امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280188
۲۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

تأثیر عملکرد کارکنان بر رشد شرکت

تأثیر عملکرد کارکنان بر رشد شرکت

کارکنان نیروی محرکه هر کسب و کاری هستند. علاوه بر این، میزان عملکرد آنها در کار تعیین کننده موفقیت یا شکست شرکت است. ناگفته نماند که تیم های با عملکرد بالا منجر به سازمان های بسیار موفق می شوند و بالعکس. به عنوان یک کارفرما، هدف اصلی شما افزایش عملکرد کارکنان برای رقابتی ماندن و دستیابی به رشد است.

با این حال، اگر می‌خواهید عملکرد کارکنان را بهبود ببخشید، مهم است که بفهمید چه چیزی مستلزم آن است. در این مقاله، ما به شما بینشی در مورد چگونگی اندازه گیری و ارزیابی عملکرد کارکنان، و همچنین مراحلی که می توانید برای اطمینان از ادامه عملکرد خوب کارکنان برای افزایش رشد شرکت بردارید، ارائه می دهیم.

درک عملکرد کارکنان

عملکرد کارکنان به سادگی نحوه انجام و تکمیل وظایف محوله توسط کارمند، برآورده کردن الزامات و رعایت مهلت‌ها است. عملکرد ضعیف می تواند برای رشد مضر باشد زیرا شرکت ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده تلاش می کنند. از سوی دیگر، عملکرد خوب را می توان با موارد زیر نشان داد:

  • مشتریان خوشحال و راضی
  • افزایش روحیه تیم و تعامل طولانی مدت
  • تسریع در تحقق اهداف و گسترش بازار

چگونه می توانید عملکرد کارکنان را اندازه گیری کنید؟

سنجش عملکرد کارکنان گام مهمی در مدیریت عملکرد است. وقتی به درستی انجام شود، می‌توانید زمینه‌هایی را که برای کمک به بهبود کارمندان برای ادامه عملکرد بالا نیاز دارید، شناسایی کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید برای سنجش عملکرد کارکنان از آنها استفاده کنید:

کیفیت کار - این به انتظارات و اهداف تعیین شده از یک نقش یا وظیفه نگاه می کند. آیا کارمند تلاش های لازم را برای برآورده کردن یا حتی فراتر از این انتظارات انجام می دهد؟ کیفیت کار تولید شده در مقایسه با استانداردهای تعیین شده چگونه است؟ آیا باید نقش کارمندان خود را دوباره تعریف کنید؟

سرعت - آیا کارمند زمان های لازم را در اختیار دارد؟ آیا برای تکمیل وظایف در مهلت تعیین شده زمان وجود دارد؟

کارایی - حداقل، کارکنان باید حداکثر بازده را با حداقل منابع ممکن ارائه دهند. میزان کارآمدی کارکنان در انجام وظایف را اندازه گیری کنید.

اعتماد - از خود بپرسید که آیا می توانید به کارمندان خود اعتماد کنید تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. آیا برای نظارت باید وارد عمل شوید یا آنها می توانند با حداقل نظارت کار با کیفیت ارائه دهند؟

ارزیابی عملکرد کارکنان

بنابراین، چگونه می توانید پاسخی برای معیارهای اندازه گیری بالا پیدا کنید؟ خوب، پاسخ ها با مردم است و شما فقط از طریق گزارش های ارزیابی مستمر می توانید آنها را دریافت کنید. روش های مختلفی برای انجام بررسی عملکرد وجود دارد. آنها عبارتند از:

خودارزیابی – از کارمندان بخواهید فرم ارزیابی عملکرد خود را در یک کار پر کنند. سوالاتی را تنظیم کنید که کارکنان بتوانند از آنها برای قضاوت در مورد عملکرد خود استفاده کنند.

ارزیابی 360 درجه - این شامل درخواست از افرادی است که با کارمند کار می کنند تا در مورد عملکرد کارمند نظر بدهند.

ارزیابی مبتنی بر هدف - برای تعیین اهداف عملکرد مانند اهداف و ضرب‌الاجل‌های مشخص با کارکنان کار کنید. سپس می توانید از این اهداف برای سنجش اینکه آیا کارمندان پس از اتمام کار به آنها دست می یابند یا خیر، استفاده کنید.

برای تعیین اهداف عملکردی مانند اهداف و ضرب الاجل های مشخص با کارکنان کار کنید. سپس می توانید از این اهداف برای سنجش اینکه آیا کارمندان پس از اتمام کار به آنها دست می یابند یا خیر، استفاده کنید.

برای بهبود عملکرد چه کاری می توانید انجام دهید؟

پس از اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد کارکنان، باید یافته‌ها را برای تعیین حوزه‌هایی که باید بهبود دهید، به دست آورید. با این حال، همه اینها به عواملی خلاصه می شود که بر عملکرد کارکنان تأثیر می گذارد. علاوه بر عوامل خارجی مانند مشکلات شخصی و موارد مشابه، کارفرمایان باید بر روی این سه عامل کلیدی تمرکز کنند:

1. آموزش و توسعه

کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان آموزش های کافی را برای تجهیز آنها به مهارت های مورد نیاز برای انجام وظایف خود به خوبی دریافت می کنند. به کارمندان خود کمک کنید تا بر تغییرات در فرآیندهای گردش کار یا معرفی فناوری جدید مسلط شوند. توسعه بلندمدت است و بر کمک به کارکنان برای کسب مهارت‌هایی متمرکز است که می‌تواند به آنها کمک کند تا نقش‌های بالاتری داشته باشند.

2. مشارکت کارکنان

اگر کارمندی به شدت مشغول باشد، احتمالاً عملکرد خوبی دارد. بنابراین، شما باید روی بهبود مشارکت کارکنان کار کنید. برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به نیازهای کارکنان خود گوش دهید، عملکرد خوب را بشناسید و به آنها پاداش دهید، روی رفاه کارکنان سرمایه گذاری کنید و موارد دیگر.

3. فرهنگ شرکت

محیط کار نیز بر نحوه عملکرد کارکنان تأثیر دارد. اگر فرهنگ مثبت باشد، کارکنان با انگیزه و متعهد خواهند بود که بهترین کار را برای ارائه بهترین نتایج انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که اقدامات لازم را برای ایجاد یک فرهنگ شرکت مثبت انجام می دهید.

نتیجه

کارکنان شما حاملان بینش شما هستند. با این حال، اینکه سازمان شما چقدر این چشم انداز را تحقق بخشد به عملکرد کارکنان بستگی دارد. اگر عملکرد خوب باشد، رشد شرکت احتمالا تسریع خواهد شد. به عنوان یک کارفرما، وظیفه شما این است که از عملکرد مداوم تیم خود اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار، باید عملکرد را اندازه گیری و ارزیابی کنید. سپس زمینه های بهبود را پیدا کنید و بر اساس آن عمل کنید.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید