امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287653
۱۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

برادرشهیدعجمیان: دو نفری که اعدام شدند جرم شان محاربه بود؛ ربطی به قتل برادرم نداشت

برادرشهیدعجمیان: دو نفری که اعدام شدند جرم شان محاربه بود؛ ربطی به قتل برادرم نداشت

روزنامه اعتماد با سید حسین عجمیان برادر روح‌الله عجمیان در باره روز حادثه، مطالبات این خانواده از دستگاه قضایی و... مصاحبه کرده است.

این مصاحبه را می خوانید:

حضور و ترک یکی از برنامه‌های صدا و سیما توسط پدر شما، بازتاب‌های زیادی در جامعه پیدا کرده است. اظهارات پدر شما اما نیمه‌کاره باقی ماند. درباره اصل گلایه‌های پدر توضیح می‌فرمایید؟

اگر قرار است با ما مصاحبه کنید، خواهشا همه صحبت‌های ما را منتشر کنید. بگویید سید حسین عجمیان برادر شهید سید روح‌الله عجمیان این حرف‌ها را زده است. مساله این است فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و.... کسی با او برخوردی نکرده است. برخی افراد و جریانات با نفوذ از مقام خود سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده را تغییر دادند. در صورتی که این افراد و جریانات اگر به فکر نظام و کشور بودند، باید زور خود را می‌زدند تا یک نفر از معترضان هم آزاد نشود. در صورتی که برعکس عمل کرده‌اند. ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم تا مطابق قانون برخوردهای لازم را صورت دهند. ما نمی‌خواهیم رفتار غیرقانونی صورت بگیرد؛ فقط می‌خواهیم این فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.

اما نظر مسوولان دادگستری البرز با شما متفاوت است. آنها بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کردند مطابق قانون روند کلی بررسی‌های پرونده صورت گرفته است.

در این پرونده دو نفر آدم بی‌خانواده را اعدام کردند (این ادعایی است که البته توسط مسوولان قضایی رسما تکذیب شده است) اما فرد اصل کاری را که دکتر بود، اعدام نکردند. (در روز حادثه) زن این فرد فیلم می‌گرفت و می‌فرستاد به خارج. ما نه خصومت شخصی با کسی داریم و نه کسی با داداش من خصومت شخصی داشته است. اینها آمدند نظام را بردارند، روح‌الله ما به خاطر نظام و دولت و ملتش وارد میدان شده، حقش نبود که این‌طور با ما رفتار شود. 3نفر از قاتلانش را کلا آزاد کرده‌اند. چرا مثلا؟ مگر می‌شود یک نفر که حکمش اعدام بوده،؛ ناگهان 15سال حبس بگیرد. اگر دست برخی افراد با نفوذ در کار نبود، ‌چرا وقتی این همه مصاحبه و فیلم و گفت‌وگو و کلیپ منتشر شد که این افراد پیگیر آزادی این دکتر بوده‌اند. چرا این افراد یک بار نقش خود را در پیگیری پرونده تکذیب نکردند. یعنی چون این فرد پول دارد نباید اعدام شود؟ بعد برخی افراد بی‌صدا و بی‌خانواده که پول نداشتند، اعدام شوند.

یعنی شما معتقدید که 2نفری که صدای کمتری داشتند، ذیل افراد محروم و فقیر جامعه بودند، حکم اعدام گرفته‌اند و افراد...

کاری به کسانی که مرفه‌اند، پولدارند و دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد، نداشتند. کسی مثل قره‌حسنلو که حدادیان را به قتل رساند، همان روز برادر مرا هم کشت. در خرمدشت (کرج) هم به یک روحانی حمله کرد، بعد هم به پل حصارک (کرج) رفتند و یک کیوسک پلیس را آتش زدند و... اما این فرد را اعدام نکردند، چون پول دارد. این فرد در سه منطقه حضور داشته و سه نفر را هم زده است. دست چپ داداش مرا شکاند و یک چاقو به پهلوی او زد. مردم معترض ایستاده بودند و کسی واکنش نداشت تا زمانی که قره‌حسنلو فرمان حمله را صادر کرد و مردم ماموران را هم زدند.

شما اسناد و مدارک این اظهاراتی که مطرح می‌کنید را دارید؟

فیلم این رخدادها در فضای مجازی وجود دارد. همه از آن باخبرند. سند و مدرک نیازی ندارد. همسر این آقای دکتر، فیلمبردار رخدادها بوده است، تصویر شوهرش را از کمر به پایین می‌گرفته تا شناسایی نشود و فیلم باقی افراد را کامل ثبت می‌کرده است.

مطالبه شما و خانوادتان از مسوولان قضایی استان البرز چیست؟

مقامات قضایی کار خود را به نحو احسن انجام داده و احکام قانونی را عادلانه صادر کردند. ما از آنها تشکر می‌کنیم، اما برخی افراد و جریانات این روند را تغییر دادند. ما اساسا نباید هیچ انتقادی به دستگاه قضایی داشته باشیم، چون کارشان را به نحو احسن انجام دادند. اما برخی افراد دارای نفوذ روند پرونده را منحرف کردند. افرادی که این‌گونه رفتار می‌کنند، نامه‌نگاری می‌کنند تا یک خائن به مملکت را آزاد کنند...

آیا شما هیچ‌وقت با این افراد که نسبت به آنها انتقاد دارید، ارتباط یا دیداری داشتید تا خواسته‌های‌تان را منعکس کنید؟

اگر دقت کرده باشید، این فرد (نام این فرد در دفتر روزنامه محفوظ است) در سایر مراسم‌های مرتبط با رخدادهای اخیر حضور پیدا می‌کند، اما در مراسم‌هایی که خانواده ما هستند، حضور پیدا نمی‌کند. در مراسم شهید علی‌وردی و... شرکت می‌کند، اما هر زمان که ما جایی هستیم حضور پیدا نمی‌کند. ظاهرا خودشان می‌دانند چه کرده‌اند.

زمانی که قرار بود اعدام محمد کرمی و سید محمد حسینی اجرایی شود، آیا خانواده شما به مسوولان اعلام کردند که شکایتی از این افراد ندارند و طرف حساب اصلی پرونده، فرد دیگری است؟

این پرونده دعوای شخصی نبود که با رضایت ما، آن دو نفر آزاد شوند. این افراد برای سرنگونی و برداشتن نظام تلاش کرده بودند و دستگاه قضایی پرونده را رسیدگی می‌کرد. ربطی به ما نداشت.

پدر و مادر شما در زمان دادگاه حضور نداشتند؟ اعلام رضایت خانواده شما در مورد آن دو جوان باعث تغییر رای نمی‌شد؟

چرا پدر و مادر من هم در مراحل مختلف دادگاه و... حضور داشتند اما اینکه آیا اعلام رضایت کرده بودند یا نه نمی‌دانم. حکم این دو نفر (کرمی و حسینی) محاربه بود و ربطی به ما نداشت.

  • منبع
  • خبرآنلاین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید