امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288151
۱۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

تعرفه خدمات مشاوران خانواده قوه قضاییه افزایش پیدا می‌کند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از ابلاغ تعرفه جدید مشاوره خانواده در آینده نزدیک خبر داد.

 تعرفه خدمات مشاوران خانواده قوه قضاییه افزایش پیدا می‌کند

آیین تحلیف مشاوران خانواده استان تهران با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی معاون مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار شد.

حسن عبدلیان پور در این مراسم گفت: مرکز وکلا در نظر دارد از باب دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه ازدواج، فرزند آوری و ترمیم جمعیت به برگزاری پویش مهر اقدام کند.

وی با بیان اینکه امروز ۵۵ مرکز مشاوره در تهران راه اندازی می‌شود، گفت: آیین نامه اجرایی اصلاح قانون خانواده از سوی رئیس قوه قضاییه به مرکز ابلاغ شده است که این امر مسئولیت بسیار سنگینی است که به مرکز وکلا ابلاغ شده است.

عبدلیان پور گفت: این آیین نامه چهار کارکرد عمده را به مرکز واگذار کرده است که این امر در راستای اصلاح رویکرد مرکز در دو سال اخیر در حوزه مشاوران بوده است که یکی از این موارد در راستای اصلاح فرایندها و مدیریت ارجاع پرونده‌ها از محاکم به مراکز مشاوره است.

سامانه «مسیر» تا پایان سال در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

وی گفت: یکی از چالش‌های قوه قضاییه ازدیاد ورودی پرونده‌ها است. با استفاده از سامانه مسیر امروز پرونده ها به صورت هوشمند به مشاوران خانواده ها ارجاع می شود؛ هفته‌ای یک استان در سامانه مسیر بارگزاری می‌شود و آموزش‌های لازم به مسئولان ذی‌ربط داده می‌شود، در نظر داریم تا پایان سال سامانه مسیر در سراسر کشور راه اندازی شود.

افزایش تعرفه مشاوران خانواده در آینده نزدیک

عبدلیان پور همچنین درباره بحث تعرفه و دستمزدها در حوزه مشاوران خانواده گفت: در این حوزه تصمیماتی انجام شده است که به زود اجرایی می‌شود. پیشنهادات را در این حوزه برای رئیس قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم و به زودی افزایش‌ها تعرفه ها اعمال خواهد شد.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید