امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287900
۱۰۸
۱
۰
نسخه چاپی
دادستان تهران:

با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود

با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود

دادستان تهران گفت: با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با اعمال خود باعث سلب آرامش جامعه می‌شوند بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سومین جلسه کمیته استانی نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری تهران با حضور علی صالحی دادستان تهران، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حجت الاسلام و المسلمین کرمی دادستان نظامی تهران، معاونین ستادی دادستان و تعدادی از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد.

در این جلسه دادستان تهران با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه، اظهار داشت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضا است و در این راستا در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با اعمال خود باعث سلب آرامش جامعه می‌شوند؛ بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود و جهت جلوگیری از تکرار جرم، هیچ گونه ارفاقات قانونی به آن‌ها اعطا نخواهد شد.  

وی افزود: یکی از مسائل جدی مرتبط با ضابطین خاص، موضوع دستگیری محکومین متواری است که پرونده آن‌ها در شعب تحقیق یا اجرای احکام باقی مانده و لازم است ظرف ۲۰ روز نسبت به جلب آنان جهت اجرای احکام، اقدام شود تا این پرونده‌ها در اسرع وقت به نتیجه برسند.

دادستان تهران ادامه داد: جهت بهبود عملکرد جلب محکومان در مرجع انتظامی، تعداد پنج ناحیه از نواحی دادسرای تهران، با تخصیص کلیه امکانات و همچنین ۱۰ دستگاه خودرو، به عنوان قرارگاه جلب محکومان در شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز پایتخت در نظر گرفته شده که با تامین نیروهای آن توسط فاتب در صدد بهبود و ارتقاء وضعیت جلب محکومان متواری هستیم.

صالحی با تأکید بر ضرورت حفظ اموال ضبط شده از متهمان تصریح کرد: ضابطین عام و خاص، می‌بایست اموال مکشوفه از متهمان دستگیر شده را در همان لحظه با ذکر جزئیات و در چند نسخه با امضاء مأمورین و متهمان صورتجلسه کرده و در پایان تحویل دهند، چرا که عدم صورتجلسه باعث عدم شناسایی مالک اموال در مرحله تحقیق و اجرای حکم می‌شود.

دادستان تهران در پایان خاطر نشان کرد: ضابطین می‌بایست ظرف مدت مقرر نسبت به ارسال پاسخ استعلامات مرجع قضایی اقدام کرده و در صورتی که به هر دلیل قادر به انجام فرآیند و مراحل کار نیستند؛ سریعا مراتب را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

در این جلسه سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، ۹.۵ درصد کاهش سرقت در پایتخت داشتیم.

محمدیان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در سطح جامعه، سارقان راکب و موتورسوار است که مقرر شده است فراجا با تخصیص ۵۰ موتور سنگین و تشکیل تیم‌های شکار در سطح شهر تهران، برای دستگیری سارقان موتورسوار اقدام کرده و اجرای این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید