امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287836
۱۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

تلفات اشغالگران در غزه/ واشنگتن ایجاد منطقه حائل در نوار غره را رد کرد

تلفات اشغالگران در غزه/ واشنگتن ایجاد منطقه حائل در نوار غره را رد کرد

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه وارد شصت و دومین روز خود شده است و مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر متجاوز به ویژه در خان یونس در جنوب نوار غزه نبردهای سختی را در پیش گرفته و خودروها و سربازان زیادی را هدف قرار داده است. اشغالگران قتل 10 نفر از جمله 7 افسر را در 24 ساعت اعتراف کرده اند.

اشغالگران کشتارهای بیشتری را در خان یونس، جبلیه و شهر غزه مرتکب شدند، در حالی که تعداد شهدا از 16000 گذشته است و تعداد زخمی ها 43000 گزارش شده است که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

از نظر سیاسی، واشنگتن اعلام کرد که با ایجاد هرگونه منطقه حائل در داخل مرزهای غزه مخالف است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پس از پایان جنگ غزه، دوره‌ای انتقالی وجود خواهد داشت و ایالات متحده مخالف ایجاد منطقه حائل در داخل نوار غزه است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا می‌داند که پس از پایان عملیات نظامی در غزه، یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت.

آمریکا همچنین عنوان کرد که ما مخالف کاهش مساحت نوار غزه پس از جنگ هستیم و فعلا برای ارائه راه حل در مورد غزه پس از جنگ زود است.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که نمی‌توانیم بلافاصله پس از پایان جنگ در غزه، مدت دوره انتقالی را مشخص کنیم.

این در حالی است که آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در پیامی به شورای امنیت خواستار تحرک فوری و استفاده از اختیارات خود برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه شد.

گوترش همچنین خواستار اعلام آتش‌بس انسانی فوری در غزه شد و تأکید کرد که اوضاع در غزه و اراضی اشغالی صلح و امنیت جهانی را تهدید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید