امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287709
۸۸
۱
۰
نسخه چاپی
بلافاصله پس از تمجید از پیشرفت در ترمیم روابط آمریکا و چین

بایدن دوباره رئیس جمهور چین را دیکتاتور خواند

بایدن دوباره رئیس جمهور چین را دیکتاتور خواند

به گزارش تایم به نقل از حقوق نیوز پس از دیداری سازنده بین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در روز چهارشنبه در سانفرانسیسکو به نظر می‌رسد، اظهارات غیرمستقیم بایدن می‌تواند روابطی را که دو رهبر برای اصلاح آن تلاش می‌کردند، به عقب براند.

وی در جواب سوال  خبرنگار سی ان ان که آیا پس از امروز، همچنان از رئیس جمهور شی به عنوان یک دیکتاتور یاد می کنید؟ جواب مثبت داد.

بایدن گفت: "خوب، ببین او هست. منظورم این است که او یک دیکتاتور است به این معنا که اینجا فردی است که کشوری را اداره می کند که کشوری کمونیستی است که بر اساس شکلی از حکومت کاملاً متفاوت از حکومت ما است."

اظهارات بایدن درست پس از آن بیان شد که وی پیشرفت های حاصل شده در مذاکرات خود با شی را ستود و آنها را به عنوان "بعضی از سازنده ترین و سودمندترین بحث هایی که داشتیم" توصیف کرد.

دو رهبر که برای اولین بار در یک سال گذشته به منظور ترمیم روابط رو به وخامت بین کشورهایشان رو در رو ملاقات کردند، توافق نمودند که ارتباطات نظامی را بازگردانند، برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی همکاری کنند، و جریان فنتانیل چین به ایالات متحده را مهار کنند.

هر چند آنها به هیچ راه حلی در مورد مسائل دیگر از جمله آینده تایوان، تعرفه ها و تحریم های جاری و آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در چین نرسیدند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید