امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287561
۱۴۰
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس دیوان عالی کشور

با توجه به کثرت دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب شناسی شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: با توجه به کثرت پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب شناسی شود.

با توجه به کثرت دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب شناسی شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: با توجه به کثرت پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب شناسی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی که امروز سه شنبه (۲ آبان ماه) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن عسگری علیه السلام اظهار داشت: از همکارانی که با کمک و مساعدت خود مسلمانان مظلوم و ستمدیده فلسطین و مردم زلزله زده افغانستان را  یاری نمودند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین در اوج جنایت صهیونیست‌ها بدترین روزها را سپری می کنند که دل هر انسان آزاده ای از این ظلم و ستم به درد می آید. امیدواریم با نصرت الهی، هر چه زودتر پیروزی نصیب جبهه حق و مقاومت شود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه تصریح کرد: در بازدیدی که طی دو ماه گذشته از شعب دیوان عالی کشور به عمل آمد، عملکرد شعب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و شاهد افزایش آمار پرونده های رسیدگی شده بودیم.

 منتظری بر تشکیل کارگروهی در جهت رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده تأکید کرد و گفت: مسأله طلاق یکی از آسیب های جدی اجتماعی است که باید در جهت کاهش آن تلاش شود و تا جایی که امکان دارد آمار پرونده های خانوادگی تقلیل یابد.

رئیس دیوان عالی کشور نظارت هر چه بیشتر دیوان عالی کشور بر دادگاه‌های خانواده را امری مهم و قابل توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به کثرت پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب شناسی شود.

منتظری افزود: قضات محترم دیوان عالی کشور به عنوان نخبگان دستگاه قضایی با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود، ما را در انجام هر چه بهتر امور در دیوان عالی کشور مساعدت نمایند.

در جلسه هیأت عمومی گزارش ۳ پرونده اصراری حقوقی با موضوع بررسی اعتبار معاملات ناقله بر اساس اختیارات وکالتی، اعتبار سفته سفید امضا در مطالبه وجه و پرونده عسر و حرج زوجه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور بررسی شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید