امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285721
۱۸۹
۱
۰
نسخه چاپی
دادستان شهرستان ورامین

ترک فعل مدیران جرم است و با آن برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: ترک فعل مدیران از موضوعات مهم است، باید مدیران در چارچوب تکالیف خود کار انجام دهند، ترک فعل جرم است و با آن برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: ترک فعل مدیران از موضوعات مهم است، باید مدیران در چارچوب تکالیف خود کار انجام دهند، ترک فعل جرم است و با آن برخورد می‌شود.

علیرضا شمس ظهر جمعه ۲ تیر ماه در جمع مردم ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با بیش از شش هزار پرونده مواجه بودیم که اکنون به چهار هزار پرونده رسیده است که ۳۰ درصد کاهش پرونده داشته‌ایم؛ در هر شعبه نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۱۵۰ درصد کاهش مواجه بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین با بیان اینکه پرونده کثیرالشاکی‌در ورامین نداریم، گفت: پرونده قدیمی نیز در دستگاه قضائی به کمتر از ۲۰ پرونده رسیده است.
شمس گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار و ۸۰۰ پرونده در دادسرا رسیدگی شده است و بر ۵۰۰ خانواده زندانی در انجمن حمایت از زندانیان نظارت انجام شده است.

وی افزود: نظارت و آموزش ضابطین خاص و عام در منطقه و اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم و اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر و ساماندهی دستفروشان و سد معبر، طرح برخورد با سارقین و خرده فروشان مواد، شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح اشکال حادثه خیز استقرار نگهبان مسلح در پاساژهای طلافروشی، شناسایی و برخورد با مراکز تولید رمزارزها از اقدامات دستگاه قضائی بوده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ هم ۳۷۶ مورد تخریب و آزادسازی داشتیم در سال ۱۴۰۲ هم ۶۰ مورد رأی قضائی برای تخریب و آزادسازی صادر شده است.
شمس به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اغتشاشات با تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولین شهرستان با کمترین خسارت مدیریت شد و کمترین بازداشتی را در شرق استان تهران مربوط به ورامین بود.

وی با بیان اینکه ما به حقوق مطبوعات و فعالین فضای مجازی احترام می‌گذاریم، گفت: اما افترا و تهمت خط قرمز ما است اخیراً یکی دو کلیپ به اسم مطالبه‌گری و تحلیل افرادی که در انتخابات مجلس قصد شرکت دارند پخش شده این کلیپ با قصد تخریب و با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده است که توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است و حتماً با تهمت زنندگان برخورد خواهد شد.

شمس گفت: در خصوص جرایم خشن و تیراندازی‌ها وضعیت امروز بهتر از گذشته است، اما شاهد انتقام‌های خصوصی هستیم که مسئولین نظامی قضائی و امنیتی برنمی‌تابند.

وی در پایان تاکید کرد: در خصوص راه‌آهن بر تک تک مشکلات اشراف داریم اما باید اجازه دهیم مسئولین در آرامش تصمیم بگیرند، مسئولین استانی و وزیر کشور با مدیرعامل رجا تماس گرفتند و با اصلاح وضعیت تهویه مشکل حل می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید