امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285522
۱۶۸
۱
۰
نسخه چاپی

استفاده گروه بیتلز از هوش مصنوعی برای افزودن صدای جان لنون به یک ترانه جدید

تعداد کمی از گروه‌ها به میزان شهرت بیتلز رسیده‌اند. اگرچه دو نفر از اعضای آن‌ها از دنیا رفته‌اند، اما تأثیر آن‌ها در موسیقی این گروه، امروزه نیز به طور گسترده حس می‌شود و ادامه دارد.

استفاده گروه بیتلز از هوش مصنوعی برای افزودن صدای جان لنون به یک ترانه جدید

در حالی که هیچ کس انتظار شنیدن ترانه دیگری از بیتلز را نداشت، فناوری هوش مصنوعی، غیرممکن را به واقعیت تبدیل می‌کند. ترانه جدیدی در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و صدای اعضای زنده این گروه یعنی رینگو استار و پل مک کارتنی و همچنین صدای جان لنون فقید را در آن خواهید شنید!

چه طور ممکن است؟!

خوب، اعضای بازمانده گروه بیتلز از هوش مصنوعی برای استخراج صدای لنون از ضبط‌های دمویی که او قبل از مرگش در سال ۱۹۸۰ ساخته بود استفاده کردند. این کاست‌ها توسط یوکو اونو، بیوه لنون اهدا شده. بیشتر آهنگ‌ها در آپارتمانشان در نیویورک ساخته شده‌اند، در حالی که لنون پیانو مینواخت. در حال حاضر، هیچ عنوان تایید شده‌ای برای این ترانه وجود ندارد، اما حدس‌زده می‌شود که این ترانه‌ای باشد که لنون در سال ۱۹۷۸ با عنوان “Now and then” نوشته است.

مک کارتنی ایده این همکاری را پس از کار بر روی مستند ۲۰۲۱ Get Back با کارگردان پیتر جکسون به سرش زد. در این پروژه، گروه فیلمبرداری توانستند با استفاده از کامپیوتر صدای تمامی اعضای گروه بیتلز را از هم جدا کنند. وقتی صدای جان لنون و یک پیانو وجود داشته باشد، با هوش مصنوعی می‌توان صدای جان لنون را به خوبی جدا کرد و سایر اعضای گروه می‌توانند با دوستشان همراهی کنند.

در حالی که مک کارتنی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در صنعت موسیقی و هنر ابراز نگرانی کرد، اما می‌داند که احتمالاً رایج‌تر خواهد شد. مک کارتنی می‌گوید: “همه این‌ها به نوعی هراس‌آور است، اما باید آنها را هیجان‌انگیز هم دانست، زیرا آینده بر پایه آنها ساخته خواهد شد.”

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید