امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280603
۳۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

تست کووید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوباره مثبت شد

تست کووید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوباره مثبت شد

کاخ سفید اعلام کرد که چند روز پس از خروج از ایزوله کرونا، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در یک مورد نادر پس از درمان با یک داروی ضد ویروسی، مجدداً آزمایش کووید-19 مثبت شد.

دکتر کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید روز شنبه در نامه‌ای گفت که بایدن «هیچ علائمی را تجربه نکرده است و همچنان احساس خوبی دارد».

بایدن که 9 روز پیش آزمایش این بیماری اش مثبت بود، اما اوایل هفته دو بار آزمایشش منفی بود، روند قرنطینه را از سر خواهد گرفت .

طبق گفته اوکانر اعتقاد بر این است که آزمایش مثبت او بازگشتی است که توسط برخی از بیماران مبتلا به کووید تجربه شده است.

بایدن درباره مورد مثبت خود توئیت کرد و گفت این ممکن است برای «اقلیت کوچکی از مردم» اتفاق بیفتد. من هیچ علامتی ندارم، اما برای ایمنی همه اطرافیانم ایزوله می شوم. من هنوز سر کار هستم و به زودی به جاده باز خواهم گشت.

طبق دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بایدن حداقل به مدت پنج روز در قرنطینه قرار گیرد. این آژانس می‌گوید که بیشتر موارد بازگشت خفیف باقی می‌مانند و بیماری شدید در آن دوره گزارش نشده است.

بایدن 79 ساله برای اولین بار در 21 ژوئیه تست اش مثبت شد و پس از آن با داروی ضد ویروسی Paxlovid تحت درمان قرار گرفت. تست ویروس وی در 26 و 27 ژوئیه منفی بود. سپس او را مجاز کردند تا قرنطینه را ترک کند در حالی که در داخل خانه ماسک زده بود.

تست‌های مثبت بایدن او را در میان اقلیتی از کسانی قرار می‌دهد که این دارو را برای تجربه یک مورد برگشتی از ویروس تجربه کرده‌اند.

دکتر دکتر آشیش جا هماهنگ‌کننده کووید-19 کاخ سفید، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که داده‌ها "نشان می‌دهد که بین 5 تا 8 درصد از افراد پس از درمان Paxlovid بازگشت کرده‌اند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید