امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281577
۲۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

بیانیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص حوادث اخیر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران حوادث اخیر تروریستی در شهرهای مختلف کشور عزیزمان را محکوم می کند و خواهان برخورد قانونی با دست‌نشاندگان آتش به اختیار، خواه در سطح خیابان و خواه در محیط مقدس دانشگاه است

بیانیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص حوادث اخیر

به گزارش جماران به نقل از کانال این تشکل دانشجویی در بخشهایی از این بیانیه آمده است:

هفته‌هاست که فضای امن دانشگاه برای اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان توسط اقلیتی ... به خشونت کشیده می‌شود.   

به گفته‌ی شاهدان عینی در روز شنبه مورخ ۷ آبان، که مصادف با تظاهرات بسیج دانشگاه تهران و بسیج علوم پزشکی تهران بوده است، تجمع آرام دانشجویان دیگر ابتدا مورد تحقیر و درگیری لفظی قرارگرفت و سپس با ضرب و شتم و ارعاب ادامه یافت... و به پهلو و بدن برادران و خواهرانمان لگد می زدند!   

سومدیریتی عیان در کنترل نظم تجمعات و تامین امنیت که به ابعاد مختلف حاکمیتی هم اشاعه پیدا کرده و در نهایت منجر به فجایع اخیر همچون حوادث تروریستی از مازندران تا تهران و زاهدان تا شاهچراغ گردید.   

این درحالی است که پس از فاجعه‌ی عظیم ضرب و شتم دانشجویان در ساختمان حراست و احضار گرته‌ای دانشجویان در تالار امیرکبیر و سلب حقوق مسلم از ایشان، هیچ کدام از مسئولین پاسخ مشخصی در این باره نداشته‌اند و از بار سنگین آن شانه خالی کرده‌اند.  

به علاوه از ورود تعداد پرشماری از دانشجویان  به دانشگاه بصورت غیرقانونی جلوگیری به عمل آمده و مسئولین دانشگاه تهران علیرغم اینکه تنها مجری قانون هستند، خودسرانه دستور به این فرمان منافی حقوق دانشجویی داده‌اند.  

همچنین کارت‌های دانشجویی دانشجویان در هنگام خروج از پردیس مرکزی بصورت غیرقانونی ضبط گردیده و اگر برای بازپس گرفتن آن مراجعه کرده‌اند، با تهدید به تشکیل پرونده و یا حکم تعلیق از تحصیل و اخراج بدون تشکیل شورای انضباطی مواجه شده‌اند.  

بیش از یک ماه ایجاد وحشت و تهدیدهای تلفنی و یا علنی و حضوری و بازداشت های مکرر غیرقانونی دانشجویان و روند غیرقانونی کمیته‌ی انضباطی که منجر به تعلیق های فله‌ای دانشجویان گردیده و یا برخورد خصم‌آمیز با دانشجویان مقابل ساختمان حراست با گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک آور و ورود و دخالت رسمی نیروهای لباس شخصی به پردیس مرکزی، امروز با خشونت آمیزترین صورت خود به نقطه‌ای رسیده که در محیط مقدس دانشگاه هم تشتت و تکثر آراء فرزندان این میهن را تاب نمی‌آورند و با مشت و لگد و سیلی پاسخشان را می‌دهند.  

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران حوادث اخیر تروریستی در شهرهای مختلف کشور عزیزمان را محکوم می کند و خواهان برخورد قانونی با دست‌نشاندگان آتش به اختیار، خواه در سطح خیابان و خواه در محیط مقدس دانشگاه است.

  • منبع
  • جماران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید