امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285406
۱۹۸
۱
۰
نسخه چاپی

برلوسکونی شوالیه معروف به رسوایی ها، در 86 سالگی درگذشت

برلوسکونی سرمایه دار، نخست وزیر سابق ایتالیا و استاد جنجال های سیاسی و شخصی به ندرت از تیتر خبرها خارج می شد.

برلوسکونی شوالیi معروف به رسوایی ها، در 86 سالگی درگذشت

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، در سن 86 سالگی در میلان درگذشت.

رهبر جناح راست، که در 29 سپتامبر 1936 در میلان به دنیا آمد، به دلیل رسوایی های مالی و جنسی خود بسیار شناخته شده بود، اما سیاست ایتالیا را نیز متحول کرد. تسلط او بر مسائل انتخاباتی بر دیدگاه نسلی از ایتالیایی ها تأثیر گذاشت.

برلوسکونی که اغلب با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده مقایسه می شود، ثروت اولیه خود را در املاک و ساخت و ساز به دست آورد، سپس به آرامی به ویژه در دنیای رسانه های جمعی گسترش یافت.

بین اواخر دهه 1970 و 1980، او یک امپراتوری رسانه ای ساخت. این شامل یک انتشارات و شبکه تلویزیونی کابلی محبوب Mediaset بود که به عنوان بزرگترین رقیب تلویزیون دولتی ایتالیا شناخته شد.

او در سال 1986 تیم فوتبال محبوب آث میلان را خرید و آن را از ورشکستگی حتمی نجات داد.

با این حال، در سال 1994 بود که "شوالیه" - نام مستعار محبوب برلوسکونی، وارد عرصه سیاست ایتالیا شد. با تأسیس یک حزب راستگرای جدید، فورتزا ایتالیا (برو ایتالیا)، دوره جدیدی از سیاست ایتالیا آغاز شد و برلوسکونی اولین انتخاب خود را به عنوان نخست وزیر در همان سال تضمین کرد.

جیووانی اورسینا، مدیر مدرسه دولتی لوئیس در رم گفت: او نماد یک مرحله تاریخی جدید برای ایتالیا شد، جایی که سیاست دیگر توسط احزاب شکل نمی گیرد، بلکه توسط شخصیت های مجرد و قوی شکل می گیرد.

برلوسکونی محصول دوران طلایی تلویزیون تجاری ایتالیا است.

اگرچه اولین دوره ریاست برلوسکونی تنها یک سال به طول انجامید، زیرا او به تقلب متهم شد و به دلیل کنترل رسانه های ایتالیایی مورد انتقاد قرار گرفت، اما قدرت سیاسی خود را حفظ کرد.

وعده های او در مورد رشد اقتصادی رای دهندگان جدیدی را به خود جلب کرد که باعث شد او دوباره در سال 2001 و 2008 در انتخابات پیروز شود. او تا پایان سال 2011 در قدرت باقی ماند، زمانی که پس از از دست دادن اعتماد پارلمان در پی یک رسوایی جنسی بسیار جنجالی، از قدرت کنار رفت.

پس از ورود به سیاست، برلوسکونی به طور منظم خوراک روزنامه‌های ایتالیایی بود که بیش از 20 محاکمه او را به دلیل سوء استفاده از قدرت، کلاهبرداری مالی و شایعات در مورد مهمانی‌های فحشا در ویلای خصوصی‌اش در بیرون میلان گزارش می‌کردند. بیشترین مورد پیگیری به فوریه 2011 برمی گردد، زمانی که او به درخواست رابطه جنسی از یک کارگر جنسی 17 ساله مصری متهم شد.

در سال‌های اخیر، هنگامی که او تلاش می‌کرد تا در حوزه سیاسی ایتالیا پس از کووید (COVID) مرتبط باقی بماند، وضعیت سلامتی او رو به وخامت گذاشت.

در اوایل سپتامبر 2020، او به این ویروس مبتلا شد و از آن زمان به طور منظم در بیمارستان بستری شده بود.

از برلوسکونی دوست دخترش مارتا فاسینا، دو همسر سابقش کارلا دال اوگلیو و ورونیکا لاریو، سه دختر - باربارا، مارینا و الئونورا، و دو پسر - لوئیجی و پیر سیلویو، که وارث امپراتوری رسانه‌ای و جریان فعلی او است، به یادگار مانده است.

 

  • منبع
  • الجزیره

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید