امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272743
۴۱۲
۱
۰
نسخه چاپی
نماینده عضو فراکسیون مستقلین ولایی

بهتر است کسی که سابقه نمایندگی دارد، رئیس مجلس شود/ رقابت میان قالیباف و حاجی‌بابایی است

نماینده عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه بهتر است کسی که سابقه نمایندگی دارد، رئیس مجلس شود، از رقابت میان قالیباف و حاجی‌بابایی خبر داد و گفت: حاجی بابایی در این رقابت نباید به رای راه‌یافتگان مجلس دهم به یازدهم اکتفا کند

حقوق نیوز/ اخبار و رویدادها/ سیاسی

 بهتر است کسی که سابقه نمایندگی دارد، رئیس مجلس شود/ رقابت میان قالیباف و حاجی‌بابایی است
علیرضا سلیمی

علیرضا سلیمی نماینده عضو فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تحلیل خود از آرایش سیاسی مجلس یازدهم را اینگونه بیان کرد: آرایش سیاسی مجلس با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان و مستقلین حاضر در آن تعدادشان کم است و تاثیرگذار نیستند، در میان اصولگرایان شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اینکه آرایش سیاسی در میان اصولگرایان نیز برای تعیین هیات رئیسه، ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی‌هایی هم در حال انجام است و عده‌ای نیز برای ریاست اعلام آمادگی کرده‌اند. تحلیل می‌شود که بین اصول‌گرایان دو تا سه گروه داشته باشیم که در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی نگاه‌های متفاوتی داشته باشند که باید منتظر باشیم ببینم کدام گروه اصول‌گرایی هیات رئیسه و ریاست کمیسیون‌ها را به دست می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم درباره دوگانه تجربه اجرایی و حضور و تجربه طولانی در مجلس برای تصدی‌گری ریاست مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به توانایی فردی که می‌خواهد ریاست مجلس را به عهده بگیرد، دارد، برخی افراد علیرغم اینکه در سیستم‌های اجرایی بوده‌اند، اما در مدت کوتاهی می‌توانند خودشان را با مجلس وفق دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن لوایحی که از طرف دولت به مجلس می‌آیند و طرح‌هایی که خود نمایندگان ارائه می‌دهند اغلب در مورد مسائل اجرایی کشور است، بنابراین این موضوع برای فردی که می‌خواهد کاندیدا شود و در جایگاه ریاست قرار گیرد، مهم است.

نماینده مردم محلات یادآور شد: اگر کسی سوابقی از نمایندگی داشته باشد، بهتر است اما بحث ریاست مجلس اینگونه نیست که اگر کسی برای ریاست مجلس کاندیدا می‌شود، باید سوابق نمایندگی و آشنایی با قوانین و مقررات مجلس را داشته باشد و علیرغم اینکه تبلیغاتی روی این موضوع انجام می‌شود اما این شاخصه در ریاست مجلس مثمر ثمر نیست و صرفا اینگونه نیست که کسی فقط به خاطر حضور در مجلس سکاندار مجلس شود.

وی درباره مصداق این دوگانه و رقابت میان حاجی‌بابایی و قالیباف گفت: فردی که در مجلس باشد و به ویژه مجلسی که در حال حاضر  وجود دارد و می‌خواهد به مجلس بعد وصل شود و همچنین با توجه به اینکه پایان دولت را هم نزدیک داریم، می‌تواند مثمر ثمرتر باشد.

به گفته سلیمی انتخاب رئیس مجلس بیشتر به رایزنی‌ها و یارگیری‌هایی که انجام می‌شود بستگی دارد و صرفا به سابقه نماندگی و حضور افراد در مجلس ربط ندارد؛ مهم است که این چند روز باقی مانده تا مجلس کدام یک از افراد بتوانند یارگیری‌های بیشتری را انجام دهد.

وی تحلیل خود از ریاست مجلس حاجی بابایی یا قالیباف را اینگونه بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم هر دو گروه رایزنی می‌کنند، با توجه به اینکه تعداد نمایندگانی که از مجلس دهم به مجلس جدید راه پیدا کرده‌اند زیاد نیست، اگر آقای حاجی بابایی بخواهد صرفا روی رآی آنها کار کند کارش سخت می‌شود.

سلیمی ادامه داد: البته افراد دیگری نیز برای حضور در جایگاه ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند اما رقابت بین این دو نفر خواهد بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید