امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288536
۲۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

اگر به فردی علاقه دارید به او حس دیده شدن بدهید

تمام آدم‌ها نیاز دارند دیده شوند. برخی بیشتر، برخی کمتر! بعضی از افراد به این نیاز واقف هستند و بعضی دیگر آن را انکار می‌کنند. این تفاوت هم به شخصیت افراد و همچنین به میزان آگاهی و پرورش درونی آنها بستگی دارد.

اگر به فردی علاقه دارید به او حس دیده شدن بدهید

«وقتی بهش توجه نمی‌کنی حس می‌کنه وجود نداره! می‌فهمی اینو؟!»

تمام آدم‌ها نیاز دارند دیده شوند. برخی بیشتر، برخی کمتر! بعضی از افراد به این نیاز واقف هستند و بعضی دیگر آن را انکار می‌کنند. این تفاوت هم به شخصیت افراد و همچنین به میزان آگاهی و پرورش درونی آنها بستگی دارد.

اگر فرد موردنظر شما شخصی است که دیده شدن برایش مهم است اگر به این نکته اهمیت ندهید هم روان او را دچار آسیب می‌کنید و هم رابطه‌تان رو به افول خواهد رفت!

برای اینکه به او حس دیده شدن بدهید، برای اینکه متوجه بشود که در دنیای شما رنگ و رویی دارد چند کار ساده را انجام بدهید تا دیگر خط و خشی روی احساس کسی نینداخته باشید!

همیشه جوابگو باش

اگر کسی از شما سوال می‌کند، درخواستی دارد، موردی برایش مبهم است حتی اگر نمی‌خواهید حقیقت را بگویید، حتی اگر دوست ندارید جواب مثبت بدهید، حتی اگر سرتان خیلی شلوغ است، اما جواب بدهید! آدم‌ها با بی توجهی و بدون پاسخ ماندن به راحتی می‌شکنند!

از او نظر بخواه!

یعنی چه؟ یعنی از او نظر بخواهید. نظرات و حرف‌هایش را بشنوید حتی اگر تاثیری بر تصمیم‌های شما ندارد! او را حساب کنید و به رسمیت بشناسید. آدم‌ها با یک جمله زنده می‌شوند! با همین یک جمله پروبال می‌گیرند: به نظر تو چی؟!

به خط و خطوطش احترام بگذار

همه آدم‌ها برای اینکه حس خوبی داشته باشند نیاز دارند به صورت مستقل درک بشوند. سعی کنید حد و مرزهای فرد موردنظر را بشناسید و مهمتر از آن رعایتشان کنید. به خودتان اجازه ندهید او را وابسته ببینید و این حس را منتقل کنید که کاری از پیش نمی‌تواند ببرد!

نگاه کردن را تمرین کن

آدم‌ها وقتی مخاطب چشم‌ها قرار بگیرند دلشان گرم می‌شود. دیده شدن از همین جا ساری و جاری می‌شود. وقتی حرف می‌زند نگاهش کنید، وقتی حرف نمی‌زند نگاهش کنید و اجازه بدهید که متوجه عمق توجه شما بشود.

قدردانِ بودنش باش

هر آدمی وقتی قدمی برای شما برمی‌دارد حتی اگر چشمداشت و انتظاری نداشته باشد اما نیاز درونی دارد که از او قدردانی شود، که احساس کند بودنش، همدلی‌ و همراهی‌اش به چشم شما آمده است. به او بگویید که چقدر از اینکه هست و درکتان می‌کند حال شما خوب می‌شود. حرف‌های خوب را توی دلتان نگه ندارید! حرف‌های خوب باید مثل عطر در فضا پراکنده بشوند.

حس ارزشمند بودن به او بده

آدم‌ها همه دوست دارند موفق باشند، دوست دارند موفقیت‌هایشان دیده بشود. اگر هر کاری بکنند و به چشم نیایند، مخصوصا برای فرد دوست داشتنی زندگیشان، کم کم دلشان پوسیده می‌شود و رشته‌های امید و انگیزه‌شان پاره خواهد شد. به او بگویید که از کوچکترین کارهایش هم لذت می‌برید و به موفقیت‌هایش افتخار می‌کنید.

عذرخواهی کن

عذرخواهی کردن نه تنها شخصیت آدم را کوچک نمی‌کند بلکه نشان از سروقامتی دارد! اگر او را ناراحت کردید، حتی اگر به نظر شما مورد ناراحت کننده‌ای نبوده است عذرخواهی کنید. عذرخواهی کردن تعریف خاص دارد، هیچ وقت به او نگویید از اینکه احساس بدی پیدا کرده است متاسفید! این تمام بار منفی را روی دوش او خواهد انداخت!

بپذیرید که او از شما ناراحت است و واقعا از این ناراحتی متاسف بشوید! از او بخواهید بگوید چه کار کنید تا جبران این رنجش باشد. این مساله رنجیدن را از سر خودتان باز نکنید! رنجش‌ها روی همدیگر وزن کوه پیدا خواهند کرد!

بمب صمیمیت بخر!

هدیه دادن بمب صمیمیت است! اگر می‌خواهید او حس دیده شدن بگیرد، بداند که موردتوجه شماست بدون مناسبت، تاکید می‌کنم بدون مناسبت برای او هدیه بگیرید، هرچند خیلی کوچک! هدیه‌هایی که قرار نیست در روز و زمان خاصی تقدیم شوند بوی بهشت می‌دهند!

برایش وقت بگذار!

وقت گذاشتن برای تفریح آخر هفته، برای یک سانس سینما، برای حتی یک بازی منچ شبانه! اینها یعنی حال من کنار تو خوش است و می‌خواهم وقتم در کنار تو بگذرد. یعنی من تو را می‌بینم فارغ از همه‌ی دیدنی‌ها. دوست داشتن جز این نیست!

  • منبع
  • راهنماتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید