امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287055
۱۶۲
۱
۰
نسخه چاپی

اولین شبکه 5G دنیا با کمترین سطح کربن در عربستان راه‌اندازی می شود

عربستان سعودی اولین شبکه ۵G دنیا با کمترین سطح انتشار کربن را راه‌اندازی می‌کند. شرکت Red Sea Global با همکاری اپراتور مخابراتی Zain KSA اولین شبکه ۵G دنیا را خواهد ساخت که کمترین سطح آلودگی کربنی را منتشر می‌کند.

اولین شبکه 5G دنیا با کمترین سطح کربن در عربستان راه‌اندازی می شود

بسیاری از شما این مطلب را از روی اینترنت شبکه‌های موبایلی می‌خوانید، اما آیا تابه‌حال به آلودگی ناشی از این شبکه‌ها بر محیط‌زیست فکر کرده‌اید؟ در همین راستا، عربستان سعودی اولین شبکه 5G دنیا با کمترین سطح انتشار کربن را راه‌اندازی می‌کند.

شرکت Red Sea Global با همکاری اپراتور مخابراتی Zain KSA اولین شبکه 5G دنیا را خواهد ساخت که کمترین سطح آلودگی کربنی را منتشر می‌کند. این شبکه در مجموعه Six Senses Southern Dunes در منطقه The Red Sea راه‌اندازی خواهد شد. 100 درصد انرژی این شبکه از بیش از 760 هزار پنل خورشیدی تأمین می‌شود که در فضایی بوسعت 28 هزار کیلومتر قرار داده می‌شوند.

«جان پاگانو»، مدیرعامل Red Sea Global می‌گوید: «ما با استفاده 100 درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه مهم The Red Sea و حرکت به‌سمت حفظ 30 درصدی منابع طبیعی تا سال 2040، می‌خواهیم الهام‌بخش توسعه گردشگریِ احیاکننده در جهان باشیم.»

عربستان برج‌های این شبکه 5G را با چاپگر سه‌بعدی می‌سازد

برج‌های این شبکه با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و طراحی آن به نحوی است که با سایر بخش‌های پروژه The Red Sea همخوانی داشته باشد. بخش بیرونی این برج‌ها سنگی به‌نظر می‌رسند تا به‌خوبی در محیط تلفیق شوند.

اولین شبکه 5G دنیا با کمترین سطح کربن در عربستان راه‌اندازی می شود

«سلطان بن عبدالعزیز الدغیثر»، مدیرعامل Zain KSA، درباره این پروژه گفت آن‌ها متعهد شده‌اند که نوآوری‌های مدنظر خود را بومی‌سازی کنند، درنتیجه این برج‌های 5G را در داخل خود عربستان سعودی ساخته‌اند.

این پروژه سه هدف اصلی را دنبال می‌کند: حفاظت از محیط‌زیست، کاهش آلودگی‌ها با استفاده از انرژی تجدیدپذیر و کاهش کج‌ریختی‌های بصری.

مدیرعامل Zain KSA می‌گوید: «به‌عنوان یک سرویس‌دهنده پیشگام خدمات مخابراتی و دیجیتال، به‌شدت از بابت این دستاورد که مسیر تبدیل‌شدن ما به یک سرویس‌دهنده فناوری‌های پایدار را هموار می‌کند، مفتخریم.»

الدغیثر می‌گوید Zain از طریق همکاری با Red Sea Global یک بار دیگر تأکید می‌کند که هدف این شرکت مطابق با برنامه چشم‌انداز 2030 عربستان، حفظ طبیعت و پایداری آن برای نسل‌های آینده است.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید