امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265884
۶۱۰
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس جدید بانک مرکزی

باید صادقانه سیاست های پولی و ارزی را با مردم در میان گذاشت

رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر حفظ قدرت ارزی و اعتبار این نهاد تاکید کرد و گفت: باید با بیان صادقانه سیاست های پولی و ارزی را با مردم در میان گذاشت

 باید صادقانه سیاست های پولی و ارزی را با مردم در میان گذاشت
 

عبدالناصر همتی عصر شنبه در آیین معارفه رییس کل جدید بانک مرکزی بر حفظ قدرت ارزی و اعتبار این نهاد تاکید کرد و گفت: باید با بیان صادقانه سیاست های پولی و ارزی را با مردم در میان گذاشت. همتی افزود: بانک مرکزی ستون اقتصاد کشور است. وی ادامه داد: افزایش تاب آوری اقتصاد در مقابل دشمنان بسیار ضروری است. دشمنان با اعمال تحریم به دنبال از بین بردن سرمایه اجتماعی دولت و القای ضعف در اداره کشورند که امیدواریم این تهدید را به فرصتی به اصلاح نظام بانکی تبدیل کنیم.
رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: وضعیت کنونی بازار ارز محصول ناترازی بانک مرکزی و سردرگمی در سیاست های ارزی است.
وی ادامه داد: فقدان کنترل جریان نقدینگی، خلق نقدینگی در شبکه بانکی، نبود جایگزین مناسب برای ارز و سکه و طلا و ایجاد جو بدبینی در ذهن مردم نسبت به آینده، از برنامه های دشمنان است. همتی افزود: برنامه هایی را در این زمینه به رییس جمهوری ارایه کرده ام.
وی گفت: تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی استوار خواهد بود. اصلاح ناترازی در شبکه بانکی، جلوگیری از بی انضباطی در نظام بانکی و مهار نقدینگی با ابزارهای پولی و بانکی نیز مورد تاکید است.
رییس کل بانک مرکزی حمایت از صادرات پایدار و بازار سرمایه را از مهمترین برنامه های خود برشمرد و افزود: در سیاست گذاری پولی بانک مرکزی بر مبنای علمی تاکید خواهد شد؛ زیرا تجربه نشان می دهد در بدترین شرایط نیز نباید مبانی علمی اقتصادی را کنار گذاشت.
همتی بر مبارزه با فساد و رانت خواری در نظام پولی و ارزی تاکید کرد و گفت: این کار یکی از مطالبات جدی مردم است که باید سرلوحه فعالیت نظام بانکی باشد.
وی از استادان و صاحبنظران پولی و ارزی خواست دیدگاه های خود را به بانک مرکزی منعکس کنند و از مدیران بانکی حاضر در نشست دعوت کرد پس از این آیین در طبقه هفدهم بانک مرکزی در نخستین جلسه تخصصی، شرکت کنند.

 انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید