امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284223
۱۷۰
۱
۰
نسخه چاپی
المانیتور از قول یک مقام ایرانی

اگر تا سه ماه آینده برجام احیا نشود، مذاکره برای توافقی دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود که اصلا هم کار ساده‌ای نیست

یک مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور صحبت کرد، گفت که «اگر ظرف دو تا سه ماه آینده توافقی حاصل نشود، مذاکره برای یک توافق دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و این به هیچ وجه کار ساده‌ای با توجه به تمام پیچیدگی‌ها در داخل و بیرون کشور نخواهد بود..»

اگر تا سه ماه آینده برجام احیا نشود، مذاکره برای توافقی دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود که اصلا هم کار ساده‌ای نیست

علی هاشم در المانیتور نوشت: آخرین نشانه‌ها نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران نبض چندانی ندارد.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: دولت بایدن می‌گوید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دستور کار نیست. با این حال، روز دوشنبه گزارشی از اکسیوس فاش کرد که ایالات متحده با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود در مورد توافق موقت با ایران که شامل تعلیق برخی از تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود، گفتگو کرده است.

یک توافق "کمتر در برابر کمتر" که قبلاً المانیتور گزارش داده بود، بر اساس گفته‌های چندین مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی است. اما کاملاً واضح است که با مشکلات طولانی روبرو است.

اگر ایالات متحده، از طریق اتحادیه اروپا، در حال ارائه پیشنهاد توافق موقت است، به نظر نمی‌رسد ایران آن را بپذیرد. مقامات تهران می‌گویند که زمان در حال گذر است، هرچند اقتصاد ایران همچنان در سقوط آزاد است و نرخ دلار با اخبار مذاکرات تغییر می‌کند.

یک مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور صحبت کرد، گفت که تهران هیچ نوع توافق موقت را نمی‌پذیرد. وی این پیشنهاد را «نتیجه طوفان فکری برخی اتاق‌های فکر» خواند و گفت در چندین نوبت دیگر ابتکارات مشابه به ایران ارائه شده است.

این مقام ایرانی که با المانیتور صحبت می‌کرد، گفت: «اگر ظرف دو تا سه ماه آینده توافقی حاصل نشود، مذاکره برای یک توافق دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و این به هیچ وجه کار ساده‌ای با توجه به تمام پیچیدگی‌ها در داخل و بیرون کشور نخواهد بود..»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه‌ای با المانیتور در ۲۷ مارس گفت که فضا برای مذاکره برای همیشه باز نخواهد بود. با این حال، دیپلمات ارشد ایرانی آمادگی خود را برای توسعه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد تا مطمئن شود برنامه هسته‌ای کشورش از خطوط قرمز فراتر نمی‌رود.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید