امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286589
۱۵۴
۱
۰
نسخه چاپی

استانبول جزء ۱۰ شهر پر ریسک جهان از نظر زلزله

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه در جمع خبرنگاران تاکید کرد استانبول یکی از ۱۰ شهر پر خطر جهان از نظر ریسک زمین لرزه برای ساخت و سازهای شهری است.

استانبول جزء ۱۰ شهر پر ریسک جهان از نظر زلزله

به گزارش عصرترکیه محمت اوزهاسکی در کنفرانسی خبری در خصوص پیشرفتها در خصوص بازسازی مناطق آسیب دیده در زلزله اخیر و همچنین موضوع شهرسازی در مناطق زلزله خیز ترکیه که شامل یازده استان این کشور می شود گفت از نظر زمین لرزه استانبول در میان ده شهر پر ریسک جهان قرار دارد از این رو همه تلاش دولت ایجاد آمادگی در این شهر قبل از وقوع هر گونه زمین لرزه است تا در صورت چنین رخدادی غافلگیر نشود.

این وزیر دولت ترکیه همچنین تاکید کرد طرح کانال استانبول نیز با توجه به زلزله خیز بودن استانبول طراحی شده است. اوزهاسکی در ادامه اظهار داشت هم اکنون طرح عظیم و گسترده ای برای نوسازی مناطق فرسوده و مقاوم سازی ساختمانها در برابر زمین لرزه در دست اجراست. به علاوه سختگیریها در خصوص اجرای مقررات ساختمان بیشتر می شود و به پروژها و ساختمانهایی که روی خط گسل قرار دارد و احتمال ریزش آنها وجود دارد مجوز ساخت و پایان کار داده نمی شود.

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه در خصوص بازسازی مناطق لزله زده نیز تصریح کرد فعالیتهای عمرانی برای بازسازی این مناطق مجددا سرعت گرفته و مسئولان با تمام توان برای بازسازی این مناطق تلاش می کنند به طوریکه ساخت 90 درصد از خانه هایی که به زلزله زدگان اختصاص دارد، شروع شده است. او با اشاره به خطر جدی زمین لرزه در استانبول ترکیه تاکید کرد برای اتخاذ تدابیر پیش گیرانه در استانبول حتی یک لحظه نیز نباید تلف شود. این مقام دولت ترکیه در جمع خبرنگاران افزود هم اکنون در استانبول 1.5 میلیون ساختمان پرخطر و دارای ریسک وجود دارد و باید نوسازی و مقاوم سازی این بناها بدون اتلاف وقت انجام شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • عصر ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید