امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283438
۲۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

اصفهان ستیزی با چاشنی بی اخلاقی انتخاباتی

اقدامات آنها در راستای اصفهان ستیزی و کمک به منافع گروه هایی است که از ضعف اقتصادی استان اصفهان ارتزاق می کنند که به عنوان نمونه می توان به اتفاقات سال1400 اشاره کرد که در آن قرار بود یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی در اصفهان با حضور بیش 400 فعال اقتصادی به منظور همگرایی و همفکری در جهت رشد و ارتقای اقتصادی استان برگزار گردد اما در آبان ماه با برنامه ریزی این گروه ها و اتفاقات تلخ و غیراخلاقی که آن را رقم زدند این رویداد اقتصادی برگزار نشد که در مقالات آتی به آن خواهیم پرداخت

اصفهان ستیزی با چاشنی بی اخلاقی انتخاباتی

انتخابات در تمامی کشورهای جهان در حوزه های مختلف اقتصادی یا سیاسی و در سطح نهادهای محلی یا ملی، عرصه رقابت گروه هایی است که هر کدام مدعی هستند راهکارها و سیاست های درست تر و بهینه تری برای اداره امور دارند.

باید پذیرفت که هر ساختار و نهاد اقتصادی یا سیاسی دارای نقایص و نقاط ضعفی می باشد و گروه های رقیب در انتخابات تلاش می کنند با ارائه راهکار برای برطرف کردن و کارکرد موثرتر این نهادها یا ساختارها برنامه های خود را در معرض انتخاب قرار دهند.

اما گاهی تمرکز رقبا بر نقاط ضعف و نقص ها نه برای ارائه برنامه و راهکار، بلکه فقط برای تخریب گروه رقیب و به قصد تأمین منافع گروهی صورت می گیرد.

در این تخریب که عموماً با شیوه های غیراخلاقی همراه است هدف وسیله را توجیه می کند لذا از هر روشی که بتوان بیشتر به رقیب ضربه زد استفاده می شود.

با گسترش شبکه های اجتماعی این تخریب جنبه عمومی تر و گسترده تری پیدا کرده و رقبا در غالب انواع پلتفرم های اجتماعی و به شیوه های غیراخلاقی از هر نوع افتراء و دروغ و تغییر حقایق به نفع خود و برای ضربه به گروه رقیب استفاده می کنند.

این امر زمانی غیراخلاقی تر می شود که با اقداماتی نظیر هک کردن، به پلتفرم های اجتماعی گروه رقیب دسترسی یافته و با اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی از آن برای تخریب گروه مورد نظر استفاده کنند.

متاسفانه با نزدیکی به انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان شاهد بی اخلاقی هایی از جنس موارد ذکر شده می باشیم و رقبا به جای ارائه برنامه های خود به منظور بهبود نقاط ضعف و پیشرفت در امور اقتصادی استان اصفهان، از تمام توان خود برای تخریب نمایندگان کنونی اتاق بازرگانی اصفهان استفاده می کنند.

اما یک سوال اساسی و مهم این است که چرا افرادی که در ظاهر خود را ملتزم به قانون می دانند و نمایندگان کنونی را به انواع اقدامات خلاف قانون متهم می کنند، برای بیان نظرات و انتقادات خود از یک روش کاملا غیرقانونی و خلاف اخلاق یعنی هک تلگرام اتاق بازرگانی اصفهان استفاده می کنند؟ آیا کسانی که مدعی قانون مندی هستند از این بدیهی ترین اصل قانونی و اخلاقی اطلاع ندارند؟

سوال مهم دیگر این است که انتقاداتی که این گروه در پلتفرمی که با بی اخلاقی از اتاق بازرگانی اصفهان تصرف کرده اند درباره عملکرد نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در دوره کنونی مطرح می کنند بر اساس چه اسنادی می باشد؟ و اگر این افراد اسنادی در زمینه ادعاهای خود دارند چرا آن را منتشر نمی کنند؟

به گواه تمامی مستندات در طول چهارسال فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان در دوره کنونی که با ریاست آقای مسعود گلشیرازی همراه بوده شاخص های فرایند کسب و کار در استان اصفهان از پنج رتبه آخر در کشور به پنج رتبه اول ارتقاء یافته است.

با توجه به ارزش و اعتبار بالای فعالان اقتصادی و به منظور ارتقای سطح شاخص های کسب و کار در استان اصفهان در دوره کنونی بسیاری از خدماتی که جز وظایف ذاتی اتاق بازرگانی محسوب می شود به صورت رایگان انجام گرفته است و این در حالی است که متاسفانه در ادوار قبلی این وظایف به منظور تامین منافع گروهی در قالب های خاصی ارائه می شد.

متاسفانه با نزدیکی به انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان گروهایی که منافع آنها به دلیل سیاست های کنونی اتاق از دست رفته است و بیم آن دارند که در انتخابات پیش رو مجدداً منافع شان به خطر بیافتد با انواع روش های غیراخلاقی نظیر شائبه افکنی درباره موفقیت های ملی و استانی اتاق در دوره کنونی، ارائه اطلاعات و آمار غیرواقعی و فاقد هر نوع سند و مدرک، خلط اخبار واقعی و دروغ با یکدیگر و شبه افکنی در اذهان عمومی بویژه فعالان اقتصادی رقابتی فاقد هر نوع معیار اخلاقی و اسلامی را آغاز کرده اند زیرا منافع این گروه ها در هرج و مرج اقتصادی و دامن زدن به اصفهان ستیزی تامین می شود.

این گروه ها با اینکه همواره داعیه رشد و توسعه اصفهان را مطرح می کنند با بی اخلاقی های سازمان یافته در محیط اقتصادی و بویژه در انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی باعث سقوط شاخص های کسب و کار در استان که در طول دوره ی کنونی افزایش چشمگیر یافته است می شوند.

همچنین اقدامات آنها در راستای اصفهان ستیزی و کمک به منافع گروه هایی است که از ضعف اقتصادی استان اصفهان ارتزاق می کنند که به عنوان نمونه می توان به اتفاقات سال1400 اشاره کرد که در آن قرار بود یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی در اصفهان با حضور بیش 400 فعال اقتصادی به منظور همگرایی و همفکری در جهت رشد و ارتقای اقتصادی استان برگزار گردد اما در آبان ماه با برنامه ریزی این گروه ها و اتفاقات تلخ و غیراخلاقی که آن را رقم زدند این رویداد اقتصادی برگزار نشد که در مقالات آتی به آن خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه https://b2n.ir/q57367

  • منبع
  • اتاق 24

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید