امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288574
۱۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

افسانه های مرتبط با عقیم سازی سگ ها

افسانه های مرتبط با عقیم سازی سگ ها

عقیم سازی چیست؟

عقیم سازی یک روش جراحی است که در آن بخشی از اندام تناسلی حیوان خانگی برداشته می شود تا به طور دائم از تولید مثل جلوگیری شود. عقیم سازی بیشتر بر روی سگ های نر و ماده، گربه، خرگوش و خوکچه هندی انجام می شود.

برای حیوانات نر، بیضه ها برداشته می شود و این روش معمولاً به عنوان اخته شناخته می شود. در حیوان ماده نیز تخمدان ها و رحم به طور کلی برداشته می شود. عقیم سازی باید توسط دامپزشک مجاز و تحت شرایط استریل انجام می شود. صاحبان حیوانات خانگی برای تعیین سن مناسب عقیم سازی برای گربه ها و سگ ها باید با دامپزشک خود مشورت کنند.

افسانه های مرتبط با عقیم سازی سگ ها

به دلیل عدم آگاهی و آموزش در مورد این موضوع، تعداد زیادی از صاحبان حیوانات خانگی به باور های اشتباهی اعتقاد پیدا می‌کنند. صاحبان حیوانات خانگی باید از عواقب عقیم نشدن سگ هایشان نیز آگاه شوند. در اینجا برخی از افسانه های ریشه دار مرتبط با عقیم سازی حیوانات خانگی آورده شده است.

افسانه شماره 1: عقیم سازی و عقیم کردن روش های گران قیمتی هستند

بسته به کیفیت خدمات ارائه شده، هزینه عقیم‌سازی از کلینیکی به کلینیک دیگر متفاوت است.

بهتر است برای عقیم کردن سگ ها هزینه کنید تا اینکه در آینده به تمام مشکلات رفتاری و جسمی آنها رسیدگی کنید. اگر سگ‌های بالغ را از پناهگاه‌های حیوانات می‌پذیرید، در اکثر مواقع حتی نیازی به عقیم‌سازی نخواهد داشت، زیرا ممکن است قبلاً در اولین چرخه تولیدمثل خود عقیم شده باشند.

نکته: اگر به تازگی سگی را نجات داده اید و می خواهید سرپرستی آن را به عهده بگیرید ممکن است واجد شرایط تخفیف باشید. بسیاری از کلینیک ها برای این شرایط خاص گزینه های خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها در نظر می گیرند.

افسانه شماره 2: عقیم سازی باعث افزایش وزن سگ می شود

یک باور رایج این است که سگ های عقیم شده پس از جراحی دچار اضافه وزن می شوند. اما این فقط یک افسانه است و چیزی بیش از این نیست، زیرا فقط ورزش نکردن و عدم مصرف صحیح غذا می تواند باعث افزایش وزن شود.

افسانه شماره 3: مضر و غیراخلاقی است

این یک افسانه است زیرا عقیم کردن سگ ها بیشتر از اینکه مضر باشد مفید است. عقیم‌سازی سگ‌های ماده می‌تواند از سرطان سینه و عفونت در رحم جلوگیری کند و عقیم‌سازی سگ‌های نر می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان بیضه را که بسیار شایع است، کاهش دهد.

اعتقاد بر این است که سلامت عمومی و امید به زندگی سگ ها پس از عقیم شدن می تواند افزایش یابد. عقیم کردن سگ ها می تواند از موقعیت های تهدید کننده زندگی که حتی می تواند منجر به مرگ شود جلوگیری کند و به هیچ وجه نمی تواند به سلامت سگ آسیب برساند.

افسانه شماره 4: باعث می شود سگ های نر احساس نرینگی کمتری داشته باشند

عقیم سازی سگ های نر مستلزم برداشتن اندام های تناسلی آنها با جراحی است. به همین دلیل است که صاحبان حیوانات خانگی معتقدند که سگ‌های نر آن‌ها ممکن است پس از عقیم شدن احساس نر بودن کمتری داشته باشند. با این حال، عقیم کردن سگ های نر به هیچ وجه بر جنسیت آنها تأثیر نمی گذارد و سگ های نر به رفتار قبل از عمل جراحی ادامه می دهند.

این افسانه چیزی جز یک نگرانی پوچ نیست و سگ‌های نر پس از عقیم شدن احساس نرینگی خود را از دست نمی دهند.

افسانه شماره 5: سگ های بالغ نیازی به عقیم شدن ندارند

عقیم شدن سگ های ماده و نر حتی قبل از اولین چرخه تولیدمثل یا بلافاصله بعد از آن معمول است. اما لزوماً به این معنی نیست که نمی‌توان آن‌ها را در بزرگسالی و بعد از بالغ شدن عقیم کرد.

عقیم‌سازی سگ‌ها در هر سنی طبیعی است. هنگام عقیم کردن سگ های مسن، لازم است که صاحبان حیوانات خانگی از عوارض بعد از عمل که ممکن است در سگ های مسن رخ دهد، آگاه باشند. عقیم شدن سگ های خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

افسانه شماره 6: جراحی برای سگ ها دردناک خواهد بود

سگ ها در هنگام عقیم شدن تقریباً هیچ احساسی ندارند، زیرا در هنگام انجام جراحی تحت بیهوشی قرار می گیرند.

یک پزشک متخصص دامپزشکی معمولاً این جراحی را روی سگ ها در بیمارستان دامپزشکی انجام می دهد. برای اطمینان از اینکه هیچ مشکلی در طول جراحی رخ نمی دهد، آنها معمولاً ساعت ها حیوان خانگی را در بیمارستان دامپزشکی تحت نظر قرار می گیرند. علاوه بر این، داروهای ضد درد برای آنها تجویز می شود که کمک بزرگی در مقابله با درد پس از جراحی خواهد بود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید