امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285961
۱۰۱
۱
۰
نسخه چاپی

به مزایده گذاشتن کمیاب‌ ترین آیفون تاریخ با قیمت نجومی ۱۰۰ هزار دلار

به مزایده گذاشتن کمیاب‌ ترین آیفون تاریخ با قیمت نجومی ۱۰۰ هزار دلار

طی سال‌های اخیر فروش نسل اول آیفون رکوردهای عجیبی داشته و حالا قرار است کمیاب‌ترین آیفون تاریخ با ۴ گیگابایت حافظه داخلی و به‌صورت آکبند فروخته شود.

درست ۱۶ سال است که در چنین روزهایی استیو جابز از نخستین نسل از گوشی‌های آیفون رونمایی کرده و حالا به مناسبت سالروز این رویداد، کمیاب‌ترین آیفون تاریخ و حتی گران قیمت‌ترین نوع آن طی یک حراجی فروخته خواهد شد. طبق تخمین‌ها این گوشی آکبند که هنوز پلمب اصلی آن باز نشده است با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شده و به‌نظر رکورد قیمتی قبلی که ۶۳ هزار دلار بود را خواهد شکست. نکته جالب در این زمینه این است که این گوشی کمیاب تنها ۴ گیگابایت حافظه داخلی داشته و اولین نسل از این محصولات به‌شمار می‌رود.

فروشنده این گوشی در هنگام عرضه نخستین نسل از گوشی‌های آیفون در تیم طراحی و مهندسی آن عضویت داشته و قرار است در زمان تحویل این گوشی به خریدار، یک نامه تضمین حاکی از اصالت آن هم ارائه دهد. طبق برنامه قبلی همزمان با فروش این گوشی، حراج دو مدل دیگر از گوشی‌های آیفون که آن‌ها هم آکبند و دارای هشت و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند شروع خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه ۸ گیگابایتی از این گوشی با قیمتی در حدود ۴۵ تا ۶۵ هزار دلار فروخته شود و نسخه ۱۶ گیگابایتی هم پیشنهادهای ۲۰ تا ۳۰ هراز دلاری به‌دست آورد.

حراج کمیاب‌ترین آیفون تاریخ

نخستین نسل از گوشی‌ های آیفون در سال ۲۰۰۷ عرضه شده و دارای نمایشگر ۳.۵ اینچی TFT با وضوح ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسلی، دوربین اصلی دو مگاپیکسلی و همچنین باتری با ظرفیت ۱۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بود. وزن آن هم ۱۳۵ گرم و همچنین ضخامت آن ۱۱.۶ میلی‌متری بود. نسخه ۴ گیگابایتی از این گوشی آیفون با قیمت ۴۹۹ دلار در آن زمان روانه بازار شد. همچنین مدل ۸ گیگابایتی آن هم ۵۹۹ دلار قیمت خورد.

طبق گزارش Macrumors، در سایت رسمی این حراجی ذکر شده که اولین نسل از گوشی‌های آیفون با حافظه‌های ۴ و ۸ گیگابایتی در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ (هشتم تیر ۱۳۸۶) ارائه شده است. مدتی پس از عرضه این محصولات مشخص شد که نسخه مجهز به هشت گیگابایت حافظه از این گوشی از محبوبیت فراوانی برخوردار است و به همین جهت اپل تصمیم به توقف تولید نسخه ۴ گیگابایتی آن گرفت و به جای آن نسخه ۱۶ گیگابایتی از این گوشی را در بازار عرضه کرد. بنابراین این نسخه ۴ گیگابایتی درواقع کمیاب‌ترین آیفون تاریخ محسوب می‌شود زیرا نسخه ۴ گیگابایتی آیفون نسل اول در مدت زمان کوتاهی عرضه شده است.

طبق بررسی‌های انجام گرفته از سوی این حراجی نسخه ۴ گیگابایتی از نسل اول از گوشی‌های آیفون چیزی در حدود ۲۰ برابر نایاب‌تر از نسخه‌های ۸ گیگابایتی هستند. به همین جهت این مرتبه از حراج باید منتظر ثبت رکورد بالاتری در هنگام فروش این گوشی آیفون باشیم و لذا فروش آن با قیمتی بالاتر از ۶۳ هزار دلار بسیار محتمل است. قرار است این حراجی از تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) شروع و تا تاریخ ۱۶ جولای (۲۵ تیر) ادامه یابد.

  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید