امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262876
۸۰۲۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

بارزانی تعلیق می شود

پارلمان اقلیم کردستان عراق منصب رئیس اقلیم کردستان و معاونش را به حالت تعلیق در می آورد.

بارزانی تعلیق می شود
 

به گزارش حقوق نیوز رئیس کمیسیون پارلمانی در امور مالی و اقتصادی در اقلیم کردستان اعلام کرد که این پارلمان (پنجشنبه) برای بررسی تعلیق دوره مسعود بارزانی تشکیل جلسه می‌دهد. تعلیق مسعود بارزانی در شرایطی صورت می گیرد که وی علیرغم تمام میانجیگری ها برای عدم اجرای همه پرسی استقلال کردستان بر انجام آن در موعد مقرر اصرار ورزید و عراق و منطقه را که به دلیل حضور گروه های افراطی و تروریستی و مداخلات کشورهای خارج از منطقه در شرایط بسیار بی ثباتی به سر می برند، در آستانه یک جنگ و برخورد جدی دیگر قرار داد.

بر اساس گزارش ها منصب رئیس کردستان عراق و معاونش به حال تعلیق در می آید و تا هشت ماه دیگر انتخابات برگزار می شود.

 خبرگزاری السومریه نیوز  نیز به نقل از شوان رابر از رهبران اتحادیه اسلامی کردستان عراق اعلام کرد،  انتظار می‌رود «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان به‌دلیل بحران کنونی حاکم بر این منطقه، از سمت خود استعفا کند.

شوان رابر اضافه کرد، قدرت های بزرگ با دولت بارزانی همچون گذشته تعامل نمی‌کنند؛ چرا که بارزانی توصیه‌ها و درخواست‌های آنها درخصوص تعویق یا لغو همه‌پرسی را رد کرد و همین امر موجب وخیم شدن بحران بین بغداد و کردستان شده است.

این رهبر اتحادیه اسلامی کردستان در ادامه گفت که بارزانی بعد از همه‌پرسی با موقعیت دشواری در اقلیم کردستان و عراق مواجه شده و بغداد و کشورهای همسایه در مرحله بعدی برای تعامل با اقلیم کردستان به شخص یا دولت جدیدی  نیاز دارند.

نویسنده: عاطفه کریمی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید