امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288035
۷۰
۱
۰
نسخه چاپی
حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی

تعداد قابل توجهی از چهره‌های نزدیک به لاریجانی ردصلاحیت شده اند / محکم به دنبال این هستند که قالیباف را هم زمین بزنند

حقیقت‌پور درباره انگیزه ردصلاحیت کنندگان گفت: این‌ها نگران گفتمان لازیجانی و اصلاحات در مجلس بودند. مجلس آینده ما مجلس یک ضلعی است. خودشان یک نفر را برای ریاست جمهوری دعوت می‌کنند بعد هم می‌گویند ما منتقد هستیم. جناح خالص ساز در این مملکت قالیباف را هم بر نمی‌تابند. الان محکم دنبال این هستند که قالیباف را زمین بزنند

تعداد قابل توجهی از چهره‌های نزدیک به لاریجانی ردصلاحیت شده اند / محکم به دنبال این هستند که قالیباف را هم زمین بزنند

ردصلاحیت‌ها در این دوره مجلس فارغ از اصلاح‌طلبان که حضور اندکی دارند، نزدیکان علی لاریجانی را نیز دربرگرفت. به باور تعدادی از چهره های مطلع، نزدیکان علی لاریجانی در این دور از انتخابات مجلس عمدتا رد صلاحیت شده‌اند.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره ردصلاحیت نزدیکان علی لاریجانی به «انتخاب» گفت: آقای مهاجری حتما مستندات خاص خود را برای این خبر دارند، البته این خبر درست است. آنچه مشخص است، در عمل و به شکل واضح نمی‌گویند چون رفیق لاریجانی هستید رد صلاحیت می‌شود. به مرور تعداد قابل توجهی از چهره های نزدیک به آقای لاریجانی رد صلاحیت شده‌اند. ما هم این موضوع را متوجه می‌شویم. مردم متوجه می‌شوند که چرا این رفتار‌ها صورت می‌گیرد. به نظر من اتفاقی که در تایید صلاحیت‌ها افتاد و باز هم سخنان حضرت اقا در آن درباره عدم احراز رعایت نشد، بخاطر ضعف این مسئولین است.

وی درباره تاثیر ردصلاحیت‌ها بر میزان مشارکت بیان کرد: طبق اطلاعات ما کسانی که رای آور بودند رد صلاحیت شدند. بالاخره این افراد قوم و قبیله و رفیق دارند که با رد صلاحیتشان رای نمی‌دهند. من آرزو می‌کنم بالا۵۰ درصد مشارکت داشته باشیم، اما با این رفتار‌ها احتمالا ۳۰ درصد رای‌آوری خواهیم داشت. نتیجه مشارکت پایین هم مجلس فعلی می‌شود.

او افزود: در یکی از مراکز استان به تعداد کرسی‌ها فقط ۳نفر ماندند مردم چه کار کنند؟ این افراد با یک رای هم انتخاب می‌شوند. این افراد نصف رای‌های سال گذشته را هم جمع نمی‌کنند.

حقیقت‌پور درباره انگیزه ردصلاحیت کنندگان گفت: این‌ها نگران گفتمان لازیجانی و اصلاحات در مجلس بودند. مجلس آینده ما مجلس یک ضلعی است. خودشان یک نفر را برای ریاست جمهوری دعوت می‌کنند بعد هم می‌گویند ما منتقد هستیم. جناح خالص ساز در این مملکت قالیباف را هم بر نمی‌تابند. الان محکم دنبال این هستند که قالیباف را زمین بزنند.

ما که پول و رانت و کیهان و رسانه نداریم با آن‌ها مقابله کنیم. من متاسفم که مجددا کلام مقام معظم رهبری تحقق پیدا نکرد و مانند ریاست جمهوری کلام ایشان زمین ماند. آقای لاریجانی همه دوستان را تشویق به مشارکت کرد تا کلام آقا زمین نماند، اما عده‌ای از دوستان ایشان ثبت نام کردند که با رد صلاحیت آبرویشان رفت.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید