امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273990
۳۰۷
۱
۰
نسخه چاپی

باید به دنبال دلیل عدم انگیزه نمایندگان برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی باشیم

باید به دنبال دلیل عدم انگیزه نمایندگان برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی باشیم

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مطالبه‌گری و تذکر به مسئولان برای حل مشکلات مردم به نمایندگان انگیزه می دهد و باید به دنبال دلیل عدم انگیزه و رغبت نمایندگان برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی باشیم.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی بیغش در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی در اخطاری بیان کرد: اگر مشکلی می‌بینیم باید به دنبال رفع مشکل باشیم نه این‌که به سراغ اصلاح آیین‌نامه‌ای برویم. در بسیاری از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی داوطلب زیادی برای عضویت وجود دارد چرا که نماینده با عضویت در این کمیسیون‌ها می‌تواند از بخش‌های مختلف سوال بپرسند و مطالبات مردم را دنبال کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: به همان دلیلی که نمایندگان برای عضویت در یک کمیسیون بسیار مشتاق هستند به همان دلیل رغبت و انگیزه نیز برای عضویت در برخی کمیسیون‌ها وجود ندارد، به عنوان مثال یک فرد از کمیسیون صنایع می‌تواند در بسیاری از امور از وزارت صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه‌های آن اگر ایراد یا ناهنجاری می‌بیند سوال کرده و حتی به آن تذکر دهد اما بعضا این انگیزه در کمیسیون قضایی و حقوقی وجود ندارد. باید این مشکل را برطرف کنیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که ما از اعضای کمیسیون‌های دیگر را در این کمیسیون بیاوریم اما رغبت و انگیزه وجود نداشته باشد باز هم مشکل حل نخواهد شد و نتیجه مطلوبی از این کمیسیون حاصل نمی‌شود. زمانی که نماینده با عضویت در این کمیسیون خود را مثمرثمر نمی‌داند و کسی پاسخگوی آن نیست، قطعا انگیزه کافی وجود ندارد. این‌که صرفا عده‌ای در این کمیسیون بنشینند و طرح‌ها و لوایح را اصلاح کنند در نقش کاتب می‌شوند. آنچه که به نماینده انگیزه می‌دهد مطالبه‌گری از مسئولان برای حل ناهنجاری‌ها و مشکلات مردم است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید