امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288719
۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

تصمیم بی‌ سابقه عربستان برای ماه رمضان؛ روزه خواری آزاد شد!

وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه ماه رمضان اعلام کرد که از این پس روزه خواری علنی در این کشور مجازاتی ندارد.

تصمیم بی‌ سابقه عربستان برای ماه رمضان؛ روزه خواری آزاد شد!

وزیر امور داخلی عربستان به پلیس و ادارات ابلاغ کرد هر کسی در طول ماه رمضان روزه‌اش را به صورت علنی یا پنهانی افطار کند نباید مورد تعرض قرار گیرد.

در این بیانیه امده است که بر اساس احترام به حقوق بشر و با توجه به ارزش‌های انسانی و اخلاقی مندرج در دین الهی اگر کسی در طول ماه رمضان آشکارا یا پنهان اقدام به روزه خواری کند، مورد آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت.

پیش از این عموماً مجازات شرعی روزه خواران در عربستان شامل شلاق، زندان و یا هر دو مجازات با هم بود.

از طرفی چند سال پیش عربستان سعودی در اقدامی خبرساز تهدید کرده بود که هر خارجی غیرمسلمان را که در ماه رمضان اقدام به روزه خواری در ملاءعام کند از خاک خود اخراج خواهد کرد.

در اقدامی دیگر پیرامون وضع قوانین جدید مربوط به ماه رمضان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، صرف افطاری در مساجد این کشور در ماه رمضان را ممنوع اعلام کرد.

در اعلامیه هفته گذشته وزارت امور اسلامی عربستان و در فاصله چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان آمده است صرف وعده افطار در مساجد این کشور در ماه رمضان به دلیل نگرانی در مورد نظافت مساجد ممنوع شده است.

براساس حکم صادر شده امامان و موذنان مساجد موظف هستند مکان های مناسب دیگری در محوطه مساجد برای صرف افطاری روزه داران در نظر بگیرند و هیچ مکان یا خیمه موقتی نباید برای این منظور تدارک دیده شود.

امامان و موذنان مساجد همچنین حق ندارند برای تهیه غذای افطاری از روزه داران پول جمع آوری نمایند. عکس و فیلم برداری یا پخش زنده مراسم افطاری در شبکه های آنلاین ممنوع شده است.

تصمیم بی‌ سابقه عربستان برای ماه رمضان؛ روزه خواری آزاد شد!

  • منبع
  • روزیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید