوفان الاقصی را در سحرگاه هفتم اکتبر آغاز کردند که بر اساس آمار اسرائیل بیش از 1400 کشته برجای گذاشت. در حالی که تجاوز به غزه تاکنون بیش از 4100 شهید بر جای گذاشته است.

اعلامیه ارتش اشغالگر یک روز پس از آن منتشر شد که ابوعبیده اسرائیل را به نبرد طولانی تهدید کرد و گفت که آنها برای آن آماده هستند و از مردم عرب خواست تا با بسیج و راهپیمایی تا مرزهای فلسطین بروند.

سخنگوی نظامی حماس - در یک سخنرانی ضبط شده - تأیید کرد که مقاومت خوب است و همچنان حوادث میدانی را کنترل می کند و می داند کجا و کی باید سوار شود و ضربه بزند و کی و چگونه حمله کند.

وی افزود: ما برای نبردی طولانی با این اشغالگر آماده هستیم، هدف ما در این نبرد، دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی و پاسخ به هتک حرمت آنها است. اشغالگران تاوان جنایات خود را می پردازند.

ابوعبیده با تاکید بر اینکه حساب این دشمن سخت و دردناک خواهد بود و تاوان جنایات خود علیه مسجد الاقصی و مردم فلسطین را خواهد داد، متعهد شد که مقاومت از این جنایات عبور نخواهد کرد.

وی در سخنرانی ضبط شده خود با انتقاد از حمایت آمریکا از اسرائیل، آن را "بی شرمانه و پست" توصیف کرد و گفت: این حمایت هیچ کمکی به اشغالگران نخواهد کرد و هیچ نیرویی در جهان قادر به حذف مقاومت فلسطین و جلوگیری از آن و دفاع از مقدسات نخواهد بود و نمی تواند امید مردم فلسطین برای دستیابی به آزادی را سلب کند.

ابوعبیده حمایت آمریکا از اشغالگری اسرائیل را احمقانه توصیف کرد و بیان داشت آتش خشم ملت عربی و اسلامی برای نفی اشغالگری آمریکا و اسرائیل شعله ور می کند. وی تاکید کرد دشمن امروز در بدترین وضعیت خود در ۷۵ سال اخیر قرار دارد و این یک فرصت برای ملت است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید