امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288391
۶۱
۱
۰
نسخه چاپی
بذرباش وزیر راه و شهرسازی

افزایش تقاضای چینی‌ها برای حضور در بنادر ایران

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اخیرا رغبت چینی‌ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده‌ است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

افزایش تقاضای چینی‌ها برای حضور در بنادر ایران

به گزارش ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران درباره احتمال ورود ایرلاین‌های خارجی در برقراری پروازهای داخلی اظهار داشت: صد درصد با انجام و برقراری پروازهای داخلی توسط ایرلاین‌های خارجی موافق هستم و در این باره توضیحاتی ارائه خواهم داد.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا درباره اخبار منتشر شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری مبنی بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری از سوی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر استان هرمزگان گفت: در تمام بنادر مهم کشور سرمایه‌گذاری خارجی حضور دارد و اخیرا رغبت چینی‌ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده‌ است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از تکمیل زنجیره کریدوری با توجه به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی و اتصال ریلی آن به بنادر جنوب، تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه چینی‌ها افزایش یافت. در حال حاضر چینی‌ها متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر شهید رجایی، امام، کاسپین و انزلی هستند .

وی تاکید کرد: همچنین در بحث تاسیس ٢٧ شهرک ساحلی سرمایه‌گذاران چینی متقاضی ورود به بخش‌های بندری این شهرک‌های ساحلی هستند که این تقاضاها در حال بررسی است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید