امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285778
۱۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

اولین واکنش دفتر زلنسکی به خاتمه شورش واگنری‌ها

مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین در این باره نوشت: «انتخاب غیرعادی پریگوژین... شما در شرف حذف پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بودید، قدرت مرکزی را به دست گرفتید، به حومه مسکو رسیدید و ناگهان... عقب نشینی کردید، این باعث شگفتی است

اولین واکنش دفتر زلنسکی به خاتمه شورش واگنری‌ها

مشاور رئیس جمهوری اوکراین، به محض اینکه جنگجویان "واگنر" شروع به ترک قلمرو مقر منطقه نظامی جنوبی و مناطق مجاور آن کردند، ناامیدی کی‌یف را ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین در این باره نوشت: «انتخاب غیرعادی پریگوژین... شما در شرف حذف پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بودید، قدرت مرکزی را به دست گرفتید، به حومه مسکو رسیدید و ناگهان... عقب نشینی کردید، این باعث شگفتی است.»

این واکنش دفتر زلنسکی در پی شورش مسلحانه‌ای بود که برای ۲۴ ساعت جهان و روسیه را به خود مشغول کرد و نهایتا یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی خصوصی "واگنر" با میانجی‌گری لوکاشنکو از مقر اداره نظامی منطقه جنوبی در شهر روستوف-نا-دونو عقب نشینی کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین اشاره کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه صبح شنبه با همتای بلاروس خود الکساندر لوکاشنکو درباره وضعیت جنوب روسیه با واگنر صحبت کرد و دو رهبر توافق کردند که به طور مشترک به این مساله خاتمه دهند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید