امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287872
۷۹
۱
۰
نسخه چاپی

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۵۳ رای موافق قطعنامه‌ای را با هدف آتش‌بس فوری در غزه تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، ۲۳ کشور عضو مجمع عمومی به این قطعنامه رای ممتنع و ۱۰ عضو هم رای منفی دادند که شامل رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌شود. البته این قطعنامه‌ای الزام آور نیست اما به منزله ایده و باور شاخص جهانی محسوب می‌شود.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، سفیر عربستان در اظهاراتی پس از این رای‌گیری گفت: ما از همه کسانی که از پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به تازگی با اکثریت قاطع به تصویب رسید و از آن حمایت کردند، تشکر می‌کنیم. این نشان دهنده موضع بین‌المللی برای درخواست برای اجرای این قطعنامه است.

این رای روز سه‌شنبه پس از شکست در تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه انجام شد که به همین ترتیب خواستار آتش بس بشردوستانه بود.

سفیر مصر در سازمان ملل متحد نیز پیش‌نویس قطعنامه را "متوازن و بی‌طرفانه" خواند و خاطرنشان کرد که این قطعنامه خواستار حفاظت از غیرنظامیان دو طرف و آزادی همه اسیران است.

اما سفیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی به درخواست‌ها برای آتش‌بس اعتراض کرد و سازمان ملل را "لکه‌ای اخلاقی" برای بشریت خواند.

مدیر سازمان ملل در گروه بین‌المللی بحران نیز گفت: با هر قدمی که آمریکا بر می‌دارد، بیشتر از چرخه اصلی ایده‌ها و باورهای سازمان ملل منزوی می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید