امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288792
۹۶
۱
۰
نسخه چاپی

بانکی‌پور، نماینده مجلس: تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند

بانکی‌پور، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان گفت که در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود. روش دیگر این بود که برخورد قضایی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم. روش باقیمانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند. هم شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم شورای عالی امنیت ملی، هم قوه قضاییه، هم مجریه، هم مجلس، هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند

بانکی‌پور، نماینده مجلس: تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند

بانکی‌پور، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان گفت که بحثی که من در برنامه خیابان آزادی شبکه افق گفتم، بحث جامعی بود. اما اگر شما دنبال حقیقت از رسانه های معاند مثل اینترنشنال و voa باشید، بله آنها بلدند چگونه جمله ای را تقطیع و جامعه را دچار نگرانی کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ اظهارات وی به شرح زیر است:

بحثی که من در برنامه خیابان آزادی شبکه افق گفتم، بحث جامعی بود. اما اگر شما دنبال حقیقت از رسانه های معاند مثل اینترنشنال و voa باشید، بله آنها بلدند چگونه جمله ای را تقطیع و جامعه را دچار نگرانی کنند!

آن متن، متن کاملی بود که درباره اصل مجازات برای برخورد با مدیران متخلف، افراد مرتبط با جریان های برانداز خارج نشین ، مروجان بدپوششی، بی حجابی و برهنگی و واردکنندگان لباس‌های مستهجن و... صحبت شد.

در رابطه با افراد کوچه و خیابان هم ، با افرادی که برهنگی، پوشش‌های زننده و کشف حجاب یا بی‌حجابی کامل دارند، برخورد قانونی و اعمال قانون خواهد شد.

جامعه ما یک جامعه عفیف است. حتی خانم‌های کم حجاب هم اعتراضشان بلند است که این وضع زننده چیست که بعضی از افراد بیرون می‌آیند؟!

۷۰ درصد لایحه حجاب و عفاف، فرهنگی و اقتصادی است و بیشتر به وظایف دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پرداخته است.

در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود.

روش دیگر این بود که برخورد قضایی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم.

روش باقیمانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند. هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، هم شورای عالی امنیت ملی ، هم قوه قضاییه ، هم مجریه، هم مجلس، هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند.

وقتی فردی با لباس بسیار نامناسب و زننده در جامعه ظاهر می شود، چکار باید بکنیم ؟ بحث‌های زیادی شد و بهترین راه این بود که باید یک جریمه بازدارنده داشته باشیم . بنابراین قرار نیست همه جریمه شوند و قصد ما جريمه بازدارنده برای سرحلقه های فساد بود.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید