امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274841
۵۳۳
۱
۰
نسخه چاپی

تلاش ترامپ برای تکمیل دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک

دولت ترامپ تلاش‌هایش را برای تکمیل ساخت دیوار مرزی بین ایالات متحده و مکزیک دو چندان کرده تا این پروژه پیش از آغاز مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پایان یابد

تلاش ترامپ برای تکمیل دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک

دولت ترامپ تلاش‌هایش را برای تکمیل ساخت دیوار مرزی بین ایالات متحده و مکزیک دو چندان کرده تا این پروژه پیش از آغاز مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پایان یابد.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد، ساخت این دیوار مرزی که تا نوامبر ۲۰۲۰ به  ۴۰۰ مایل رسید، چند ماه مانده به مراسم تحلیف جو بایدن در ۲۰۲۱، شدت گرفته است.

ساخت این دیوار با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در ۲۰۱۶ بار دیگر آغاز شد. کارزار انتخاباتی ترامپ در آن سال بر روی حل مساله بحران مرزی و توقف مهاجران برای ورود به ایالات متحده اولویت‌گذاری کرده بود.

در گزارش این روزنامه آمده است تیم‌های انفجاری در ایالات متحده در حال کارگزاری دینامیت در منطقه کوهستانی دورافتاده "پلونسیو" هستند.

دره گوآدالوپ، محل زندگی گونه‌های مختلف پرندگان نیز در جریان تشدید فعالیت تیم‌های ساخت این دیوار مرزی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

منتقدان این سیاست گذاری هشدار داده‌اند که این دره به قدر کافی دورافتاده هست که مهاجران برای ورود به خاک ایالات متحده به این منطقه نروند.

حامیان ترامپ مدعی هستند که این دیوار مرزی، از جوامع حفاظت کرده و امنیت را تقویت می‌کند.

جو بایدن مدعی شده که دولتش تمایلی برای تخریب سازه‌ای که ساخته شده، ندارد اما این را هم گفته که ساخت این دیوار ادامه نمی‌یابد و افزود، استفاده ترامپ از بودجه وزارت دفاع دیگر برای این پروژه هزینه‌بر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید