امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288684
۶۰
۱
۰
نسخه چاپی

برنده نشدگان حراج سکه نگران نباشند؛ پول‌شان برمی‌گردد

با گذشت دو روز از زمان برگزاری اولین حراج سکه، پول متقاضیانی که در این حراج برنده نشدند، به آنها برنگشته است که سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در این راستا گفت: به‌دلیل فرآیندهای اجرایی، در فرآیند بازگشت پول کندی وجود داشته و مردم نگرانی نداشته باشند و فرآیند عودت پول‌ها انجام می‌شود.

برنده نشدگان حراج سکه نگران نباشند؛ پول‌شان برمی‌گردد

به گزارش ایران اکونومیست، اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز یکشنبه (۱۳ اسفند) برگزار شد و قرار بود وجه پرداخت‌شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند، به کیف پول آنان عودت داده خواهد شد و متقاضی در هر زمان می‌‏تواند موجودی کیف پول را برداشت کند.

با وجود این، از زمان اعلام نتایج نخستین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و مشخص شدن برنده‌های این حراج و کسانی که موفق به خرید نشدند، چند متقاضی با ایران اکونومیست تماس گرفته و گلایه داشتند که با وجود گذشت دو روز از امکان استرداد وجه برایشان مقدور نیست.

همچنین امروز مرکز مبادله خبر داد که مبالغ واریزشده که در حراج شماره یک صرف خرید نشده است، در حال حاضر قابل برداشت بوده و در صورت ثبت درخواست استرداد، به حساب مورد استفاده شما هنگام واریز عودت داده می‌شود.

با وجود این یکی از مخاطبان ایران اکونومیست با قرار دادن تصاویری از درخواست استرداد وجه، اعلام کرد که هنوز این امکان برایش فراهم نیست و حتی به مرکز مبادله ارز و طلا مراجعه حضوری داشته و به او اعلام کردند که "پول آنها توسط بانک مرکزی بلوکه شده است و مرکز مبادله در تلاش برای رفع این مشکل است".

یکی دیگر از نگرانی‌های این متقاضی این بود که در شرایط فعلی که در روزهای گذشته قیمت سکه طلا و ارز رو به افزایش بوده، وجه خود را در مرکز مبادله قرار داده و نمی‌تواند برای خرید از آن استفاده کند.

پول متقاضیان بلوکه نشده است

در این خصوص اصغر بالسینی - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا - در پاسخ به اینکه آیا پول‌های متقاضیان در مرکز مبادله بلوکه شده است، به ایران اکونومیست توضیح داد: چنین چیزی نیست و مردم نگرانی نداشته باشند و فرآیند عودت پول‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به‌دلیل فرآیندهای اجرایی، کندی در فرآیند بازگشت پول کندی وجود داشته اما اکنون این امکان فراهم است و امکان استرداد وجه در سامانه معاملات برای کسانی که متقاضی عودت وجه هستند، فراهم است. همچنین کسانی که می‌خواهند در حراج دوم که روز چهارشنبه برگزار می‌شود شرکت کنند، می‌توانند با همان واریزی، در حراج‌ها شرکت کنند.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا خاطرنشان کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که عملیات استرداد وجه به همان تعدادی که پرداخت وجه انجام شده، اتفاق می‌افتد. همچنین وقتی‌که درخواست متقاضی و عملیات استرداد وجه تایید شد، بازگشت پول به‌حساب طبق قواعد و زمان‌بندی ساتنا و پایا خواهد بود.

  • منبع
  • ایران اکونومیست

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید