امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 271982
۴۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

اسماعیلی: امیر رحیم پور جاسوس سازمان سیا به اعدام محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیر رحیم پور که جاسوس سازمان سیا بود و تلاش می‌کرد اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار آمریکا قرار دهد به اعدام محکوم شد

اسماعیلی: امیر رحیم پور جاسوس سازمان سیا به اعدام محکوم شد
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیر رحیم پور که جاسوس سازمان سیا بود و تلاش می‌کرد اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار آمریکا قرار دهد به اعدام محکوم شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر بخش‌نامه اخیر ریاست قوه قضاییه در زمینه این که هر صوت و تصویر فراگیر نیازمند مجوز از صدا  و سیما و  این که مصادیق این صوت و تصویر چیست و همچنین چه میزان بازدید در فضای مجازی  مصداق فراگیری تلقی می‌شود گفت: بخش‌نامه اخیر رئیس قوه قضاییه موضوع جدیدی نبود و این بخش‌نامه مربوط به یکی از  اصول قانون اساسی بود. این بخش‌نامه داخلی بود، مسئولیت صوت و تصویر برعهده صدا و سیما است و قطعا صدا و سیما باید مصادیق صوت و تصویر فراگیر را بیان کند.

وی افزود: هر فعالیت بارگذاری عکس، فیلم و صدا در فضای مجازی مشمول این بخش‌نامه نیست. ما پیام رسان‌های داریم که حوزه فعالیت آنها در حوزه صوت و تصویر است اما این بخش‌نامه آنها را فرا نمی‌گیرد.

غلامحسین اسماعیلی با بیان این که اصلا بحث مسدودسازی و محدود سازی و جلوگیری وجود ندارد خاطر نشان کرد: این بخش‌نامه مربوط به بحث مشخص شدن متولی این حوزه است و ما برای این که همکارانمان بداند از چه نهادی باید به عنوان نهاد متولی سوال کنند که آیا محتوا شامل صوت و تصویر فراگیر است یا نه و مجوز قانونی دارد یا نه  این بخش‌نامه را صادر کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با آخرین وضعیت عیسی شریفی و این که وی آزاد شده است یا نه گفت: خبر مربوط به آزادی  ایشان دروغ است و من همیشه باید بیایم اخبار را تکذیب کنم و این خوب نیست.

وی افزود: کیفرخواست این پرونده صادر شده و  رسیدگی به این پرونده در دادگاه شروع شده و جلسات به شکل مستمر در سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال برگزاری است و در نهایت با صدور رای و نتیجه دادگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با سرنوشت دستگیری جاسوسان آمریکایی گفت: دشمنی آمریکا مصادیق و نمونه‌های متعددی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران از تحمیل جنگ تحمیلی 8 ساله به ایران تا حمله نظامی به صحرای طبس و زدن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و اقدامات متعددی که در طول 40 سال نظام سلطه به سرکردگی آمریکا داشته است، دارد. شهادت سهپبد قاسم سلیمانی نمونه دیگری از دشمنی آمریکا بود و بهره گیری از جواسیس برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از فعالیت‌های خصمانه آمریکا بود که به لطف خدا و با هوشیاری مردم و با توانمندی بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی ما در زمینه توفیق مدنظر آمریکا حاصل نشد.

وی افزود: اشراف اطلاعاتی ما باعث شده  است که جواسیس آمریکایی و رژیم صهیونیستی دستگیر، محاکمه و مجازات شوند و در جلسات قبلی اعلام کردم که چه تعداد دستگیری داشتیم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: امروز اعلام می‌کنم یکی از جواسیسی که دستگیر شد امیر رحیم پور بود که جاسوس سازمان سیا بود و ضمن ارتباط با این سازمان دستمزد کلانی هم از آنها دریافت کرده بود و تلاش می کرد  اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار آمریکا قرار دهد، در نهایت این شخص به اعدام محکوم شد. دیوان عالی کشور نیز حکم اعدام او را تایید کرد و به زودی سزای اعمال خود را خواهد دید و حامیان و پشتیبانان او مطلع خواهد شد نظام با دشمن به ویژه خارجی آن اهل تعارف و مسامحه نیست و منطق ما در برابر آنها منطق اقتدار صلابت و پاسخ محکم به دشمنی آنها هست.

وی افزود: در همین روزها نیز دو نفر از جاسوس‌های سازمان سیا که در قالب خیریه فعالیت می‌کردند به جرم جاسوسی به 10 سال حبس و به جرم اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال حبس محکوم شدند که چون رای آنها قطعی نشده است اسامی آنها اعلام نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با ملیت آنها گفت: این جاسوس‌ها ایرانی هستند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید