امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287661
۱۰۰
۱
۰
نسخه چاپی

بلینکن: اسرائیل قادر به مدیریت غزه نخواهد بود / ما آوارگی اجباری فلسطینی ها را رد می کنیم

بلینکن: اسرائیل قادر به مدیریت غزه نخواهد بود / ما آوارگی اجباری فلسطینی ها را رد می کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اسرائیل پس از پایان تجاوزی که بیش از یک ماه است انجام می دهد قادر به مدیریت نوار غزه نخواهد بود و تاکید کرد که واشنگتن «اکنون و در آینده منطقه آوارگی اجباری فلسطینی ها را رد می کند.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی - امروز چهارشنبه - پس از پایان نشست وزرای خارجه گروه 7 در توکیو گفت که ایالات متحده امیدوار است که جنگ در اسرع وقت به پایان برسد تا از رنج غیرنظامیان بکاهد.

وی تاکید کرد که ایالات متحده آوارگی اجباری فلسطینی ها را رد می کند و از راه حل دو کشوری و زندگی فلسطینی ها و اسرائیلی ها در کنار هم با فرصت های برابر حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه «اسرائیل قادر به اداره غزه نخواهد بود و رهبران اسرائیلی به ما گفتند که قصد انجام این کار را ندارند». او از احتمال توسل به مرحله انتقالی پس از درگیری صحبت کرد. وی تاکید کرد که اسرائیل نباید پس از پایان جنگ نوار غزه را "دوباره" اشغال کند، یا این بخش را محاصره کرده یا بخش هایی از آن را قطع کند.

آتش بس بشردوستانه

وزرای خارجه کشورهای گروه 7 در پایان نشست خود، بدون درخواست آتش بس در تجاوزی که جان بیش از 10 هزار شهید را گرفت، حمایت خود را از «آتش بس و کریدورهای بشردوستانه» اعلام کردند.

وزیران در بیانیه ای مشترک گفتند: "ما بر نیاز به اقدام اضطراری برای مقابله با بحران انسانی رو به وخامت غزه تاکید می کنیم. ما از آتش بس و کریدورهای بشردوستانه به منظور تسهیل کمک های ضروری فوری، حرکت غیرنظامیان و آزادی "گروگان ها" حمایت می کنیم.

در این بیانیه وزیران بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردمش مطابق با قوانین بین‌المللی» تاکید کردند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید