امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279784
۷۳۷
۱
۰
نسخه چاپی

اوکراین پرسشنامه عضویت در اتحادیه اروپا را تکمیل کرد

اوکراین پرسشنامه عضویت در اتحادیه اروپا را تکمیل کرد

معاون زلنسکی گفت، کی‌یف پرسشنامه‌ای را که نقطه آغازین برای اتحادیه اروپا درباره تصمیم گیری درخصوص عضویت اوکراین است، تکمیل کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا این پرسشنامه را در جریان سفرش به کی‌یف در هشتم آوریل سال جاری میلادی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تحویل داد و متعهد به آغاز رسیدگی سریع به درخواست این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا در پی حمله روسیه شده است.

معاون زلنسکی همچنین گفت: من می‌توانم بگویم که این سند توسط دولت اوکراین تکمیل شده است. حالا نوبت کمیسیون اروپاست که باید توصیه‌ای در مورد انطباق اوکراین با معیارهای لازم برای عضویت صادر کند.

این مقام اوکراینی ادامه داد: ما انتظار داریم که چنین توصیه‌ای مثبت باشد و بتواند راه را برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا هموار کند. اوکراین انتظار دارد که وضعیت یک کشور کاندیدا برای پیوستن به اتحادیه را در جریان نشست ژوئن ۲۰۲۲ شورای اروپایی به دست بیاورد.

وی افزود: ما باید مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کنیم و وقتی که مذاکرات انجام شد، می‌توانیم درباره عضویت کامل اوکراین در این اتحادیه صحبت کنیم.

شورای اروپایی ۲۳ و ۲۴ ژوئن سال جاری میلادی نشست برگزار می‌کند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید