امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287598
۱۹۷
۱
۰
نسخه چاپی

اردوغان: غرب مسئول نسل کشی غزه است و اسرائیل جنایتکار جنگی

اردوغان: غرب مسئول نسل کشی غزه است و اسرائیل جنایتکار جنگی

به گزارش الجزیره به نقل از حقوق نیوز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، کشورهای غربی را مسئول قتل عام توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در نوار غزه دانست و تاکید کرد که آنکارا آماده می‌شود تا اسرائیل را جنایتکار جنگی در مقابل جهان اعلام کند. اسرائیل بلافاصله نمایندگان دیپلماتیک خود در ترکیه را فراخواند.

او در یک سخنرانی قبل از تظاهرات گسترده در حمایت از غزه در استانبول گفت: کسانی که بر سر اوکراین اشک تمساح می‌ریختند اکنون در مورد آنچه در غزه می‌گذرد سکوت کرده‌اند. اردوغان افزود: ما در اینجا نه تنها کشتار غزه را محکوم می کنیم، بلکه از استقلال و آینده خود نیز دفاع می کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که اسرائیل هیچ نگرانی برای کشتار غیرنظامیان در غزه ندارد و آنها صریح می‌گویند ما کشتار را خوب می‌دانیم، اما بهای سنگینی برای آن خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: اسرائیل یک کشور اشغالگر است و کاری که انجام می دهد دفاع از خود نیست، بلکه یک قتل عام آشکار و نفرت انگیز با هدف از بین بردن دسته جمعی مردم غزه از طریق گرسنگی و تشنگی و از بین بردن خدمات بهداشتی آنهاست.

اردوغان بار دیگر تاکید کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) یک سازمان تروریستی نیست.

وی ادامه داد: اسرائیل از اظهارات من مبنی بر اینکه حماس یک جنبش تروریستی نیست ناراحت شد و از این بابت به من بسیار توهین شده است.

در اولین واکنش اسرائیل به اظهارات اردوغان، الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل روز شنبه گفت که به دیپلمات های کشورش در ترکیه به دلیل "اظهارات خطرناک" آنکارا دستور بازگشت داده است.

وی در یک پست در پلتفرم "X" اضافه کرد که به نمایندگان دیپلماتیک اسرائیل در ترکیه دستور داده است تا با هدف "بازنگری در روابط ترکیه و اسرائیل" به کشور خود بازگردند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید